Martin Pinc

Moje krédo je podle NZ, listu Filipským 3,14: "Běžím k cíli, abych získal nebeskou cenu, jíž je Boží povolání v Kristu Ježíši."

Martin Pinc

Promiskuita vládne světu?

Podle titulku na jednom z oblíbených serverů je nevěra normální a „zahýbat“ patří ke obecným trendům dnešního světa. V článku na toto téma pak přehršel příkladů z V.I.P. společnosti dokazuje tvrzení jeho autorů. Možná opravdu mnoho lidí nevěrných je. Znamená to ale, že takové jednání je normální? Já jsem přesvědčen o tom, že tento jev neukazuje nic jiného, než že je současná společnost v hluboké mravní krizi.

5.5.2010 v 9:45 | Karma: 15,54 | Přečteno: 1261x | Diskuse| Média

Martin Pinc

Kreativní přístupy k současné krizi

Shodou okolností se do mých rukou dostal takto pojmenovaný sborník textů, vydaný Prostorem. Přesněji řečeno: věnoval nám jej švagr, který zde uveřejnil pěknou povídku (jen jsem nepochopil, proč ji uveřejnil právě v tomto sborníku). Protože jsem knihomol, hned jsem se pustil do čtení – velmi mne zajímalo, jaké že jsou ty kreativní přístupy ke krizi dnešního světa. Abych to zkrátil – mírné zklamání a nic nového pod sluncem. Ukázalo se, že jde o další typický produkt z dílny New Age. Tyto texty by se asi nejlépe daly přirovnat k narozeninovému dortu, který pekli kočička s pejskem ve známé pohádce Josefa Čapka. Jak je známo, kočička a pejsek naházeli do velkého hrnce všechno, co měli rádi (a bylo toho hodně a všelijakého dobrého papání) a povařili to. Jen chleba tam nedali, protože ten kočička a pejsek tuze rádi nemají. Výsledkem byl dort, který mnohoslibně a úžasně voněl, tak, že přilákal zlého psa, který ho sežral. Pak se mu udělalo z toho „báječného“ dortu hrozně zle a asi 14 dní se válel v křoví a skučel bolestí. Když to viděli pejsek s kočičkou, byli nakonec rádi, že svůj narozeninový a sváteční dort nejedli, protože by jim asi bylo špatně taky...

3.5.2010 v 17:00 | Karma: 8,19 | Přečteno: 856x | Diskuse| Média

Martin Pinc

Boží plán spásy

Již ve svých předchozích článcích jsem několikrát zmínil fakt, že Bůh rozmanitým způsobem oznamoval lidem tajemství své spásy. Vyprávějí o ní nebesa (hvězdná znamení) – jakkoli byla jejich zvěst překroucena pohanskou astrologií. Rovněž příroda a celé stvoření lidem, kteří o něm přemýšlejí, jasně ukazují na Boha Stvořitele a jeho nesmírnou moc. Bůh si na zemi vyvolil svůj lid, národ Izraele, aby mu svěřil svůj zákon a své Boží slovo. Předal mu i pokyny, aby slavil sedm svátků, jež byly přípravou na příchod a spasitelné dílo Ježíše Krista. V knize „Andělé v akci“ Rollanda Bucka je tento Boží záměr velmi zřetelně popsán, a protože obsah této knihy je dán k dispozici zdarma všem, dovoluji si z něj obsáhle citovat.

2.4.2010 v 12:30 | Karma: 9,41 | Přečteno: 1131x | Diskuse| Kultura

Martin Pinc

Láska a sexualita v Bibli

O lásce a sexualitě v Bibli panuje mezi lidmi tolik nesmyslných předsudků a falešných představ, že jsem se rozhodl napsat na toto téma několik poznámek. V první řadě ale musím přiznat smutnou skutečnost, že po dlouhá staletí panoval nepřirozený vztah v sexualitě i v oficiální nauce církví – prakticky bez rozdílu. Sexualita byla pokládána za něco apriori hříšného (či hřích způsobujícího), pohlavní styk byl církevní naukou povolen jen mezi manželi, a to tehdy, pokud chtěli zplodit dítě.

