Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K79a39r52e48l 50C70h33r42a51s73t89i35n80a 4143214710535

Bůh je chápán jako univerzálnígarant a zároveň symbol etických pravidel a autorita nad jejich dodržováním.Tento svrchovaný transcendentní arbitr byl však odstraněn, nejvyšším rozhodčímse stalo úskočné, vychytralé a nestálé ego, které dovoluje mít vše lákavé, čehose nám zachce, avšak když se jeho přičiněním stane nehoda, nemá najednou conabídnout. Zásluhou ega máme sice téměř všechno, nač si vzpomeneme a co simyslíme, že potřebujeme k bezstarostnému životu podle vlastních představ,ale přesto nejsme šťastni a být nemůžeme, protože ještě nemáme výkřik poslednímódy, který už mají jiní a pak další a další „magické“ zbytečnosti, kterémusíme mít, i když je k ničemu užitečnému nepotřebujeme a které námneustále chybějí či jsme ještě nebyli na dovolené, jíž sousedům vytřeme zrak. bohatli jsme materiálně, ale zchudli na duchu. Takové zvraty mají pro každou společnost devastující následky rovnající se úpadku a zániku.

0/0
17.8.2013 11:21

P85a16v97e89l 18R22u68s83ý 8809596282

Problém je v celém systému, od zneužívání mužů jako absolutně flexibilních pro svého zaměstnavetele nebo zákazníka (čímž je omezen jeho čas pro věnování se dětem, přes ekonomickou diskriminaci rodin s dětmi, po ignorování oné vzývané rovnosti pohlaví, jakmile dojde na rozpad vztahu, včetně nástrojů na ekonomickou likvidaci otců (viz např. můj blog Jak dorazit Nečase? Výživným.) Ale hlavní vaše mýlka je v tom, že důležitost otce narůstá s rostoucím věkem. Otec je důležitý zejména od půl roku do nástupu do školy - v té době se tvoří základy charakteru.

+1/0
17.8.2013 9:24

L76a65d36i66s44l86a43v 20J36a60r28o28š 6144489230597

Jestli "zženštění" Boha nesouvisí spíš s tím, že o něm stále církev mluví jako o "Hospodinovi". Když se dne řekne Hospodin, spoustu lidí spíš napadne muž sedící v hospodě. Hospodyně je k hospodaření blíže. ;-)

0/−2
16.8.2013 20:08

M45a84r27t40i71n 44K80a21v25k44a 4786701272832

To je trochu jinak. Bůh je v hebrejštině vyjádřen jako El (ono) neurčitý tvar, nebo Elohim. EL  je sice střední rod, ale je to maskulinum.  Elohim, je plurál, ale v doslovném překladu znamená mnohost Boha a jednoty v Něm. 

Hospodin je slovanské pojmenování, latinské Dominus. Slovanské Hospodin vychází z toho, že Otec se staral o domácnost a hospodaření domácnosti.

+4/0
16.8.2013 20:23
Foto

A64d69é21l14a 64M85o47j32ž90í92š70o11v45á 9917673864926

Prostě Hospodin je Hospodář:) Nicméně jsem si teď vzpomněla, jak jsem někdy v první, nebo druhý třídě doma hrdě hlásila, že už vím co jsme měli za hymnu před Kde domov můj. Zachovej nám hospodyně:-)

+1/0
16.8.2013 22:04
Foto

K50o94u61t32k97o63v28á 56H41e83l24e51n98a 4176717929510

Obecně se mi článek jako zamyšlení líbí, jen nevím, s jakou dobou autor tu dnešní srovnává. Už více než let působím ve školství jako učitelka a nemám pocit, že by se děti za tu dobu jakkoli změnily. A co se týká času rodičů věnovaného dětem, bych si dovolila tvrdit naprostý opak než autor. Když jsem já byla malá, bylo naprosto běžné, že matky po porodu zůstávaly s dítětem doma přesně šest měsíců, dnes je to v průměru dva a půl roku. Také nebylo běžné, že by tatínkové vodili děti do školky či školy nebo je vyzvedávaly, dnes potkávám jak ve školce tak ve škole skoro více otců než matek...

+1/−1
16.8.2013 17:35
Foto

K95o58u17t98k82o37v22á 22H93e33l68e69n98a 4886537379510

více než 20 let - nějak mi to vypadlo :)

+2/0
16.8.2013 17:36
Foto

J37a74n64a 60M65a16j91o57v32á 4115322796903

Heleno, že vy počítáte i vlastní školní docházku, to je švindl!! ;-D;-D

+4/0
16.8.2013 17:41
Foto

K84o97u18t92k95o18v79á 92H67e67l49e19n14a 4396587859420

já chtěla popravdě napsat 25, ale zas nechci vypadat úplně nejstarší na světě :)))

+3/0
16.8.2013 17:47

M94i69l24o57š 79P96e37c90h39a52r 6249510606357

Já ve školství působil v letech 1989–1999 a posledních 15 let jezdím jako vedoucí na dětské tábory. Taky nemám pocit, že by byly děti horší než my v jejich letech.

+2/0
16.8.2013 19:40
Foto

J88a41n12a 47M70a61j15o91v45á 4565572696173

vždyť říkám, i s vlastní školní docházkou :-)

0/0
16.8.2013 20:03
Foto

K24o50u61t75k42o70v88á 16H61e65l43e15n11a 4796127669650

Ale houby, Jani, bohužel bez ní, což znamená na "volném trhu" už k nepoužití :)

0/0
17.8.2013 13:46

J76a75n 80M80e70r29t37a 3752680421698

Zajímalo by mě, jak by autor podložil svoje tvrzení, že "V čem je dnešní absence otců v rodinách obzvláště závažná: U devadesáti procent homosexuálních mužů se dá dohledat, že jako děti prožili ve svých nejrannějších vztazích s muži zranění." Zajímalo by mě, jak se takoví homosexuální muži vybírají a u kolika heterosexuálních mužů by se takové zranění našlo, kdyby se použila stejná kritéria.

Můj osobní názor je, že se jedná o naprostý nesmysl. Musel bych viděl dost silné důkazy, abych svůj názor změnil.

+4/−1
16.8.2013 16:07

M80i13c35h78a89l 17S62e75d63m72í59k 3839545456611

Citace z rozsáhlejšího materiálu

http://www.homosexualita.cz/?c=100#15

jsou tam i odkazy na vědecké práce:

V životě homosexuálních pacientů se vyskytuje neobvykle často citový nesoulad mezi dítětem a rodičem stejného pohlaví. Homosexuální muži pociťují svého otce jako "zřetelně vzdáleného a neschopného" (J. Satinover, s. 222). Tito otcové diskrétně nebo otevřeně odmítali chlapce, který měl mnoho ženských rysů. V jedné studii z roku 1996 se konstatuje, že "až na několik výjimek prohlásili homosexuální muži , že jejich otcové měli negativní vliv na jejich život... Neexistuje jediná dostatečně kontrolovaná studie, kde se homosexuální muži vyjadřují o svých otcích pozitivně nebo srdečně" (Fisher et al. Freud Scientifically Reappraised: Testing the Theory and Therapy, New York: John Wiley & Sons).

+1/0
16.8.2013 21:41

S13a36r97a 44B94e22n66y61o88v88a 8839695451221

Jako laik bych si doolila tvrdit, že prostě reagovali na to, že je jejich dítě jiné a na to každý podvědomě reaguje negativně s obavou , většinou se lekařsky zjistí příčina a pak rodiče nemívají problém i těžce postižené dítě přijmout . S homosexualitou je to problém, že to není brzy diagnostikované, v podstatě se to lekařsky neřeší ani nejde a ti rodiče prostě se v tom plácají sami . Myslím že stejné výsledky by byli v pruzkumu lesbičky a jejich matky .

0/−1
17.8.2013 9:11

D32a11n42u58š28e 53K34r76a55m76o90l56i22š58o76v27á 3912357448199

Hm...asi s názorem nesouhlasím...lidská společnost začínala matriarchátem a v přírodě se o mláďata až na výjimky starají matky....V

+1/0
16.8.2013 15:59

M25a10r76t33i46n 56K23a50v46k89a 4166461272622

Lidská společnost nezačínala s matriarchátem. Nikdy nebyl. V primitivních kmenových uskupeních existoval maximálně kult ženy - matky. 

To, že byl matriarchát je jen zbožné přání mnohých.

+2/0
16.8.2013 18:09

J41a70k27u35b 36Z91e36m36á80n31e52k 2484983181848

Chování dětí a mladých se v dnešní době ničemu nevymyká. Je pořád stejné jako dřív, lidi jenom rádi zapomínají na své vlastní mládí. Změnilo se jenom prostředí, dneska dávají děti přednost virtuální realitě před skutečným životem, dřív dávali přednost střílení vrabců prakem před studiem klasické řečtiny.

A podkladem pro tuto citaci byl život 2500 let zpátky: "Naše mládež miluje přepych. Nemá správné chování. Neuznává autority a nemá úctu před stářím. Děti odmlouvají rodičům, srkají při jídle a tyranizují své učitele."

+9/0
16.8.2013 15:38

M71i96l57o34š 36P96e31c34h18a21r 6709390826397

Souhlasím. Než jsem začal vyhledávat znění vámi uvedeného citátu, nejprve jsem se podíval do diskuse, abych nenosil sovy do Athén.

+1/0
16.8.2013 15:43

J64a70n 54M38e59r26t15a 3102650981528

Také mi přijde, že je to spíš krátkou pamětí a ideologií zkresleným vnímáním. Ono třeba dříve otcové často dlouhou dobu pracovali a jejich kontakt s dětmi byl malý, naopak ženy bývali v domácnosti a tak byly s dětmi více než dnes, těžko tak dnes svádět problémy na malou pozornost otců.

Dále vidím vydávání menšinového přístupu za převažující přístup ve společnosti, nevšiml jsem si, že by většina lidí hlásala ultraliberální přístup k výchově.

+2/0
16.8.2013 16:04

H81u87g29o 55K80o97n57e14č64n74ý 3918573215898

Však taky antická (řecká) civilizace zanikla.

Podívejte se na ně dnes.

0/0
17.8.2013 0:17



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.