Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A23l64e41n73a 42V49e88s23e58l66á 3333971705208

Takže vlastně by nejlépe měly prospívat a studovat děti romské, jak to tak vypadá...

Někde bude, autore, v těch vašich argumentech chyba.

+2/−2
27.5.2013 13:55
Foto

M82a31r74t94i19n 15P63i73n59c 8931382264643

Chyba je na vaší straně, jde o naprosté nepochopení podstaty věci. Nejde přece ani tak o množství (kvantitu), jako o kvalitu - tj. zda se matky svým dětem opravdu věnují. Je smutnou skutečností, že romské matky se dnes svým dětem velmi často příliš nevěnují. Pokud je nezanechají v kojeneckých ústavech, "svěří" péči o ně třeba jen o několik let starším sourozencům. I známý romský aktivista Ing. Holomek na toto téma řekl, že romské děti vyrůstají "jako dříví v lese".  A česká matka, která vrazí své roční dítě do jeslí, mu také opravdu moc neprospěje.

+3/−1
27.5.2013 14:42

A42l82e62n54a 92V61e55s68e36l54á 3113361925538

Ovšem nezapomeňte, že pojem "věnovat se dětem" je fenoménem až poslední doby, maximálně tak dvou generací. Stovky předchozích generací vyrostly právě na tom principu "jako dříví v lese".  A je zatím velkou hádankou, kam tady ten přepečovatelský  postoj lidstvo zavede za dalších pár generací.

+1/0
28.5.2013 12:03

M57a72r13i61e 96P38á72t25k97o74v48á 3227968758491

Hodně žen chce žít jako osobnosti s prostorem pro seberealizaci, nechtějí už být jen obslužným aparátem rodiny. Nechala bych rozhodování o péči na rodičích, vaše paušalizování se mi nezdá správné.

+1/−4
27.5.2013 9:41
Foto

M15a46r44t26i84n 55P39i95n21c 8401462254513

Raději, než aby se kreativně věnovaly svým dětem, dávají přednost být obslužným aparátem státu, nebo nějaké firmy. Záleží na pořadí hodnot... Jen chci ukázat, že máte stejné předsudky (a paušalizace), jaké předhazujete mně ;-)

+3/−1
27.5.2013 10:09

M55a76g72d67a 26S60l16á10d56k41o41v86á 8908261830

Jde o možnost výběru.

+2/0
27.5.2013 10:38
Foto

M87a15r80t63i78n 29P31i17n66c 8201182974273

Vy máte pocit, že je vám upírána možnost výběru?

+2/−1
27.5.2013 10:55

M76a90g31d60a 23S31l68á31d11k80o95v45á 8698481580

Já už mám toto všechno za sebou. Ale byla jsem ráda, že jsem tu možnost výběru měla. Místo kariéry jsem si vybrala domácí slépku a moc se mi to líbilo:-).

+4/0
27.5.2013 11:05

J14a13r38d92a 38C54h17o16v58a81n45e31c 6341685153569

Však mohou.

Ale kdo si porodí dítě, má vůči němu zodpovědnost.

Kdo se nechce starat o dítě, nechť ho nemá - je to prosté.

+3/−1
27.5.2013 10:32

A17l62e87n33a 64V20e79s72e69l57á 3623861345838

Však jo. Jen abyste pak spolu s autorem těm lidem, co nechtějí a nemají děti, pak nevyčítal zas něco jiného. Že jsou sobci, co nedodali žádného nového plátce do fondu důchodového pojištění apod.

+1/−2
27.5.2013 13:57
Foto

M27a18r80t72i12n 63P80i24n68c 8711682844713

Připadá mi, že vaše reakce je velmi vztahovačná. Ve svém textu jen připomínám známé a ověřitelné skutečnosti o výchově dětí.

+2/−2
27.5.2013 14:44

A78l76e10n43a 62V94e33s87e82l81á 3243921935328

To vám opravdu jen tak připadá. Mám ve středoevropském kontextu nadprůměrný počet dětí (tři).

Jen jsem se pozastavila nad tím "kdo se nechce starat o děti, nechť je nemá". Pokud autor výroku nepatří k těm, co se navážejí do bezdětných, jak zbytečnými tvory jsou, pak je vše v pořádku. Jen mám dojem, že tyto protichůdné výroky obvykle zaznívají ze stejných úst.

+1/0
28.5.2013 12:06

P64a33v80l91a 30C80t73i63b37o50r61o65v51á 2750923927

Ano, kdo porodí dítě, má za něj zodpovědnost ... kdo přivede na svět deset dětí, o které není schopen se finančně postarat, nechá je žít v domě bez topení, s tu a tam vypínanou vodou, elektřinou, bez finančních prostředků, žije z milodarů  ... i když se jim maximálně věnuje, není to dokonalé dětství ...

+1/0
28.5.2013 7:42
Foto

M25a64r79t47i11n 95P68i23n98c 8901102954443

Paní Ctiborová, musím konstatovat, že reagujete krajně neslušným způsobem, který nepatří do veřejné diskuze. A pokud toho tolik negativního víte na naši rodinu (reflektujete dočasné problémy, které souvisely s přechodným nedostatkem zakázek v důsledku ekonomické krize, a s asociální politikou vlády, která se rozhodla "hodit přes palubu" rodiny s dětmi, zejména vícečetné rodiny), pak také jistě víte, že tyto problémy již patří minulosti. Typické pro drbny, jako jste vy, je, že o předmětu drbu (nyní naší rodině) sdělíte světu jen to negativní. Proč neuvedete, (když toho tolik o nás vite), že moje žena se o děti umí postarat (pokud se jedná o naplnění jejich potřeb) výborně - i za cenu, že se sama velmi uskromní. Proč neuvedete, že se dlouhodobě stará o děti z nefunkčních rodin z našeho okolí (např. o holky Kneifflovy, malou Jitušku měla v domácí péči půl roku), že dojíždí na Mariánskou za několika mentálně postiženými děvčaty, bere je na různé vyjížďky, organizuje oslavy jejich narozenin, atd. Proč neuvedete, že se také aktivně angažuje v mateřském centru, že vede keramické kroužky na gymnáziu? Bylo by také záhodno, abyste místo kritiky druhých doložila, jak kvalitně se o své děti staráte (pokud tedy vůbec nějaké máte) vy. Rv

0/0
31.5.2013 13:01

A36l65e78n18a 41V25e89s87e79l48á 3133971245498

Připadá mi, že vaše reakce je velmi vztahovačná... ;-D

0/0
31.5.2013 20:09
Foto

M58a81r95t53i57n 93P89i65n59c 8231552304683

Neřekl bych. Reagoval jsem na velmi osobní napadení ze strany kohosi, kdo sem svůj příspěvek umístil se zjevnou snahou nevést konstruktivní diskuzi, ale dehonestovat naši rodinu. Zajímavé je, že tuto osobu vůbec neznám ani já, ani moje žena, takže se musí jednat o někoho, kdo si dovoluje vynášet soudy informacemi z druhé ruky (drby) nad někým, o jehož životní situaci neví téměř nic. Příspěvky té ženy jsou zlé a plné zášti, kterou si umím vysvětlit jen hořkou závistí - typickou vlastností českého maloměšťáka. Je charakteristické, že ve svém příspěvku vůbec nereagovala na obsah článku, ale soustředila se jen na negaci. O její omezenosti svědčí to, že staví spokojenost dětí na materiálním bohatství (asi podle toho hodnotí lidi kolem sebe). Jinak, její argumentace je skutečně hloupoučká - kdyby se lidé rozhodovali mít děti jen tehdy, jsou-li nejdříve finančně zabazpečeni, pak by lidstvo dávno vyhynulo. A konkrétně: my jsme si najednou "nepořídili" 10 dětí, ale vychováváme je postupně v průběhu třiceti let našeho manželství. V průběhu této dlouhé doby se nám někdy vedlo dobře, někdy špatně (s počtem dětí to nemělo nic společného). Ale dali jsem si slib, že spolu vydržíme v chudobě i bohatství a svůj slib plníme. A pokud se týká vás a vaší poznámky o  těch, kdo se naváží do bezdětných lidí, paní Veselá: rozhodně jsem se do nich nikdy nenavážel, naopak, mám s nimi velký soucit v jejich trápení.

0/0
3.6.2013 21:40

A63l66e91n38a 80V77e29s11e83l81á 3573191595128

Proč soucit v trápení? Já mluvila o lidech z příspěvku pana Chovance - kteří se řídí heslem "Kdo se nechce starat o děti, ať je nemá". Tam není žádné trápení, to je svobodné rozhodnutí.

Z vaší první reakce na mě jsem měla dojem, že s panem Chovancem souhlasíte. Nicméně z dalšího příspěvku to tak nějak vypadalo, že byste snad očekával, že se lidem o děti má starat i vláda. (Tady už najednou argument, že kdo se nechce starat o děti, tak ať je nemá, neplatí?)

Víte že dokud jste nezareagoval, tak mě vůbec nenapadlo, že paní Ctiborová naráží na vaši rodinu? Brala jsem to jako obecný příspěvek na téma, že množení samo o sobě není žádnou zásluhou. Vaše okamžité vystartování mě tím pádem dost překvapilo.

0/0
4.6.2013 13:01

M15a45r26t75i49n85a 56M19o40u13d47r51á 7110533696169

R^R^R^

Karma jako hrom. 

Myslím si a praktikuji totéž. S podobnými výsledky.

+3/−1
27.5.2013 9:32

A65l61e20x56a35n30d86r19a 31Ž30o94u47r74k10o48v43á 3972914836308

Matky na dlouhé mateřské jsou deprivovány, řada z nich začíná holdovat alkoholu, pro ně je lepší socializace v práci

0/−3
27.5.2013 8:32
Foto

M42a46r16t44i22n 54P35i88n90c 8381752744413

To píšete z vlastní zkušenosti?

+4/0
27.5.2013 8:57

A77l25e94x98a12n75d83r57a 16Ž54o29u89r18k44o40v64á 3142534196688

ano, ale byly to známé výsledky práce prof.Možnéhoo matkách ze sídlišť, sama jsem tak dlouho doma s dětmi nebyla

0/−1
27.5.2013 11:42
Foto

M48a72r29t54i75n 44P80i93n96c 8281922534303

Moje žena je na "mateřské dovolené" (nyní "rodičovské") už 30 let. Být matkou se stalo jejím povoláním - kteréžto je v naší dnešní společnosti zcela nedoceněné, ba vysmívané ("ženská u plotny"). Alkoholička se z ní ani v náznaku nestala, našla si jiné a velmi produktivní možnosti socializace (keramické kroužky pro děti i dospělé, péče o "mentálky" z ústavu na Mariánské, zapojení v mateřském centru, přátelské vazby v sousedství a církvi...).

+2/−1
27.5.2013 13:06

M16a95r83t52i43n95a 25M98o71u35d91r86á 7530133196949

Takové by s alkoholem začaly stejně.

+3/0
27.5.2013 9:33

J34a85r84d66a 15C92h14o95v50a33n67e94c 6891605873609

No moje paní byla na třech mateřských a dalších mateřských dovolených (dnes rodičovská dovolená) a chlastat nezačala.

+2/−1
27.5.2013 10:33

M74i69r12o47s56l21a69v 57M93e68n75š46í37k 1674314413714

R^Ano, dobře fungující rodina je základ zdravé společnosti.

+5/−1
26.5.2013 23:25

J98a72r41o17s85l24a23v 91T87a12c20h37o30v19s21k47y 2402210834100

mate pravdu, nicmene posledno doubou mam pocit, ze neni cilem mit zdravou spolecnost. Ta sebou nenecha tak vlacet a manipulovat.

+3/−1
26.5.2013 23:44

M70i48r22o26s37l72a45v 26M66e67n81š12í35k 1324894863564

ale představa, že každé druhé manželství se u nás rozvádí, na společností zanechává pěknou paseku.

+3/−1
27.5.2013 0:36



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.