25.3.2010 v 18:40 | Karma: 25,57 | Přečteno: 4736x | Diskuse| Kultura

Martin Pinc

Mistr Jan Hus a jeho poselství pro dnešní dobu

Přednedávnem jsem reagoval na blogu na záměr za peníze Evropské unie zrekonstruovat Husův rodný domek v Husinci, přičemž všechny okolnosti nasvědčují, že se okolo tohoto projektu rojí lidé – řečeno eufemisticky – velmi nešlechetní, takže hrozí v této souvislosti veliká ostuda a také přímé popření Husova odkazu. Dostal jsem všelijaké reakce na tento článek, z nichž některé se soustředily na Husův odkaz, aby jej nepokrytě zpochybňovaly a marginalizovaly. Přestože je mi jasné, že od lidí, kteří jsou „tělesní“, lze takové reakce očekávat, uvažoval jsem o uveřejnění článku, který by Husův odkaz jasně vykreslil. Poté, co jsem v knize Václava Lamra Historický průřez proroctvími nad Československem nalezl následující text, rozhodl jsem se uveřejnit jej (otiskuji jej mírně krácený o některé osobní pasáže). Václav Lamr píše o Husovi:

12.3.2010 v 20:15 | Karma: 12,51 | Přečteno: 1564x | Diskuse| Média

Martin Pinc

Proč jsem protestant?

Jeden čtenář a diskutér na mém blogu (s nickem Vlad IV) se mne zeptal, proč jsem protestant. Protože v diskuzích je omezený prostor, odpovím článkem, kde se nemusím tolik omezovat. Tak tedy proč jsem protestant? – protože jsem uvěřil (v dospělosti) prostřednictvím přítele, který byl členem protestantské církve, dal se pokřtít a vstoupil do téhož sboru, jehož byl členem. Pokud bych byl přivedem do jiné církve, byl bych pravděpodobně jejím členem – třeba i katolické církve (moc rád jsem občas zašel na kázání p. Reinsberga). Nejsem tedy protestantem proto, že rád protestuji. Tak, tady bych mohl skončit, ale to by bylo příliš stručné a neřekl bych o sobě příliš mnoho.

29.1.2010 v 22:30 | Karma: 22,53 | Přečteno: 2483x | Diskuse| Osobní

Martin Pinc

Kdo půjde do Nebe?

Zřejmě by se ode mne na tomto místě mělo očekávat tvrzení, že jen znovuzrození křesťané. Přesto jsem daleko od takového kategorického soudu. V každém případě se ale domnívám, že kdyby do naší doby zavítal člověk žijící v minulých staletích, byl by udiven, jak je otázka spasení dnešními moderními lidmi zcela ignorována.

26.1.2010 v 8:40 | Karma: 12,75 | Přečteno: 1261x | Diskuse| Společnost

Martin Pinc

Fuego de Dios 2 - Vidění z Nebe

Slíbil jsem otiskovat tento soubor svědectví, která vyprávěl na semináři se studenty biblické školy misionář v Mexiku David Hogan každý týden v pátek, ale omlouvám se - nějak jsem během vánočních svátků ztratil pojem o čase a zjistil jsem pozdě, že pátek už byl včera. Takže otiskuji druhou část až nyní. Text přeložil z angličtiny Lubomír Zimmer

26.12.2009 v 23:30 | Karma: 8,64 | Přečteno: 1008x | Diskuse| Ostatní

Martin Pinc

Boží oheň - Fuego de Dios

Křesťanům bývá mnohé vytýkáno - temná minulost církve (hlavně inkvizice), pokrytectví kléru, touha po majetku, negativní vztah k antikoncepci, potratům a rozvodům, celibát a ... kdovíco ještě. Čemu se ale divím je, že v zásadě nikdo křesťanům nevytýká, že dnešní církvi až příliš často chybí to, co bylo naprosto samozřejmé v církvi prvotní – a co vlastně do značné míry činí její působení ve světě legitimní: přítomnost lásky a moci. Mohlo by se také napsat „Mocná Boží láska“ anebo „Moc Boží lásky“. V knize Skutků apoštolských najdeme i tento příběh: krátce po ustanovení církve, po seslání Ducha Svatého o Letnicích, šli Petr a Jan do chrámu k odpolední modlitbě. Právě tam přinášeli nějakého člověka, chromého od narození; každý den ho posadili u chrámové brány, které se říká Krásná, aby prosil o almužnu ty, kdo tam vcházeli. Když viděl přicházet do chrámu Petra a Jana, prosil také je o almužnu. Petr spolu s Janem na něj upřeli zrak a řekli: „Pohleď na nás!“ Obrátil se k nim a čekal, že od nich něco dostane. Petr však řekl: „Stříbro ani zlato nemám, ale co mám, to ti dám: Ve jménu Ježíše Krista Nazaretského vstaň a choď!“ Vzal ho za pravou ruku a pomáhal mu vstát; a vtom se chromému zpevnily klouby, vyskočil na nohy, vzpřímil se a začal chodit. Vešel s nimi do chrámu, chodil, skákal radostí a chválil Boha. A všichni ho viděli, jak chodí a chválí Boha. Když poznali, že je to ten, co sedal a žebral před chrámem u Krásné brány, žasli a byli u vytržení nad tím, co se stalo.

17.12.2009 v 13:05 | Karma: 12,79 | Přečteno: 1432x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie