Středa 16. června 2021, svátek má Zbyněk
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 16. června 2021 Zbyněk

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Enin

Nick Vujicic

http://www.videacesky.cz/ostatni-zabavna-videa/bez-rukou-bez-nohou-bez-starosti

Už jsem to sem jednou vložila, ale takhle je to lépe vidět ;-)

0/0
24.1.2011 16:46

wiki5.5

je

0/0
21.3.2010 23:32

lopucho

Re: je

podle zákona určitě ne ;-D;-D

0/0
21.3.2010 23:33

Forrrest

Nebezpečí plynoucí z nemorální křesťanské víry

Je odsouzeníhodné, když se někdo rozhodne "hodit kostkou" o život svého potencionálního dítěte (a snad dokonce i vlastní ženy) kvůli svým hloupým fantaziím. Primitivní náboženské dogma vs celoživotní utrpení postiženého člověka. A pak vy křesťané divíte, proč jste většinovou společností zavrhováni, proč vás lidé nezřídka považují za nebezpečné blázny, kteří patří tak akorát do ústavu!Rv

0/0
25.1.2010 2:06

-Dee-

Re: Nebezpečí plynoucí z nemorální křesťanské víry

člověče, víte že xenofobie se dá léčit? Zkuste to...

0/0
21.3.2010 23:27

lopucho

Re: Nebezpečí plynoucí z nemorální křesťanské víry

Ještě budeš vzpomínat na křesťany se slzou v oku neboj, jako minule pařížani když jim hořely 14 dní auta.R^

0/0
21.3.2010 23:31

xurek

Jinak

A co kdyby to dopadlo jinak? treba kdyby vase manzelka kvuli tomu umrela? taky byste opevoval tohle? Buch si ji zavolal k sobe radujme se? Cely vas clanek je jen hrani na citi, par bunek neni clovek. Ano ted si neumite predstavit zivot bez svych deti, ale ten byste si nedovedl predstavit ,ani bez Kamila ktery by se narodiul kdybyste v mladi nepouzili kondom, a co Hynek ,ktery bys se narodil,kdybyste mel sex dejme tomu s sekretarkou. Potom v kazde chvili co nepicham s nekym zabijim deti co by se mohly narodit. Ale chapu ,ze s vaseho pohledu je to bozi milost ze mate dite, a proto tohle co jsem napsal nepochopite.

0/0
23.1.2010 18:33

Rilian

Re: Jinak

Správně jste pochopil, že tento článek je především o odpovědnosti, kterou neseme za své činy. Život ale není hra na to "co by se stalo, kdyby" - kterou navozujete tím, že jsem mohl splodit jiné potomky s jinými ženami. Člověk čelí v životě různým situacím, aby se ukázalo, jak v nich obstojí. Jinak, ať so o tom myslíte cokoli, asi nemůžete popřít, že většina interrupcí je spíše záležitostí těhotenství nechtěného, než rizikového. Nevím, odkud jste vzal (z mého článku rozhodně ne) myšlenku, že pokud člověk nesouloží, zabíjí děti, které by mohl mít. Byl bych rád, kdybyste mi nepodsouval takové závěry. Myslím, že můj text byl tolerantní a záměrně neútočný. Pokud máte problém, že jste vy sám v této oblasti selhal, je tady pro Vás dobrá zpráva: máte možnost z každého zlého činu činit pokání... Bůh poslal svého Syna, Ježíše Krista, aby zemřel za všechny naše hříchy a viny, tedy i za interrupci. M.Pinc

0/0
23.1.2010 19:22

xurek

Re: Jinak

ano omlouvam se, mate pravdu vas clanek byt az veli tolerantni to musim uznat, jinak ten zaver neni od vas jen privadim do extremu jeden s vasich argumentu. Casto verici rikaji, ze si predstave potom to dite jak se narodi a pak ho zabijte ,nebo vy kdyz rikate ,ze tehdy jste uvbazovali o interupci ,ale ted ho milujete a nedokazete si zivot bez neho predstavit, a ja jen rikam ,ze v danem case to je jen par bunek nic vic, a je to to same jak bych plakal nad kazdym ditetem co by se mohlo narodit kdykoli. Snad s toho pochopite co chci rici :D

0/0
23.1.2010 19:36

Rilian

Re: Jinak

Chápu to. V tomto článku jsem třeba už nenapsal, že jsme zažili i spontánní potrat (a nebyl to jen chuchvalec několika buněk, ale už docela jasně malé děťátko se vším všudy, i když se to přihodilo ještě v prvním trimestru) - bylo nám to (hlavně ženě) strašně líto, ale stalo se to bez nějakého vědomého lidského zásahu (i když žena měla výčitky svědomí, jestli něco nedělala špatně, co mohlo potrat vyvolat). Je ale celkem dost podrobně medicínsky prozkoumáno, že spontánní potrat nastane ve většině případů, když těhotenství neprobíhá tak, jak má...

0/0
23.1.2010 20:10

xurek

Re: Jinak

zajimave ale proc to rikate? chcete tim rict , ze kdyz to tak buch chce tak to ukonci sam? to uz potom vrazda neni? nebo jak jste to myslel? Ja v tom vidim jenom prirodu, ktera chrani matku, nic vic

0/0
23.1.2010 20:19

Enin

Re: Jinak

řekněte mi, kdy se ten shluk buněk stává tedy člověkem? je možné toto s jistotou určit? jak můžeme vlastně rozhodovat o tom, jestli nový život začíná po splynutí vajíčka a spermie, nebo až někdy potom? já myslím, že pokud dojde k tomu splynutí a ty buňky začnou růst, je tu nový život. celé dětství člověk přeci roste - od tohoto splynutí až po fyzickou dospělost se ten člověk zvětšuje. A celý život se jeho buňky v těle mění. Celý život je naše tělo jen shluk buněk...

0/0
24.1.2011 16:44

udor

Ach

Známému se narodilo dítě bez ručičky. Také je třeba milovat o to více. Ale on jen pláče nebo neříká vůbec nic ... Co s tím ..;-(

0/0
23.1.2010 17:23

medvědice

Re: Ach

A věděl to dopředu? já bych u dítěte bez ruky asi šla na potrat. pokud by se ale už narodilo tak bych se s tím snažila srovnat. Pokud by se ale jednalo o nějaké horší postižení, tak bych ho dala do ústavu.

0/0
23.1.2010 17:31

udor

Re: Ach

Nevěděl, nic nebylo zanedbané, jen místo očekávané radosti přišel smutek. Kdyby ale bylo zřejmé, co se stane, kdoví jak by se situace řešila ... těžko říct.

První dítě...

0/0
23.1.2010 17:43

lopucho

Re: Ach

jak nevěděl co je to za nesmysl? Copak nechodili na ultráč?

0/0
21.3.2010 23:34

wiki5.5

Re: Ach

vzchopit se, prestat bulet a delat vsechno pro to,aby dite dosahlo svuj nejlepsi potencial co muze

0/0
21.3.2010 23:34

lopucho

Re: Ach

ústav:-)

0/0
21.3.2010 23:42

Enin

Prosim, podívejte se!

http://www.videacesky.cz/ostatni-zabavna-videa/bez-rukou-bez-nohou-bez-starosti  prosím podívejte se na toto video. Je to člověk, který říká: "Pokud neznáte Ježíše, jste více postižení, než já." Ale to už je jen dodatek, vysvětlení, proč je tak optimistický a šťastný :)

0/0
24.1.2011 16:34

Elev

Kazda zena

ktera zabije  plod, tak trpi. Jen ateisti se snazi  ji presvedcit, ze netrpi.

0/0
23.1.2010 3:02

Msahul

Re: Kazda zena

no to nemáte pravdu u Apolináře jsem byla svědkem,jak se 3 ženy po interupci domlouvaly,že jdou na kafe a že jsou rády,že to mají za sebou

0/0
23.1.2010 10:26

IoannesBaptist

Re: Kazda zena

Kyselé hrozny.

0/0
23.1.2010 23:15

lopucho

Re: Kazda zena

jj kafíčko, to dušičku pohladí :-)

0/0
21.3.2010 23:43

Ivo Vašíček

jiný pohled

Interupce je vždy usmrcením. Vědomí "nenaskočí" do těla při porodu. Nicméně pokud chce někdo zabít své dítě, nechápu proč bych mu v tom měl bránit. Je-li toho schopen, zabitím zabrání šíření svých "pochybných genů". Pokud tedy někdo brání potratům, způsobuje rozmnožování lidí schopných zabíjet své potomky. Je to forma genetického inženýrsví s negativními důsledky. 

0/0
22.1.2010 18:47

m. l.

Re: jiný pohled

;-D

0/0
22.1.2010 21:38

Edmund Černá Zmije

Re: jiný pohled

Zajímavé. A kdy naskočí vědomí do těla, víte to? 8-o

-

Má spermie vědomí? Nebo vajíčko? Zygota? Kolik je potřeba nervových buněk k vzniku vědomí?

0/0
22.1.2010 22:57

Ivo Vašíček

Re: jiný pohled

Ve svém důsledku má vědomí už i spermie, ale na nižší úrovni, než třeba mlok. Vědomí se utváří postupně, stejně jako tělo. Učí se rozeznávat končetiny, otřesy, vyvíjí se i po narození, učí se chápat slova, názory, roste celý život. Určení nějaké hranice je vždy subjektivní a nepovažuji to za podstatné. Považuji však za správné, aby matka mohla své dítě zabít kdykoliv, pokud tím neporuší vůli otce. A to i kdyby bylo dítě již na živu. Je to genetická prevence.

0/0
22.1.2010 23:23

Elev

Re: jiný pohled

mam tomu rozumet tak, ze i kdyz ma dite 40 let, tak ma matka ( dle vas) pravo zabit sve dite?

0/0
23.1.2010 3:13

Ivo Vašíček

Re: jiný pohled

To by se asi nedalo? Myslím to do doby, dokud je na ní závislé jeho přežití. Z rozmonožování udělal člověk právo, v přírodě je to výsada.

0/0
23.1.2010 10:50

manilaman

Re: jiný pohled

Dobra otazka.;-D

0/0
22.1.2010 23:53

wiki5.5

Re: jiný pohled

to jo, nekterym nenaskoci ani po narozeni

0/0
23.1.2010 3:06

Elev

Re: jiný pohled

veda to  nazyva vedomim, cirkev duchem. Jaky je v tom rozdil? V tomhle kontextu  nejspis minimalni.

0/0
23.1.2010 3:06

Satyriana

Možností je fůra.

Článek je napsán velmi tolerantně, to oceňuji. Stejně jako podporu Vaší ženě v těžké chvíl rozhodování. Nejde ani tak o zázrak, jaký se stal, ale spíš o to, že si nemusela zoufat a prožít šílenou ztrátu.

Dítě má být chtěné nebo brzy po početí přijaté. Právě u nás se sledovaly děti, které interrupční komise vnutila ženám. Nejlépe dopadly ty, které měly řadu starších sourozenců. Byly tam i děti odložené a podobně, srovnávané se stejně starými. V % kriminality, problémů s partnery a rozvody. Dopadaly katastrofálně.

Drsné je také to, že (osobně jsem  mohla vnímat v okolí) prostě muž nebo rodina ženě zakázala další dítě mít. Vztahy se potom rozpadaly. Žena dostane v prvních týdnech takovou bombu hormonů, že potom zažije deprese, i když se snaží dělat ramena. I když ještě dvanáctý týden je dobou, kdy příroda spontánně graviditu ukončí. Plod se totiž hormonálně "přechytává" na výživu z placenty a občas to nevyjde.

0/0
22.1.2010 18:07

Satyriana

Re: Možností je fůra.

Nezaměňujme miniinterrupci do 8. týdne, která ještě odpovídá "opožděné menstruaci", a interrupci s kyretou, tedy seškrabáním sliznice s plodem do 12. týdne.  Ta je dost nebezpečná kvůli infekci a % neplodnosti bez zřejmých příčin. Ta "mini" ještě jde, ale já bych spíš hlasovala pro včasnou prevenci, formou pilulky "po" nebo ještě lépe, ochranou PŘED nechtěným početím. Jakoukoliv, ovšem s tím, že každá metoda může selhat a sexuální styk opravdu, ač to vypadá nemoderně, není roven podání ruky při seznámení.

Dokud si tohle lidi neuvědomí, případně dokud využijí velmi ochotných a frekvěntovaných vagín, nemůžou se doivit ničemu z toho, co je může potkat.

Naopak jakékoliv násilí, spojené s početím, může mezi ženu a vetřelce v jejím břiše postavit zeď, která jednou poznamená víc, než "jen" tyhle dva životy. Narážíme tu (i v debatě pode mnou) na mnoho aspektů a otázek, na které těch pár set znaků stačit nemůže. Prostě to chce nejdřív použít rozum a potom ještě hodně citu.

0/0
22.1.2010 18:17

tacet

A kdo je vlastně vrah ?

 A nyní otázka , kterou řeší každý  gynekolog . Je vražedkyní  žena , která o osudu  těhotenství  rozhodla, nebo operatér, který  vlastní rukou  ukončí  život  plodu ? 

0/0
22.1.2010 16:57

IoannesBaptist

Re: A kdo je vlastně vrah ?

Oba. Soudcem bude Bůh, ne lidé.

0/0
23.1.2010 23:17

medvědice

Já osobně jsem proti interrupcím

až na vyjímky. jednou z nich je , pokud je významné riziko postižení dítěte. postižené dítě je přítěž nejen pro společnost, ale hlavně pro rodinu. Odnesou to i případní sourozenci. Rodiče pak pečují o chudáčka postiženého a na zdravé děti nemají čas. kdyby tento čas investovali do zdravého dítěte, mělo by to mnohem lepší efekt. A pokud sourozenci nejsou, zabírá postižené dítě místo jinému - zdravému dítěti.

Samozřejmě záleží na druhu postižení, s některým se dá žít celkem dobře.

ale upřímě, pokud by se mi narodilo těžce postižené dítě bez naděje na změnu, dám ho raději do ústavu. Dítě si člověk pořizuje s představou jak bude dělat pokroky, jak spolu budou jezdit na dovolenou a prožívat hezké chvíle, jak bude chodit do školy, jak se jednou člověk dočká vnoučat. A ne kvůli tomu aby ho musel 24 hodin denně opečovávat, lidi na něho blbě čuměli na ulici a stejně pak z toho dítěte nic nebylo.

0/0
22.1.2010 16:13

m. l.

Máte pěkný protipříklad,

já mám taky jeden: před pár lety psali o chlapovi co skočil z pátého patra a nic se mu nestalo. To je důkaz, že kecy o nebezpečí skákání z pátého patra jsou jen neopodstatněné strašení a že můžeme všichni klidně skákat.

0/0
22.1.2010 16:06

SYETEY-KOTZOUR

raději ne

musím se přiznat, že mám hrůzu ze sociálního inženýrství.... i kdyby ho hnalo tisíc dobrých úmyslů...X

0/0
22.1.2010 15:44

SYETEY-KOTZOUR

Re: raději ne

to patřilo na konec vlákna těsně pode mnou......server nepochopil :-)

0/0
22.1.2010 15:46

Makka

Karma

Moc hezky napsany clanek, nabadajici k zamysleni. Drive jsem si take myslela, ze interupci podstupuji zeny v tech nejtezsich zivotnich situacich ci kvuli ohrozeni zivota. Bohuzel, neni to tak davno, co jsem byla z teto sve iluze probuzena. Behem kratke doby jsem se setkala s vice pribehy zen, ktere hlavne kvuli sve pohodlnosti, si nechali to nenarozene dite vzit. Je mi spatne z toho, ceho jsou nektere zeny schopny, ze je pro nekoho dulezitejsi uzivat si a jezdit nekolikrat za rok na dovolenou, nez se vice ci mene uskromnit, ale za to se radovat z detsky nevinych oci, usmevu a lasky ditete.

0/0
22.1.2010 15:05

SYETEY-KOTZOUR

Re: Karma

možná, že právě u takovýchto "matek" je pro společnost terno, že to dítě nemají....

0/0
22.1.2010 15:10

Makka

Re: Karma

To mate asi pravdu, mozna jsem naivni, ze si myslim, ze ta materska laska se projevi behem tehotenstvi nebo kdyztak aspon po porodu. Proste je tohle pro mne nepredstavitelne, ze muze matka nemilovat sve dite a nikdy se s tim ani nechci smirovat, ze jsou takovy lide. Pokud vsak nekdo to dite nechce, tak at se podle toho chova.

0/0
22.1.2010 15:14

SYETEY-KOTZOUR

Re: Karma

pro mě je to taky mimo mé chápání, ale vím, že takových lidí není málo. proto také ač sám jsem o děti usiloval celkem dlouho než to vyšlo, neodsuzuju interupce u druhých.

0/0
22.1.2010 15:19

Makka

Re: Karma

Vite a ja v nekterych pripadech odsuzuji, ne ze bych to nejak radikalizovala a zpivala pred nemocnici treba, ale ciste pro sebe si rekna, no tak ta zenska je tedy pekna mrcha. Ono totiz nektere zeny se dokonce sami pochlubi, ze tento zakrok podstoupily a uz vubec se netaji proc, dokonce mam pocit, ze si pripadaji timto velice emancipovane a modni.  Tak jako jedna pani, majici doma uz jedno dite z povinnosti k manzelovi, v ocekavani trojcat si samozrejme dve hned nechala vzit no a pak za nejakou dobu se rozhodla vzit i to posledni, no co s tim taky. Pri vyrazech jako "samozrejme" a nazyvanim nenarozeneho ditete "to" se mi dela opravdu spatne. Neznamena to, ze jsem proto, aby byly plosne zakazany potraty, ale myslim, ze ve spolecnosti by se melo neco zmenit, misto moralni degradace, cimz tyto pripady jiste jsou, se snazit o jeji znovu navyseni. S takovou zensky prestanou za chvili rodit uplne, uz ted je jedno dite standart a nemyslim, ze je to jen diky ekonomicke situaci.

0/0
22.1.2010 15:34

SYETEY-KOTZOUR

Re: Karma

ono to není tak zlé, těch tupých je sice dost, ale taky je dost lidí, co jakmile zjistí, že po materiálním zajištění, nenásleduje žádné věčné blaho, dají se do rodiny.

Někdy sice až kolem 40 let (což už je na hraně), ale...

0/0
22.1.2010 15:42

Makka

Re: Karma

Jj, taky jsem slysela argument od zeny, ze do 40 casu dost. Jenze ono to neni hop na kravu a je tele, v takovem veku uz to preci jen byva problem a podarit se nemusi uz vubec. Dalsi fakt je, jake to je mit dite v pubertalnim veku, kdyz vam tahne na 60, preci jen si myslim, ze v tomhle veku by si clovek uz spis mel uzivat vnoucat, nez mit starosti s vlastnimi detmi v jejich kritickem veku.

0/0
22.1.2010 16:01

lesicatko

Re: Karma

No tak sa zamyslite - tie ženy  mohli aj porodiť, a nechať deti štátu, tak by neplatili za interrupciu, ale štát by musel vychovávať deti. Ak je v ČR  50 000 UPT ročne, kam by tie deti išli ?  Práve toto je hororový scenár...

0/0
22.1.2010 15:14

Makka

Re: Karma

Ano, je to slozite, ale to porad neresi to, ze nastava jisty moralni upadek dnesni doby a lide se boji jakekoliv zodpovednosti, jsou egoisticti a pojem rodina je pro ne nic nerikajici. Jak jsem psala uz vyse, pokud nekdo ty deti nechce, at na to mysli uz predem a zaridi se podle toho, a ne az kdyz uz je pozde a dite na ceste. Jinak tedy potraty zenam, ktere maji opravdu zavazny duvod nezazlivam. Chapu, ze ne kazda by se vyrovnala vychovavat dite pocate pri zneuziti, ci pokud hrozi vazne zdravotni komplikace bud rodicce ci diteti.

0/0
22.1.2010 15:18

lesicatko

Re: Karma

Prečo by boli egoistickí ? Ak je spoločnosť nastavená tak, že najlepšie sa majú tí, čo deti alebo nemajú, alebo čo najmenej, tak ľudia logicky preferujú túto voĺbu.

To nie je egoizmus, odstráňte  Bismarckov štátny dôchodkový systém a ľudia sa budú správať viac prorodinne.No ale ked za nich preberie zodpovednosť štát...

0/0
22.1.2010 15:29

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz