Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Z teroristy OOP milovníkem Siónu

„Nedříme, nespí ten, který ostříhá Izraele,“ zpíval bývalý terorista OOP Walid Shoebat na Torontské univerzitě před zástupem studentů, z nichž mnozí byli Židé. V kontrastu s tím, jak kdysi jako výrostek přednášel písně OOP znějící např. „Naostři mé kosti v meče a z mého masa udělej Molotovovy koktejly“, zpívá dnes 50letý Shoebat zcela jinou melodii. Návštěva Walida Shoebata v Torontu spolu s Tovia Singerem z Izraelského národního rozhlasu byla nejčerstvější akcí bývalého teroristy, který nyní kráčí po cestě označené směrovkou „Izrael a židé“. Shoebat tentokrát svou výjimečnou misi vyslal do éteru posluchačům v severní Americe. Nabádá je, aby se „probrali a ucítili ten humus“ dřív, než islám bude slavit úspěchy se svým plánem světového džihádu.

Zdroj: Internet

Narodil se v r. 1960 muslimskému otci a matce, která byla americkou křesťankou, a své dětství prožil hlavně ve vesnici Bejt Sahúr nedaleko Betléma. Jeho rodiče se potkali, když jeho otec studoval ve Spojených státech; oženil se a vrátil se do Bejt Sahúru, který spadal pod Jordánsko. Toho roku se narodil Walid. Zde otec zabavil matce pas a zabránil jí v úniku. Po krátké epizodě v Saúdské Arábii se Shoebatovi přestěhovali do Jericha, kde mladý Walid nastoupil do jordánské školy.

„První věc, kterou jsem se naučil, bylo nenávidět židy,“ vzpomíná Walid. „Nikdy nezapomenu první píseň, kterou jsem se ve škole naučil: 'Arabové jsou naši milí, a židé jsou naši psi.' Tehdy jsem chtěl vědět, kdo to ti židé jsou, ale i tak jsem dál opakoval tu píseň s dalšími dětmi, aniž bychom věděli, co to znamená.“

Brzy po Šestidenní válce otec Walida přehlásil na betlémskou školu, kde „jsem vyrostl v islámské víře, kterou mě krmili: že jednou se naplní dávné proroctví muslimského proroka Mohameda,“ vzpomíná Walid. Proroctví předpovídá bitvu, v níž bude Svatá země opět dobyta zpět a zbývající židé budou vyhlazeni v masivním krveprolití. 'Den soudu nepřijde, dokud muslimský kmen neporazí kmen židů v Jeruzalémě a v okolních národech' říká se tam.

Zanedlouho takováto výchova Walida zavedla do různých teroristických aktivit. Běžně vyvolával nepokoje a podněcoval dav házením zápalných lahví a kamenů na vojáky a zasypáváním židovských věřících kameny u Západní zdi. Jednou se dokonce pokusil ubít izraelského vojáka, ale ten na poslední chvíli unikl.Studoval psychologii, aby uměl rozvášnit dav lidí v krvelačnou smečku. „Když jsem viděl lynčování v Ramalláhu “ popisuje Shoebat, „věděl jsem přesně, jak se tito lidé při tom uvnitř cítili. Chválili Alláha... všichni ti lidé, kteří najednou křičeli 'Allahu Akbar' – člověk cítí nepopsatelnou extázi, chce se doslova vrhnout na každého, kdo se nazývá židem.“

Netrvalo dlouho a Shoebat byl zasvěcen do teroristické skupiny Jásira Arafata Fatah. „Získal mne jeden mladík jménem Mahmúd Abú-Amr z Jeruzaléma,“ vypráví. „Setkal jsem se s ním na Chrámové hoře v Jeruzalémě, kde mi předal vlastnoručně sestrojenou velice sofistikovanou bombu“. Bomba – nálož ukrytá v bochníku chleba – byla určena pro betlémskou pobočku Banky Leumi. „Z Chrámové hory jsme ji museli propašovat ven. Kráčel jsem po Chrámové hoře s výbušninami a časovačem v rukou. Zmizeli jsme mezi zdmi, abychom se vyhnuli kontrolám. Šel jsem na autobusové nádraží a nastoupil do autobusu do Betléma, zcela odhodlán nasadit vlastní život, pokud bude třeba.“ I tehdy však pocítil závan nejistoty. „V poslední minutě jsem zahlédl nějaké děti, které kolem banky procházely, a řekl jsem si 'to je absurdní' a zahodil jsem to poblíž na nějakou střechu.“

Shoebat říká, že jeho motivem nebyl nacionalismus nebo touha po sebeurčení, ale spíše jeho islámská výchova. „Nebyl jsem pouze teroristou, byl jsem také terorizován svou vlastní vírou, “ vybavuje si Shoebat. „Musel jsem si získat dost zásluh a dobrých skutků, abych se dostal do nebe, ale nikdy jsem si nebyl jistý, zda mé dobré skutky na Božím soudu převáží ty zlé, a tak nás učili, že zemřít v boji proti židům uklidní Alláhův hněv nad mým hříchem a já budu mít v nebi zajištěno teplé místečko a ženu s krásnýma velikýma očima, abych s ní mohl ukojit všechny své erotické sny, takže tak jako tak [bych jen získal – teror byl jedinou cestou.“Ve věku 18ti let - to už měl Shoebat za sebou několik měsíců strávených v izraelských věznicích – odešel studovat do Spojených států. V Chicagu se stal aktivistou a zapojil se do shánění peněz pro OOP. „I když jsem žil v Americe – což je, chcete-li, civilizovaná společnost – nezměnil jsem své postoje vůči Izraeli a židům ani o píď.“

Proměna přišla v roce 1993, kdy se jako čerstvě ženatý pokoušel přinutit svou katolickou manželku k obrácení na islám“. „Tvrdil jsem, že židé překroutili Bibli a zabíjeli proroky,“ vypráví Shoebat. Jeho žena ho požádala, aby jí svá tvrzení doložil. A tak si Shoebat, pevně rozhodnutý tak učinit, zakoupil svou první Bibli, aby své ženě dokázal rozpory a porušení, kterých se v ní dopustili židé.„V roce 1993 jsem se dotázal Boha Abrahamova, Izákova a Jákobova, a žádal ho, aby mi zjevil, zda Bible byla skutečně překroucena, jak jsem tomu byl učen, anebo zda je pravdivá, a Korán je falešný spis,“ říká Shoebat. Paralelním studiem Bible a Koránu brzy objevil logické rozpory: „Buď židé skutečně pozměnili Písmo – protože jak by Bůh mohl být na straně zlých lidí? [rozuměj židů] - anebo je lživý Korán, a tím zlým jsem já,“ vybavuje si Shoebat. „Pak jsem se rozhodl prozkoumat dějiny, a to z obou stran – abych posoudil obě strany. A právě tehdy jsem začal vidět, že židovský lid je se svou zemí duchovně spojený.“

Veterán džihádu tak byl pomalu přemožen změnou. „Poté, co jsem četl hebrejskou Bibli, o všech těch spravedlivých válkách Izraele – od biblických dob až dodneška – mi svitlo,“ svěřuje se Shoebat. „Jak je možné, že Alláh je pravý Bůh, když Šestidenní válka v r. 1967 skončila vítězstvím, které bylo největší od Jozuova dobytí Jericha! Navíc vítězství Izraele – na rozdíl od muslimských dobývání, která jsou plná znásilňování, loupení a masakrů – přineslo svobodu všem národům a náboženstvím. Každý [z jeho arabských známých, kteří v té době bydleli v Jerichu] to viděl a každý si to pamatuje, ale dnes lidé naneštěstí popírají pravdu své vlastní zkušenosti.“

V tomto bodě se Shoebat odvrátil od cesty terorismu a džihádu. „Vzbudil jsem svou ženu a řekl jí: 'Maria – myslím, že jsem chyboval, když jsem tě chtěl obrátit na islám.'“

Vydal se po cestě smíření – zakoušel hlubokou lítost nad svými minulými činy, a také hněv vůči těm, kdo ho naočkovali, aby tak jednal. „Hluboce si přeji, aby mi odpustil ten voják, kterého jsem málem zabil,“ vyznal Shoebat v rozhlasovém pořadu Tovia Singera. Řekl, že si pamatuje, jak na něj jiný voják volal jménem 'Amnon'. „Chci Amnona prosit, aby rozuměl, že jsem byl podroben výchovné okupaci k nenávisti, která vymyla můj mozek, abych nenáviděl židy. Učili nás to od dětství a já jsem nic lepšího neznal.“

Walid se rozhodl, že to, co poznal, si nenechá pro sebe, a podělí se o to se svými lidmi. Brzy začal hovořit ke skupinám muslimů – a chtěl po nich, aby konfrontovali tuto podobu islámu – ať už byl takový odjakživa, nebo se takovým stal. Tváří v tvář výroku, jenž se od 11. září 2001 stal až mantrou – že „skutečný islám je mírumilovné náboženství,“ odpovídá Shoebat: „Já jsem v tom vyrostl – býval jsem v jejich mešitách, ummáh a náboženských školách. Já vím, co dnes stále ještě vyučují náboženští vůdcové a co se píše v učebnicích – takže vyzývám ty, kdo tvrdí, že islám není náboženstvím teroru, jak jsme toho dnes svědky: co jste proti teroru udělali, kdy jste se postavili a řekli: Tohle je špatně?“

Shoebat při rozhlasovém vysílání pořadu Tovia Singera řekl:„Čemu západ na islámu nerozumí, je, že džihád má své fáze. Pokud mají muslimové převahu, vede se džihád silou. Pokud nemají moc, bojuje se finančními a politickými nástroji. Dokud muslimové nemají v Americe nebo v Evropě převahu, mluví o míru, a přitom zatím podporují Hamás a Hizballáh. Celá myšlenka, že islám je pokojné náboženství, vychází z této tiché fáze džihádu.“

Imám, což je islámský duchovní, z okresu Orange County v Kalifornii, který byl také hostem Singerova pořadu, řekl, že 'džihád' znamená vnitřní boj, a ne masakrování nevěřících, jak k tomu vyzývá Usáma bin Ládin. Na to Shoebat tvrzení duchovního bez váhání odmítl citací veršů z Koránu v originální arabštině a pak v anglickém překladu: „Je tam více než stovka Mohamedových výroků o džihádu – a každý z nich bych mohl citovat, ale to bychom zde byli opravdu celý den. Jeden každý z těchto výroků mluví zejména o džihádu vedeném mečem, zabíjením, bez milosti pro zajatce – a pouze jediný výrok se zmiňuje o vnitřním zápasu – k němuž Mohamed vybízel poté, co úplně dobyl a okupoval celou Arábii.“ Dále řekl, že taková slova jsou pro islámské vůdce v Americe typická, a posluchači ze západu, kteří nechtějí věřit, že jedno z velkých světových náboženství znamená pro lidstvo takovou hrozbu, jim dychtivě naslouchají.

Když byl Shoebat otázán, zda si myslí, že většina muslimů v Americe skutečně věří myšlence džihádu tak, jak ji právě popsal, podpořil svá tvrzení slovy: „Afghánci ve Spojených státech a Íránci, kteří z Íránu emigrovali, jsou většinou mírumilovnými lidmi. Ale americké arabské komunity skutečně podporují Usámu bin Ládina a Hamás.“ A poukázal na přímou souvislost mezi vyznáváním islámu a podporou terorismu: „Čím méně o islámu vědí, tím jsou mírumilovnější.“ „Jsou tu tací, kteří zavrhují mnohé klasické zdroje [islámského učení] a skutečně se z Koránu zaměřují na verše o pokoji a míru a snaží se Korán překroutit, protože s násilím nechtějí mít nic společného,“ říká Shoebat, „ale pokud by tito kazatelé diskutovali s Usámou bin Ládinem, tak by je s přehledem přehádal, protože slova Koránu jsou na jeho straně.“

Shoebat, sám evangelikální křesťan, říká, že je nešťastné, jak si křesťanští Arabové v Izraeli také volí teologii nenávisti vůči židům, i když zakoušejí od muslimské většiny pronásledování a zastrašování. Arabské křesťany v Izraeli vyučují jejich vůdcové a katolická církev,“ stýská si Shoebat. „Dost často přijímají teologii náhrady – že Bůh nahradil Izrael katolickou církví. Přišli také s novou teologií osvobození, kterou přejalo palestinské hnutí.“

Ačkoliv Shoebat z toho nedělá vědu, jeho proměna nebyla snadná. „Můj otec a moje rodina mě označili za zrádce, říkají, že jsem zradil jejich věc, náboženství, kulturu – prostě všechno.“

Shoebat věří, že to, jak s ním jeho rodina jedná, je znamením smrtelného omylu islámu. „Pokud by islám skutečně byl mírumilovným náboženstvím, tak by mě moje rodina považovala třeba za cvoka, ale můj vlastní bratr by mi nevyhrožoval, že mě zabije, a moje rodina by mi nezabavila půdu a nepožadovala, abych se vrátil do Betléma a prohlásil: 'není boha kromě Alláha a Mohamed je jeho prorok.' Když už islámu nevěřím, proč bych měl něco takového prohlašovat? Faktem je, že Mohamed jasně požadoval, že ten, kdo změní svou víru, musí být zabit. Čemu na slově 'zabit' nerozumějí ti, kteří tvrdí, že islám je náboženstvím míru? Lze se pak divit, že se musím skrývat a být velice opatrný, i když žiji ve svobodné společnosti tady v Americe?“

Nicméně Shoebat trvá na tom, že jeho hledání pravdy za to stojí, a vidí svůj úkol v tom, že bude hlasem pravého míru. „Přicházím k vám z lásky k vašim lidem a vaší Bibli, abych vám řekl, že můj lid se mýlí,“ řekl skupině židovských studentů v Berkeley, „Arabové a muslimové se mýlí.“

I když Shoebat cítí, že je velice důležité mluvit k židovským skupinám – aby je varoval před předáváním částí Zaslíbené země Izrael islámským teroristům – jeho hlavním cílem je jeho vlastní lid. „Mým snem je jít do věznic, kde jsem sám býval – věznice v Ramallahu a Muskavitu – jakékoli věznice – jít tam a říct: 'poslyšte, je i jiný způsob, jak se dá žít, než ten, který vám vtloukají do hlavy Jásir Arafat a Ahmed Jásin.' Chci s nimi diskutovat a říci jim, proč tam [v nebi] není 72 panen nebo cokoli jiného z těch nesmyslů, které je učí ve školách.“

Při svých návštěvách v mešitách, synagogách a rozhlasových pořadech Shoebat více než ochotně vítá otázky jak od židů, tak od Arabů a dalších muslimů. Jeden student na Torontské univerzitě se ho zeptal, co doporučuje Izraeli, aby skončil džihád, který je proti němu veden.

„Většina židů věří, že řešením jsou dva státy,“ odpověděl Shoebat. „Já tomu nevěřím. Palestinský stát si vytvoří vlastní pravidla a zákony tak, aby pokračoval ve vyvražďování židů.“ Místo toho Izraeli doporučuje, aby se „probral a ucítil ten humus. Musíme znovu nastolit status quo – okupaci. Lidé měli práci, chodili do zaměstnání a živili své rodiny a kdokoli se zapletl do terorismu, byl vyhoštěn nebo uvězněn – tak jako v jakémkoli jiném moderním státě na světě. Myslím, že Izrael by měl stát pevně a bojovat – rozložit Hamás a zcela ho odzbrojit, aby to bylo jako dříve. Poskytnutí zbraní palestinské společnosti bylo od Izraele katastrofální chybou a je nutné jim je zabavit.

Na jinou otázku, jak vypadal život v Ješa (Judsko, Samaří a Gaza) před válkou v r. 1967, Shoebat popsal, jak se tehdy žilo v Jerichu:„Jordánská vláda nám nijak zvlášť nevadila. Učení o zničení Izraele bylo pevným bodem osnov, ale do doby, než se židé vrátili do Jeruzaléma, jsme se považovali za Jordánce. A pak jsme se najednou stali Palestinci – z jordánské vlajky odstranili hvězdu a najednou jsme měli vlajku palestinskou.“ Shoebat velmi silně vnímá, že válka trvající proti Izraeli nemá nic společného s arabskou vidinou palestinského státu. „V historii nikdy žádný palestinský stát neexistoval,“ říká, „nikdy jsme ani palestinský stát nechtěli – dokonce ani dnes Palestinci nechtějí palestinský stát...“

„A co tedy chtějí?“ zeptal se Tovia Singer.

„Chtějí zničit židy, tečka, “ odpověděl Shoebat. „Je to náboženská, svatá válka. Je to v kultuře, v tradici. Arafat je úlomkem ze stejného kusu kamene jako Saddám Husajn, Usáma bin Ládin, Ahmed Jasín – všichni jsou to ptáčci stejného peří, navzájem se drobně liší, ale jinak jsou stejní.“

Na Singerovu otázku, co by doporučil židům dnes, se Shoebat na chvilku zamyslel a odpověděl: „Váš Bůh je velký Bůh a vaše země a vaši lidé jsou také velcí. Držte se pevně a buďte silní. Nenechte se oslabit národy světa a všemi, kteří se vás snaží oslabit a vzít vám vaši zemi.“ Nakonec ještě připojil dodatek: bývalý terorista, který se stal milovníkem Siónu, s velkou naléhavostí vzkázal: „Prosím vezměte si zpět svatou Chrámovou horu.“

článek převzat z http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/56867, překlad je na serveru Grano Salis - kvůli tvrzení některých čtenářů mého předchozího článku Islám v Evropě nechceme - a co dál?,  že nejde o skutečnou osobu.

 

Autor: Martin Pinc | neděle 2.1.2011 17:30 | karma článku: 25,69 | přečteno: 1936x
  • Další články autora

Martin Pinc

Na hrabalovské téma

Níže uvedený text, který zde zřejmě poprvé a velmi opožděně publikuji u příležitosti stého výročí narození Bohumila Hrabala, je dílem mého slovutného tchána, středoškolského profesora českého jazyka a literatury, pana Miloše Hoznauera. Ve zkratce ukazuje klikatou cestu, po které putovala naše literatura v poválečné době.

27.3.2014 v 22:10 | Karma: 11,39 | Přečteno: 725x | Diskuse| Kultura

Martin Pinc

Česká vláda a juvenilní justice

Naše masmédia se tak jako vždy i v nedávných dnech široce zajímala o mnohotvárný život v naší zemi - všechna významná média (televize, noviny, internetové portály) například výborně zpravodajsky pokryla masovou demonstraci (3 osob) proti presidentu Zemanovi v Ostrově v Karlovarském kraji. Proto není divu, že jim občas unikají tak nepodstatné otázky, jako je reálná hrozba likvidace rodin prostřednictvím všemocné "juvenilní justice". Naproti tomu na nedávném zasedání naší vlády byl s velkou pozorností projednáván dopis, zaslaný sdružením "Slovanská kulturní tradice" (podpořený dalšími organizacemi a jednotlivci) a z reakce vlády je zřejmé, že jí tato otázka a její dopady na naši společnost není lhostejná - viz přiložená odpověď.

16.1.2014 v 15:00 | Karma: 22,99 | Přečteno: 2123x | Diskuse| Ostatní

Martin Pinc

Otcové na odstřel?

Chování dětí a mladých lidí se v dnešní době vymyká tomu, co se dříve pokládalo za normální. Berou drogy, mají sklony k násilí, nedokážou navázat trvalé vztahy a v životě jim chybí perpektiva. Mezi odborníky se stále více prosazuje názor, že příčinou tohoto problému je do značné míry nepřítomnost otce v rodinách – ať už fyzická, nebo emocionální. Výchova dětí není jen úloha ženy, jak se to dnes často předkládá, a otec má v rodině mnohem vyšší poslání, než jen zabezpečovat příjmy a řešit technické problémy v domácnosti. Tak dlouho byla moderními „vychovateli“ propagována „bezkonfliktní výchova“, tak dlouho vykřikovali, že máme děti nechat, ať si dělají, co chtějí, že jejich neposlušnost je „žádoucí způsob, jak mohou nalézt sebe sama“, až jsou dnešní rodiče, a zvláště otcové bezmocní: Autorita se stala něčím zakázaným – otec má být kamarádem svých dětí, tím, který jim se podbízí, stal se „měkkým“ a beztvárným.

16.8.2013 v 14:30 | Karma: 36,78 | Přečteno: 5087x | Diskuse| Kultura

Martin Pinc

Stereotypy, které se nezakládají na pravdě?

Podle sociologa Zdeňka Slobody ze společnosti Proud biologické rozdíly mezi mužem a ženou jsou irelevantní. Mužství a ženství jsou jen společenské konstrukty. Jinak si jeho výrok neumím vysvětlit. Muž a žena ovšem nejsou nějaké role, které dotyční „hrají“, jak se nám snaží vnutit lidé typu pana Slobody. Mají prý vědecký podklad: Ohánějí se totiž výzkumy sociologů, které prý ukázaly, že děti dvou matek či otců nemají s určením role svých rodičů problém. Otázka stejného pohlaví prý neexistuje, vše je jen věc dohody kdo nakoupí, vypere, uvaří, vyzvedne dítě ze školy či ho dovede do kroužku.

20.6.2013 v 20:20 | Karma: 36,55 | Přečteno: 3678x | Diskuse| Společnost

Martin Pinc

Demonstrace v Paříži proti homo-sňatkům

Za okázalého nezájmu našich mainstreamových médií probíhají už několik měsíců ve Francii protestní demonstrace proti homo-sňatkům a adopci dětí homosexuály. Pokud se nějaká informace vypíchne, pak je to sdělení, že prý „tvrdé jádro demonstrantů“ tvoří ultrakonzervativní „homofóbové“, kteří prý měli hodinu po skončení demonstrace zaútočit na sídlo socialistické strany a skandovali výzvy za odstoupení prezidenta Hollanda.

28.5.2013 v 13:00 | Karma: 41,16 | Přečteno: 4247x | Diskuse| Politika

Martin Pinc

Péče o nejmenší - boření mýtů, nebo rozklad rodiny?

Sociologický ústav Akademie věd vydal knihu, jejíž autoři v anotaci prohlašují, že prý „Málokterá oblast veřejné politiky je opředena tolika mýty jako péče o předškolní děti. Tyto mýty znemožňují potřebné změny rodinné politiky, neboť blokují rozvoj racionální společenské diskuse, která by se neopírala o ideologické argumenty, ale o poznatky soudobých mezinárodně uznávaných vědeckých studií. Tato kniha chce přispět jak k racionální společenské diskusi, tak k pozitivním změnám.“

26.5.2013 v 23:10 | Karma: 22,41 | Přečteno: 1462x | Diskuse| Společnost

Martin Pinc

Jaké znamení je nad námi?

Oficiální média i blogosféra v těchto dnech řeší konflikt mezi jistým nositelem transparentu, který je mimochodem státním zaměstnancem a vysokoškolským pedagogem, a hlavou státu. Zapletl se do toho nějak i jiný nositel transparentu, pro změnu zase dříve ministerský úředník.

21.5.2013 v 22:22 | Karma: 29,47 | Přečteno: 1804x | Diskuse| Ostatní

Martin Pinc

Bůh na lavici obžalovaných

Lev Trocký postavil Boha v Moskvě roku 1923 před očima 5.000 rudoarmějců před soud. Bůh byl shledán vinným z různých potupných činů a odsouzen v nepřítomnosti. Snad tím Trocký chtěl ospravedlnit skutečnost, že bolševici v té době obzvláště tvrdě terorizovali křesťany, mučili a zabíjeli kněze a mnichy, bořili křesťanské chrámy. Během jejich teroru už po samém začátku bolševické revoluce byly zabity statisíce křesťanů. Podle tohoto vzoru byli perzekuováni křesťané ve všech zemích, v nichž se komunisté dostali k moci – bez výjimky – a s nimi všichni, kdo se odmítali podřídit jejich diktatuře. Veškeré obyvatelstvo zemí, ovládaných ideologií komunismu, pak prošlo dlouholetým vymýváním mozků komunistickou propagandou, která přinesla své „ovoce“ v ateismu, jenž dodnes stále převládá v postkomunistických zemích. Většina lidí i v naší zemi je tak zcela „odkloněna“ od konceptu milujícího Boha, reprezentovaného Ježíšovým životem a učením.

30.4.2013 v 8:00 | Karma: 23,25 | Přečteno: 1669x | Diskuse| Kultura

Martin Pinc

Radim Uzel a Bible = krátké spojení

Už dlouho jsem nečetl takovou snůšku výmyslů, polopravd a naprostého nepochopení čteného textu, jako když se známý sexuolog Mudr. Radim Uzel pokusil vykládat Bibli. Jeho věru originální interpretace některých starozákonních příběhů vyšla před nedávnem na internetových stránkách deníku Právo (jež jsou umístěny na Seznamu jako „Novinky.cz“) v rubrice žena – vztahy a sex pod titulkem "Radim Uzel: Bible, kniha plná hororů". Lze snadno doložit, že prakticky každé jeho tvrzení, kterého se dopouští, je chybné a nepravdivé. Začnu ale od začátku úvodním prohlášením:

11.4.2013 v 16:00 | Karma: 26,40 | Přečteno: 1758x | Diskuse| Kultura

Martin Pinc

Co je v dnešní evropské demokracii zakázáno

V Paříži se můžete na veřejnosti políbit, můžete se projít v minisukni, vystavit na odiv hluboký výstřih, můžete mít tričko s potiskem vulgárních slov francouzských nebo amerických rapperů. Ale jednu věc určitě nesmíte: procházet se s rodinou po Lucemburských zahradách v bundě, která má potisk se symbolem z protestních manifestací proti zákonu, jenž uzákoňuje manželství mezi osobami stejného pohlaví. A tak zapomeňte na stylizované "pohádkové" profily muže se ženou a dvěma dětmi držících se za ruku. Francouzští strážníci vás v opačném případě zastaví a odvedou na policejní stanici, aby sepsali protokol o přestupku: O „chování v rozporu s dobrými mravy“.

8.4.2013 v 23:50 | Karma: 26,20 | Přečteno: 1987x | Diskuse| Společnost

Martin Pinc

Knížecí rady

Vicepremiér Karel Schwarzenberg (TOP 09) při mši k cyrilometodějským oslavám v Praze řekl věřícím, aby si zachovali odstup od politiků a státu. Připomeňme si, kdo tuto radu katolickým křesťanům dává, kdo tato slova pronáší: Římský katolík Karel Schwarzenberg, člověk, který je aktivním politikem už od počátku 90. let a právě působí ve významné státní funkci (ministr zahraničí a místopředseda vlády). Tedy člověk, který si chronicky není schopen zachovat odstup od politiků (je jedním z nich) a státu, a přece radí svým „spoluvěřícím“, aby nejednali jako on.

11.3.2013 v 23:10 | Karma: 27,79 | Přečteno: 1922x | Diskuse| Společnost

Martin Pinc

Pravá tvář komunismu

Pan (nebo by snad byl raději titulován soudruh?) Jaroslav A. Polák své čtenáře na svém blogu přesvědčuje, že komunismus je ušlechtilá myšlenka, která byla pouze zneužita zlými lidmi, jako byl Stalin a jiní diktátoři, kteří ovládli komunistické strany ve svých zemích. Pan Polák rozhodně není ani hloupý, ani nevzdělaný, ani ve svých 38 letech mladičký a tudíž nezrale radikální člověk. Měl by proto vědět, že komunistická myšlenka je shnilá od kořene, tedy od svého prvního propagátora Karla Marxe, což doložím vzápětí:

7.3.2013 v 18:00 | Karma: 32,07 | Přečteno: 2257x | Diskuse| Politika

Martin Pinc

Václav Klaus ve vřavě nenávisti

Události posledních týdnů, které se odehrávají na naší politické scéně, mne naplňují hlubokým zármutkem. Převládá ve mně pocit, že naše média a jejich vlivem i veřejnost „zdivočela“ a jejich nátlaku podlehla značná část naší politické „reprezentace“. Nevím, jestli si lidé, kterých se to týká, uvědomují, jak svou snahou „vrátit to Klausovi i s úroky“ jednak ukazují svou pravou tvář (a rozhodně to není tvář milosti a pravdy) a také jak výrazně přispívají k další polarizaci a zhrubnutí naší společnosti. Jen - jestli chtěli oni malí lidé v Senátu svým hlasováním předvést, že „nejsou jako on“ - tak se jim to opravdu podařilo. Nazval bych to jejich počínání vzpourou nul, navíc pod taktovkou člověka oficiálně mimo politiku – vlnícího se evolucionisty Karla Janečka. Pravda je, že (převážně) levicoví politici už jednou podobně idiotský sebevražedný zářez provedli – totiž když se jim pod vedením J. Paroubka podařilo „shodit“ Topolánkovu vládu uprostřed jejího předsedání Evropské unii.

5.3.2013 v 17:00 | Karma: 36,77 | Přečteno: 1603x | Diskuse| Politika

Martin Pinc

O lásce k vlasti

V dnešní době se jaksi nenosí být vlastencem. Člověk je okamžitě podeřelý z šovinismu, ne-li z xenofóbie či náckovství. Naopak se dnes mezi našimi intelektuály velmi nosí jakási forma sebe- mrskačství, hledání nejrůznějších důkazů a opor pro argumentaci, že správné je mít co možná nejvíce negativní vztah k naší vlasti a národu. Tu si vytýkáme sklon k mesiášství, tu zase kdy a jak jsme byli zbabělí, jindy, že si nejsme schopni sami vládnout. Někteří docházejí k přesvědčení (už mnohokrát omletému v minulosti), že jsme měli na svou národní existenci rezignovat a raději jsme se měli nechat rozplynout, asimilovat Němci, jiní horují pro kosmopolitismus. Domnívám se, že všechny takové přístupy jsou nejen pomýlené, ale také naprosto zavádějící, protože vytvářejí všelijaké spekulativní myšlenkové konstrukce, aniž by se zabývaly tím, co tvoří podstatu hodnoty vlastenectví, tedy láskou.

1.3.2013 v 10:00 | Karma: 20,47 | Přečteno: 902x | Diskuse| Kultura

Martin Pinc

Karel Janeček konečně našel 27 Jidášů...

Ať už si myslí o odstupujícím prezidentovi kdo chce co chce, počastovat ho při odchodu z jeho funkce obžalováním z velezrady, to je absurdní divadlo, které si nevymyslel ve svém Odcházení ani Václav Havel. Dvacet sedm našich zákonodárců jen potvrdilo, že politiku definitivně proměnilo v kabaret. Jako zpitomělé stádo se zapojili do nekončící dehonestace Václava Klause, přičemž si vůbec neuvědomují, že slouží jen jako stafáž, jako užiteční pitomci pro zviditelnění guru Janečka.

26.2.2013 v 21:20 | Karma: 35,80 | Přečteno: 1730x | Diskuse| Politika

Martin Pinc

Chytré mobily = hloupé děti

Všechny děti dnes touží po „chytrých dotykáčích“, většina (především z měst) je už má. Nemohu si pomoci, ale nemohu nevidět velký podíl těchto mobilů na ohlupování a obecně „kažení“ dětí. Zatímco dříve si děti hry vymýšlely a společně hrály, dnes jim k uspokojení stačí mačkat tlačítka na svém mobilu. Nyní dětskou kreativitu vystřídali vývojáři her, a tak jsou děti schopny trávit denně hodiny ve virtuálním světě. Protože hitem dne je být ustavične „online“, nemusí se dnes děti ani učit. Stačí, když si téma domácího úkolu najdou na „netu“ a opíší (většinou i s „chlupama“). Moje dcera, která také po chytrém androidím mobilu touží, se mi přiznala, že mnoho jejích spolužáků používá své mobily ve škole místo taháků. Jsou mezi nimi i takoví, kteří už vůbec nepokládají za nutné se připravovat na školní písemky – odpovědi na otázky z testů hledají online během jejich psaní – přičemž využívají školní wi-fi síť. Jsou-li vyvoláni k tabuli, ukáže se samozřejmě, jak jsou dutí, ale to „neřeší“. Nechci ovšem v této souvislosti přehlížet podíl na tomto stavu věcí ze strany nás rodičů, kteří na děti často nemáme čas (nebo nejsme ochotni si jej udělat) – často ze stejných důvodů – protože sledujeme své programy v televizi, nebo rovněž bloumáme ve virtuálním světě internetu.*

19.2.2013 v 12:30 | Karma: 45,21 | Přečteno: 12199x | Diskuse| Společnost

Martin Pinc

Václav Klaus pro Do Rzeczy

Na rozdíl od různých glosátorů a pisálků jsem si přečetl celý rozhovor prezidenta Klause s polskými novináři - je všem čtenářům k dispozici na jeho webových stránkách (http://www.klaus.cz/clanky/3302). Jak se mi zdá, nikoli zanedbatelná část naší novinářské obce je zaúkolovaná v hledání čehokoli negativního, co jsou na našem dosluhujícím prezidentovi schopni nalézt. A tak se z tohoto obsáhlého rozhovoru chopí jen jeho stručného hodnocení působení Václava Havla a snaží se je prezentovat jako hanobení jeho „svatého“ odkazu.

12.2.2013 v 9:10 | Karma: 44,76 | Přečteno: 9993x | Diskuse| Politika

Martin Pinc

Jak se Češi změnili za sto let

Čtu teď po mnoha letech s velkým potěšením spisy Jindřicha Šimona Baara, spisovatele, kterého jsem si dávno zamiloval díky jeho „venkovské idyle“ Jan Cimbura. Mezi jeho spisy mne v poslední době zvláště zaujala „kněžská idyla“ Holoubek – obraz ideálního kněze, působícího na českém venkově na přelomu 19. a 20. století. Baar do úst svého hrdiny vkládá své představy a názory na tehdejší společenskou situaci. Kniha také reflektuje na postojích a zkušenostech kněze Holoubka skutečnost, že J. Š. Baar se angažoval v programu Katolické moderny a byl rovněž velmi aktivním členem Jednoty katolického duchovenstva. Velká část knihy se odehrává ve (fiktivní) polabské vesnici Třeštice, kde farář Holoubek soustavně narážel na vlažnost, ignoranství či přímo odpor obyvatel zdejší farnosti. Jejich chrarakteristickým představitelem byl „pokrokový a vzdělaný“ zámožný statkář Boháč, starosta obce Třeštice, s nímž vedl následující polemiku:

6.2.2013 v 17:00 | Karma: 23,73 | Přečteno: 1141x | Diskuse| Kultura

Martin Pinc

Moc bezmocných – v dnešní realitě

Přečetl jsem si dnes po dlouhé době znovu Havlovu Moc bezmocných a náhle jsem si uvědomil, že by náš první prezident vlastně mohl mít z volebních výsledků 1. přímé volby prezidenta ČR radost. Copak není vzpoura většiny lidí vůči vůli a nátlaku „mravní a intelektuální elity národa“, té většiny, která je tradičně zdeptaná, ponížená, hůře vzdělaná, chudá a většinou pasivní - zvyklá „držet hubu a krok“ - dokladem, že tu přeci jen u nás začíná existovat autentická občanská společnost? Copak to nevyžadovalo pořádný kus občanské odvahy vzepřít se a nepodlehnout dlouhotrvající masivní propagandě, že kdo nevolí Karla, není čestný a slušný člověk, je na straně lži a nenávisti, je zamindrákovaný, hloupý, nekulturní vidlák, nácek a xenofób, či přímo „hnědé či rudé prase“? Podrazák Škárka (člověk bez tváře, který měl dávno opustit poslaneckou sněmovnu, protože je zde jen pro ostudu) by takové lidi rád zbavil volebního práva – takovou má představu o demokracii. Hle, volič pravdy a lásky!

1.2.2013 v 17:00 | Karma: 30,94 | Přečteno: 2096x | Diskuse| Společnost

Martin Pinc

Šťastná rodinka?

Když jsem před několika lety sledoval při představení divadla Sklep báječný skeč, v němž David Vávra se svým hereckým kolegou (myslím, že to byl Jiří Fero Burda) a „synem“ představovali (post) moderní rodinu a zakončili tento výstup zvoláním: „správná rodina je přeci táta a táta!“, netušil jsem, jak brzo se tato fraškovitá vize stane skutečností. Za šťastnou rodinku totiž dnešní bulvár označuje "rodinu" zpěváka Eltona Johna, který se svým partnerem před nedávnem „zplodil“ 2. syna. Tedy nezplodili ho tito 2 muži sami (to zatím věda neumí), k poskytnutí vyjíčka a odnošení dítěte jim posloužila za úplatu jistá žena z Velké Británie. Tato skutečná, biologická matka, bez níž by nový přírůstek do „šťastné rodinky“ nemohl být počat ani narozen, je médii nazývána „náhradní matka“. Bulvár nenuceně žvatlá o tom, jak jsou Elton John a jeho partnerem šťastni a jak roste jejich vzájemná láska a vytváří z této abnormality zdání naprosté normálnosti.

30.1.2013 v 23:15 | Karma: 33,77 | Přečteno: 4616x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 257
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2303x
Moje krédo je podle NZ, listu Filipským 3,14: "Běžím k cíli, abych získal nebeskou cenu, jíž je Boží povolání v Kristu Ježíši."