Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

B90a20r51b26o69r89a 72S80k74ř13e91č15k55o32v15á 4433929801941

jak už jste psal - na vině jsou rodičové...osobně bych nechtěla, aby mé dítě mělo do svých deseti let jeden z těch "chytrých telefonů", nechci totiž, aby se naprosto odpoutalo od společnosti a pak mělo problém se socializací...vidím to sama na sobě, v mé vesnici nebyl (a stále je jich pramálo) nikdo, kdo by se se mnou byl schopný a ochotný bavit, protože všechny mé tehdejší dvanáctileté vrstevníky zajímal alkohol a cigarety, kdežto já se zajímala o kluky z plakátů a psala povídky o mých vysněných idolech...díky tomu jsem převelice ráda, že jsem prožila vcelku normální dětství a že si na něj mohu kdykoliv s radostí vzpomenout

0/0
25.2.2013 16:04

V95i12l61é85m 68S72t31u97d97n93i14č16k83a 4243601231500

všechny mé tehdejší dvanáctileté vrstevníky zajímal alkohol a cigarety, proto nechci, aby mé dítě mělo jeden z těch "chytrých telefonů" ;-D;-D

+2/0
25.2.2013 18:34

E47v98a 41H64a37s65n66í39k18o67v89á 1894871816674

Jako horší problém spíš vidím, že se neustále zvyšuje příjem informací. Nedávno stačila škola a pár pořadů v televizi, teď ještě přidejme internet a počítačové hry. 

Zvýšení kriminality bych ale hledala jinde než ve hrát nebo na facebooku. Duševně zdravý člověk je schopen žít reálný i virtuální život a odlišovat mezi nimi.

Moc se to neliší od denního snění. :-)

+2/0
25.2.2013 13:26

V60l74a97d68i39m34í81r 53O47b90a73d85á70l95e18k 7891936193639

Já myslím, že paušalizujete. Samozřejmě že když student proleze školu jenom proto, že umí nepozorovaně opisovat z mobilu, je to špatné. Ale pokud má obecný přehled, což by mu měl učitel dát i přes pokusy o podvádění s chytrým telefonem, tak je to "on-line", jak říkáte, přínosem - člověk nemusí mít hlavu napumpovanou detailními vědomostmi a může se tak věnovat právě třeba té kreativitě. Ale to je už na rodičích a na vlohách samotného dítěte, jak se k tomu všemu postaví. Rozhodně přístup v duchu "nesmíš to používat, protože pak budeš hloupý" se mi nezdá jako správný směr.

+1/−2
23.2.2013 21:48

J92a48n 40K68r45k 1931567603142

O tempora o mores!

Pred 30 lety si na nas lidi stezovali, ze my deti porad sedime pred televizi, chceme pouzivat kalkulacky a poradne uz neumime pouzivat ani logaritmicke pravitko.

+10/−1
23.2.2013 13:46

D41a18n19i21e46l 54T18o26m90e83k 8269645558926

Vidím to podobně - mládež je vždy nenapravitelně zkažená.

Pokud jde o tablety, herní konzole a smartphony, tak je pravda, že na to ještě nemáme zažítá pravidla, v jaké míře je můžeme dětem dávat. Ono je to těžké, když za mého dětství neměli naši ani telefon, protože po 10 letech žádosti pořád nebyla kapacita ústředny. Takže se logicky nemohly nasbírat zkušenosti generací.

Osobně pochybuju, že by odpovědí byla nutná naprostá abstinence dětí od videoher nebo youtube. Bude to s tím, jako se vším - tj. všeho s mírou. A taky podle rodiny: je rozdíl i mezi rodiči, kolik času tráví online. Ten životní styl rodičů děti zkrátka nějak sdílejí - pokud rodiče jsou typové, že jsou hodně online, tak - a opět v nějaké kontrolované přijatelné míře - si myslím, že se to snese i u dětí.

+1/0
25.2.2013 14:36

M72a62r78t95i42n 10K77o94p79e33c85k73ý 3218437389334

Samozřejmě máte naprostou pravdu, pokud jde o současný problém nahrazování skutečného světa, vztahů i zážitků těmi virtuálními. U mladých je to počítač a mobil, u starších televize (kterou jste vůbec nezmínil, ale je to úplně to samé). Nicméně takové konstatování faktů je samo o sobě k ničemu. Svět nezměníte, ani byste to neměl chtít. Měňte jen sebe. Ten povrchní a naivní idealismus ve vaší větě: "Je více než kdykoli dříve nutné se tomuto trendu ohlupování a dehumanizace vzepřít, znovu objevit základy lidskosti a vrátit se ke kořenům, k tomu, co dělá lidi lidmi." - to je jinými slovy myšlenka "lidé by se měli chovat lépe, moudřeji". Promiňte, ale takové postřehy opravdu neberu. Snaha vychovávat lidstvo k obrazu svému, představa, že lidé mají být "oduševnělejší", tato idea v místních poměrech někdy nazývaná "havlismus" je nejen nedemokratická (lidé mají svobodu dělat si, co chtějí oni a ne vy), ale především velmi opovážlivá. Vy byste přeci měl vědět, že řád věcí neplánujeme my a vše má svůj hluboký význam, který nejsme ani schopni pochopit v celé jeho dokonalosti. Pokládejme proto i současný svět za krásný, nikoliv za hloupý, zkažený, nelidský. Na nespokojenosti nelze vystavět nic hodnotného. Jen naším "krásným", pozitivním přístupem jsme schopni ovlivňovat své okolí, tím vnitřním světlem, které z nás může vycházet a svítit i na ostatní. Třeba i na ty hloupé děti s chytrým mobilem v ruce. ;-)

+3/−1
23.2.2013 12:36

T44o77m31á48š 16V82e64l73e33m51a98n 4725135357473

My lidé jsme pořád stejně líní a pohodlní, chceme si zjednodušit život. Dříve jste si ten tahák musel napsat sám (a něco jste si při tom sestavování informací i naučil), dnes na to máte nástroje. Neříkám tím, že taháky nebo jiná forma opisování je správné. Také ale mi ale nepřijde úplně správné stavět vzdělávání hlavně na biflování. Při své práci náročné na konkrétní a detailní informace využívám obojí - obecná znalost problematiky , která mi pomůže určit směr řešení, tak nástroje které mi dají detailní informace. Díky těm nástrojům jsem schopen připravit během několika minut složité řešení, které by si jinak vzalo 10x více času. Těmi nástroji je schopnost efektivně využívat softwarové nástroje jak pro vyhledání, tak pro aplikaci. Nelituji hodin, které jsem v mládí proseděl nad počítačem, protože se pro mě stal intuitivně využívaným nástrojem a naučil jsem se mnohem více než jiní, kteří se to učili jen na škole. Stejně tak ale nelituji toho, že mě od PC někdo vyháněl, protože mládí prosezené jen u PC by bylo promrhané. Hanit moderní techniku mi přijde poněkud zbytečné, protože o tom co vyroste z vašich dětí nerozhoduje ona, ale rodiče. A také striktní zákazy asi nejsou moc efektivní, protože to po čem touží a nesmí to nyní vlastnit si pak stejně s daleko větším zaujetím budou zajistí samy (to je má  osobní zkušenost z dětství ;-) ). Já osobně bych preferoval vyváženost ... moderní technika a zábavy ano, ale vyvážit to dalšími zájmy.

+2/−3
23.2.2013 11:03
Foto

V47l55a67d15i66m96í23r 60V36o46l37k84o 7355714420749

když naše neelektronická mládež kradla jablka sousedovi považovala to za normu....dnes už venku nevidíte "Češi nekraďte".....asi ne vše jde k horšímu....mimochodem, pokud by mládež bez koníčků neseděla u pc možná by z nudy venku házela kamením do oken nebo aspoň obaly od Lybaru do ohně rozdělaného na smeťáku...to dělali zase výlupci naší doby. Dnešní mladí jsou v průměru naopak v lecčems dál než my, jsou kultivovanější, zcestovalejší, jejich mentální svět ne vždy končí domácím dvorkem..a logicky mezi nimi jsou i tupci jako za našich "dobrých časů".

O tempora o mores je znak duševního zchátrání...škoda, že vás to raflo tak brzo...dle fota jste na to ještě "mlád" ;-)

+4/−2
23.2.2013 9:26
Foto

L87u67c48i47e 42M16r85á88z97i14k72o89v10á 6144905541853

Máte pravdu... Ono je špatné, když technika má zjednodušovat práci lidí, zejména pokud se jedná o věci, kde člověk musí přemýšlet... Protože pak už člověk nepřemýšlí nad ničím... Např. taková GPS. Lidé si na ni už tak zvykli, že bez ní nenajdou cestu z práce domů, není to smutné? Ach jo, lidi, myslete někdy trochu!!! :-)

+4/−5
21.2.2013 18:26

S54i36l65v75i32e 65W47a63t70s22o69n 9558787482600

Hloupi rodice = hloupe deti. Nic vic, nic min.

+17/−1
21.2.2013 3:23

K18a34r84e44l 85B98e97d40ř68i77c17h 9615344331590

Já myslím, že některé věci prostě patří ke všeobecnému přehledu a člověk by je měl vědět, i když se mu zdá, že každá jednotlivost je vlastně v životě k ničemu. Ale souhrn vědomostí právě dává ten všeobecný přehled, který je někdy pro život důležitý.

Nedávno někdo v nějaké diskusi napsal, že kdyby vyvěsil někde na Internet pojednání o tom, že „Pathagoras byl japonský admirál, který velel japonské invazi na Kanárské ostrovy za II. Světové války“, tak se najdou určitě studenti, kteří jsou schopni to „ošlehnout“. Když ale budu ze školy tušit, co to je pythagorova věta, že se týká pravoúhlého trojúhelníku (přesné znění si samozřejmě můžu na internetu najít, když to budu po letech potřebovat), kde leží Kanárské ostrovy a kde zhruba probíhaly boje s Japonskem atd., tak hned vím, že to je celé pitomost. Toto je samozřejmě triviální a absurdní příklad. Ale když budu mít určitý přehled, tak budu umět i na tom internetu třídit a posuzovat různé informace a to i ve věcech důležitých a třeba jednou nesednu na lep nějakému podvodníkovi, atd.

+9/0
20.2.2013 10:59

V31i54l81é98m 79S45t76u97d64n11i10č83k70a 4933261431290

Je obecne znamo, ze Pythagorova flotila vyzdvihla u Africke pevniny potopenou Nemeckou kapesni lod, kterou posleze dle nedaleko ustici reky pojmenovala Kongo a zaclenila do flotily Japonske.

+5/0
20.2.2013 14:17

J65a21n 81R74i28c56h68t85e56r 5942952963255

Zcela souhlasím. Není to o mentorování, ale stejně tak to není o umění "vědět kde co najdu". Naučit se slovo "google" totiž pro život nestačí.

Je mi 38 let, denně pracuji s počítačem, ale "chytrý telefon" jsem nepořídil ani sobě. Zkrátka nepotřebuji být pořád "onlajn", přátele mám raději živé než virtuální a když s nimi chci mluvit, prostě jim zavolám z obyčejného telefonu a někam spolu zajdeme.

Dnešních dětí je mi trochu líto. My jsme měli fantazii, kamarády, hry... oni mají "fejsbuk" a ke štěstí jim stačí rychlé připojení. Docela slabota, řekl bych.

(ostatně ono stačí mnohé mladé i vysokoškoláky vidět v některých soutěžích - bez mobilu často nevědí opravdu základní věci).

+8/−3
20.2.2013 10:18

J14o22s40e21f 89P25o72n78e68r25t 9418350302438

To máte pravdu, ale bohužel za to nemůžu děti,ale lidé vaší a tedy i mojí generace

+6/0
20.2.2013 10:20

J84a25n 36R45i52c43h87t95e23r 5502842123975

V jakém smyslu? Máte na mysli výchovu?

+1/0
20.2.2013 10:54

V23e23r32o49n79i11k49a 96N87e52j59e14d11l70á 7491952940506

Proč vyčítáte dětem chytrý telefon, facebook a internet, když sám užíváte počítač? Před x lety, když začínaly počítače v domácnostech, tak se to samé říkalo o nich... Proč tedy nepíšete na stroji a přátelům neposíláte dopisy? Neni potřeba lamentovat nad starými časy, lepší je se přizpůsobit současné době...

+8/−2
20.2.2013 11:51

P48a97v22e82l 69K30r58e53j62č36í18ř 2982881353866

Chlape, kolik vám je let? Píšete jako by vám bylo 90 ;-D

+9/−3
20.2.2013 9:56

Z26d59e65n46ě74k 60H34r80u46b96ý 5715758411506

Hluboce s Vámi nesouhlasím. Doba memorování skončila. Dříve člověk, aby byl úspěšný, neměl jinou možnost, než nasoukat do hlavy spoustu vědomostí. Případně mohl s sebou všude tahat batoh knih, ale i tak mohl mít při sobě jen omezené množství informací. Dnešní doba je jiná. Informace jsou díky mobilní konektivitě všude na dosah a je jich k dispozici milionkrát více. Je nereálné je nastudovat všechny. To co je důležité, je umět získat v krátké době přesně to co potřebuji. To by měl být hlavní cíl školy. Naučit děti analyzovat problém, získat potřebné informace, umět je aplikovat. Navíc skutečnost, že nastupující generace má k dispozici tuto techniku umožňuje, aby byli úspěšní i méně nadaní lidé, kteří tu schopnost pamatovat si spoustu věcí nemají. A to je přece ohromný pokrok pro celou společnost, i pro ty nadané.

+7/−6
20.2.2013 9:22
Foto

D72a47v98i27d 10H45o14m84o40l52a 4112892359473

Problém ovšem milý pane je, že s dítětem, které sice ví, jak si co vygooglit, ale v hlavně nemá v podstatě nic, si ani nepopovídáte, což jaksi zplytčuje jakýkoli sociální kontakt. Dříve, a to i když jsme třeba seděli v parku na lavičce, nebo v hospodě, to už je fuk, bylo o čem se bavit, neb jsme vědomosti měli v hlavě, dělali jsme si na věc názor a podobně. Dnes jsou děti, pokud náhodou nesedí u pc ale sejdou se v parku, schopny bavit tak akorát o tom, jak hrozný měla která superstar na sobě účes či model, neb to jim utkví v hlavě ze sledování všech těch úžasných moderních médií...ale když obrátíte jejich oči vzhůru a zeptáte se jich, kde je třeba velký vůz a nebo se jich zeptáte na to, co to za lavičkou kvete, či si s nimi budete chtít popovídat o historii olympismu (v případě, že budou náhodou vzývat právě nějakého sportovce), tak budou bez svého chytrého telefonu vedle jak ta jedle...

Taky jsme věděli, jak si poradit ve složitých životních situacích...zajímalo by mě, jak si poradí tyto děti až budou někde bez gůglu apod....

+11/−2
20.2.2013 9:40

J22o87s87e63f 34P26o83n20e82r59t 9308880232278

Stejně jako vy, ale přeci jen budou mít větší přehled

+3/−4
20.2.2013 10:16
Foto

D75a84v97i54d 27H13o88m88o18l81a 4882882829413

To je právě to, čím si zdaleka nejsem jist. Jestliže se v problematické situaci ocitnou v momentě nedostupnosti informačních technologií, budou mít docela problém si informace najít.

Protože s dětmi pracuji a trávím s nimi dost času na cestách, mohu vás ujistit, že za půl hodiny ve vlaku jim nejméně desetkrát vykulím oči tak, že lapou po dechu...a to pouze informacemi a všeobecným přehledem, který mám ze školy a doby studií. Nerozebíráme žádné složité filozofické otázky...prostě jen běžné věci...

+6/0
20.2.2013 11:26

P29e23t44r 83V34y86s67o57č18a18n 7518250650626

Tohle můžu potvrdit, i obyčejným věcem se diví. Ovšem alarmujícím jevem je, že nevzdělanost má čím dál vyšší věk. Pořád mluvím o dětech školou povinných.

+5/0
20.2.2013 23:56
Foto

M64a49r95t21i32n 85P18i54n53c 8561722324573

R^

+5/−1
20.2.2013 10:17

V33i79l16é73m 44S42t52u90d69n25i45č63k36a 4583281751880

Nebudou se zdrzovat recmi a pujdou za hospodou nebo na lavicce primo na vec!

+2/−1
20.2.2013 13:01

P13e11t46r 36V33y67s84o77č66a96n 7338730680866

Takže podle vás by měla škola děti ne učit, ale umět vyklikávat vědomosti? To s vámi tedy hluboce nesouhlasím. Že mám připojení kdykoliv a kdekoliv, to mi vzdělání nepřinese. Samozřejmě je velmi naivní si myslet, že milionkrát víc informací mě vzdělá. Tak to tedy ani omylem.

+4/0
20.2.2013 23:51

V20l11a38d44a 76S12i43m16o81n23i70k 3939333593565

Dítě by mohlo už v mladém věku  analyzovat třeba problém jak postavit podsadu stanu, když bude mít v hlavě Pythagovovu větu a pravidlo 3-4-5. V lese google obvykle není ..... dávám to jenom jako jeden z tisíců možností, jak dokázat, že googlování NENÍ a nemůže být základem pro obecnou kategorii vzdělání.

+1/0
23.2.2013 15:25

O94n36d88ř77e64j 53K70o85z31á98č21i30k 6952779451

Ale vzdyt to vse tu bylo i pred X lety, jeste nez si nekdo vubec umel predstavit krabicku o rozmerech mobilu, ktera v sobe ma vykon stolniho PC. I ja prosedel cast sveho detstvi u ZX Spectra, 286ky atd ... Poznamenan se tim necitim, ba naopak. Na rozdil od spousty svych vrstevniku jsem se s vypocetni technikou naucil pracovat a zivi me to do dnes, zatimco vetsina naroda marne hleda tlacitko power. Ve skole me o tom naucili velke kulove, dokonce si pamatuji hodiny IT na stredni, kde si ucitelka kamsi odesla a rekla Ondro, vysvetli jim to. Ono to z Vaseho pohledu tupe hrani her v utlem veku ma z meho pohledu jednu velmi pozitivni stranku, deti maji hlavy otevrene mnohem vic nez kdejaky staresina a nauci se s technikou naprosto bezbolestne pracovat. Ono behat cele detstvi po lesech, cvrnkat kulicky a pak nastoupit do pracovniho procesu, kde se te technice v dnesni dobe proste nevyhnete, neni dvakrat stastne. Imho mnohem vetsi problem vidim v naproste pocitacove negramotnosti samotnych rodicu, kteri dite posadi pred telefon/konzoli a dal uz je nezajima, co tam delaji ... to dite tomu nezridka kdy po chvili rozumi mnohem vic. V dnesni dobe je dostatek her (na rozdil od meho detstvi), ktere nejen ze zabavi, ale ty deti i neco nauci, nebo rozvinou jejich schopnosti.

+5/−3
20.2.2013 8:37
Foto

M28a26r10t38i34n 61P97i24n51c 8731542954293

Mluvíte z pozice otce dětí, nebo jen obecně? Já samozřejmě sleduji, jaké hry děti nejčastěji hrají a jejich skladba je alarmující - pokud to nejsou  "střílečky", tak to bývají "gtačka" (cílem hry je cesta prostého lupiče, který se pomocí dlouhého sledu vraždění stane mafiánským šéfem svého města). V lepším případě hrají hry o dobývání cizích území. Ještě tak nejméně škodlivé jsou stále přežívající "plošinovky", nebo všelijaké simulace. Děti se samozřejmě naučí ovládat počítače velice snadno - dnes ovšem také proto, že spuštění počítače a jeho software je nesrovnatelně snadnější, než před 20ti lety, kdy se vše dělalo z příkazové řádky. Článek je ale především o nebezpečí prožití svého života ve virtuálním světě, místo reálného.

+5/−1
20.2.2013 9:13

J32o64s39e44f 34P30o70n69e43r95t 9148420492258

Je zajímavé, že v 1.polovině 20-tého století nebyli domácí PC - tedy ani střílečky ani GTA a v Evropě se válčilo stále - např. V tom to není.

+2/−2
20.2.2013 10:18
Foto

M17a45r64t80i46n 38P46i94n54c 8921942344933

Pane Ponerte, nezlobte se, ale vaše argumentace je úchylná. Srovnáváte nesrovnatelné. Mimochodem, právě zkušenost 2 světových válek (a obava z použití jaderných zbraní v případném konfliktu) vedla Evropu k ukončení otevřených válek. 40 let ale trvala válka studená, během které jsme byli, jako obyvatelé "východního bloku" zajatci svých států. Porovnejte raději celkovou úroveň morálky tehdy a dnes, jak se odráží v rozvodovosti, množství potratů, kriminalitě, atd. V čem to tedy podle vás je?

+5/−1
20.2.2013 11:18

J96i22ř47í 14V19l57a51c63h 3656695768952

Já bych řekl, že to určitě nebude hrama nebo moderníma technologiema, spíše výchovou, hrozícími tresty za kriminalitu.... Ono, když se podíváme např. na naše nejvyší představitele, tak u Dooma, C&C ani Facebooku určitě v mládí moc času nestrávili a morálku kdo ví jakou nemají. A pokud se takové příklady dají dohromady s nezájmem rodičů, vtoukáním do hlavy práv a nikoli povinností, tak moderní technologie mají na úpadku "morálky" jistě minimální podíl.

+3/−1
22.2.2013 21:54
Foto

D75a16v74i84d 30H95o94m84o46l90a 4782852919183

Víte, i já jsem "ajťák" a prošel jsem podobnou cestou jako vy. I já nemám problém s tím, že je třeba, aby se děti naučily s tou technikou zacházet, protože v konečném důsledku je to může velmi solidně živit a zabezpečit. Ale situace, kdy si děti místo učení prostě otevřou v telefonu prohlížeč a najdou příslušnou stránku, aby ji mohly opsat do písemky...to opravdu nevede ke vzdělání.

Víte, za našich dob...kdy na gymplu se objevily první IQ151 právě v době, kdy jsem byl ve druhém ročníku, učitelé vcelku nebyli proti psaní taháků...protože bylo třeba ty informace vyhledat, zpracovat, přepsat...čímž se člověk do problému dostal, něco se o něm naučil a v konečném důsledku zvládnul látku. dnes děti nejlépe umí Ctrl+C a Ctrl+V .... kolikrát ani nečtou obsah toho, co za svou samostatnou práci vydávají, čímž dochází i k úsměvným, až absurdním minelám....

+10/0
20.2.2013 9:46

V66l82a37d20a45n 48K98a36h72a57n 9951904934842

Naše mládež miluje luxus. Má špatné chování a opovrhuje autoritami – neprokazuje úctu starším a místo pohybu a cvičení raději plácá hlouposti.

Děti jsou dnes tyranské; doma vůbec nepomáhají. Už se nepostaví, když někdo starší vstoupí do místnosti. Odmlouvají a vzpírají se svým rodičům, ve společnosti mluví hlouposti, nenasytně hltají jídlo a tyranizují učitele.

Toto napsal o mladých lidech své doby filozof Sokrates, který žil kolem roku 400 před naším letopočtem. Jedne co tam chybi je pridat vetu o pocitacih a/nebo drogach ...

+13/−1
19.2.2013 23:30
Foto

M96a61r50t75i87n 84P70i32n70c 8191332964103

Zdánlivě se to podobá... Co to má ale společného s dnešní závislostí na počítačích a virtuální realitě? Naprosto nic. Zkuste prosím napsat nějakou konkrétnější reakci.

+6/−6
20.2.2013 0:05

J49o56s16e42f 60P22o11n89e68r35t 9548330382958

R^

+4/−1
20.2.2013 7:34

R48u42d27a 88S38l11a20v86í84k 5493138976161

Většina škol nedovoluje používat během vyučovací hodiny mobil.

+7/0
19.2.2013 23:03

J46a44n 22Č27e86r47m48á59k 7783650243446

Nechcete snad mladším generacím dávat za vinu, že se narodily do doby, kdy jím technika umožňuje všechny tyto věci? Máme Vám snad my, osoby z mladší generace dávat za vinu, že jste měli naprosto trapné koníčky? Že jste jako malí klečeli na kolenou a cvrnkali kuličky do díry? Samozřejmě, že ne. Člověk se přizpůsobuje možnostem své doby. Nevím, proč bychom si měli odříkávat věci, které jsou nám snadno dostupné a technický pokrok je umožňuje. 

Proč bych nemohl denně vzít svůj telefon do ruky a podívat se, co je nového ve světě, jak dopadl fotbalový zápas, kde mám další hodinu anebo si třeba zkrátit čekání na autobus tím, že si zahraji nějakou hru. Je to všechno o volbě člověka samotného. Jestliže si toto všechno dopřát chce, tak v tom nevidím žádný problém. 

Jistě máte pravdu v tom, že někteří lidé se až velice snadno nechají pohltit tímto světem, nechť je jím to souzeno. Já ale nemám tendence vyfotit každý roh ulice, kde jsem se zrovna objevil. Mám rád svoje soukromí. Taky občas ve škole, když jsem fakt s vědomostmi v koncích, se podívám na internet a zjistím odpověď na otázku v písemce, ale rozhodně na to nejsem pyšný, protože tím podvádím sám sebe. Proto se po hodině na dané téma podívám a to, co jsem nevěděl se naučím, protože kdybych tam neučinil, šidil bych sám sebe. 

Menší děti se asi nebudou na věc koukat tak, jako třeba já - zároveň nechci říci, že můj pohled na věc je ideální a nejlepší. Proto je třeba, aby jejich výchovu usměrnili rodiče, ale ne tak, že jim zakážete všechno, co se Vám nelíbí, ale naučíte je s tím zacházet tak, aby neohrozili sami sebe, svoji osobnost, rozhodování apod.

Nakonec si myslím, že hodně lidí, kteří do styku s chytrým telefonem přijdou, si jej oblíbí. Nabízí totiž tolik možností a je schopný člověku ušetřit mnoho času, byť se Vám může zdát, že právě kontaktem s touto věcí ten čas ztrácíme.

+9/−3
19.2.2013 22:58
Foto

M78a92r93t38i35n 95P51i59n88c 8321882524303

Pane Čermáku, zdá se, že berete tuto věc velmi osobně. Já vás přece neobviňuji z toho, že je nějaký zločin, že umíte dobře využívat moderní technologie - to je naprosto v pořádku. Problém je, že pro mnoho lidí (zvláště dětí) jsou tyto technologie velikým svodem - místo, aby oni ovládali je, stávají se na nich závislými. Jsem ale optimista: Pokud se týká dětských her, v poslední době pozoruji u našich dětí zajímavý jev - čím dál více je baví ty naše staré hry a podle vás "trapné koníčky (třeba i s kuličkami). Objevují kouzlo deskových a jiných stolních her, velice "in" je teď třeba i jojo. Nejlepší část svých prázdnin tráví na táboře v lesích, kde není signál a kde si všechno dělají sami. Přikláním se dokonce k tomu, že k počítačovým hrám se uchylují především v momentu, kdy se nudí a nemají lepší náplň svého volného času. To, že se mládež v MHD chová naprosto ignorantsky (a buď předstírá, že se zabývá svými mobily, nebo si s nimi hraje doopravdy), je ovšem zcela prokazatelná každodenní realita.

+7/−1
19.2.2013 23:28

J94o94s88e61f 71P66o39n62e15r63t 9548550172678

Dříve měli walkmany, předtím byli zabráni do komiksů, předtím do knih a ještě dříve? To MHD neexistovalo :-)

+3/−3
20.2.2013 7:37

D84a89n45a 68S75m12é53k59a18l25o57v58á 5537606483262

Dříve se uličnicky vozili načerno pivovarským vozem a taky se tvářili že neexistují, haha ;-D

+4/0
20.2.2013 8:18
Foto

M24a55r68t96i91n 51P58i97n17c 8981832804723

Nevím, co je pro vás osobně dříve, ale my jsme byli vychovaní, že jsme v tramvajích ze svých míst vstali, když nastoupili senioři, nebo invalidé. K tomu ostatně nabádaly i cedulky, které byly tehdy v MHD ("mladší uvolněte místo starším").

+6/−1
20.2.2013 9:55

J38o49s81e27f 37P65o69n53e62r22t 9498760442868

Samozřejmě,ale taky se našli v naší generaci mladí, kteří nevstávali. A jelikož jsem byl na rodičovské dovolené s malým synem, tak můžu porovnávat, kdo mi pomáhal např s kočárkem. Většinou to nebyli lidé středního věku, ale mladí cca 15 – 20 let, takže si myslím, že to nebude tak zlé jak zde líčíte. A když vidím jaký má přehled můj starší syn v 10-ti letech tak se nestačím divit. A to myslím nejen v oblasti PC, ale všeobecně. Ba ne, tahle generace je opět výš jak ta předešlá!! Například sociální přístup k slabším, to bysme se mohli od nich učit, my vyrostlí v socialismu.

+2/−6
20.2.2013 10:27
Foto

M73a13r23t23i78n 24P88i49n98c 8861202754423

Nerad bych jednostranně generalizoval, v MHD jezdím denně, popsal jsem své zkušenosti. Je možné, že je máme odlišné. Pokud má váš syn v 10 letech o všem perfektní přehled, pak blahopřeji. Já doufám, že i naše děti jsou dobře vychované, ale rozhodně to není zásluhou počítačových technologií. Ty s tím nemají nic společného. Daleko spíš to je díky křesťanskému prostředí, které je obklopuje.

+6/−1
20.2.2013 11:46

J40a47k61u76b 28U71r85b78á75n75e40k 6252949774726

Neskutečně naivní článek. Každá další generace pracuje s větším množstvím informací než generace předešlá a o internetové generaci to platí dvojnásob. Schopnost vyhledávání relevantních informací je jednou z nejdůležitějších dovedností, které si člověk může osvojit.

+12/−11
19.2.2013 21:30

V60á42c28l29a56v 64Z83e93l92i85n15k66a 2832870493942

Bohužel ten článek není naivní ale spíše znepokojivě pravdivý. Docházím na část úvazku učit na vysokou školu technického směru a s mnoha dalšími kolegy se stále více shodujeme na tom, že současná přemíra superchytré technologie začíná z mladé generace pomalu ale jistě vytvářet omezené pitomce. Oni už totiž přestávají umět s informacemi pracovat. Oni mnohdy jen tupě přežvýkají, co jim vypadne z vyhledávačů. Počítač má každý už i v mobilu, ale něco naprogramovat, to už neumí skoro nikdo.

+15/−2
19.2.2013 23:09

V17l61a32d38a16n 11K45a31h14a58n 9181974374822

S informace se zacina spatne pracovat protoze jich je prilis. A nemate pravdu,  "neco naprogramovat" nyni umi mnohem vice lidi nez treba pred 20 lety.

+3/−3
19.2.2013 23:29
Foto

M96a83r45t25i88n 65P67i90n28c 8771562524673

Pane Kahane, zkoušel jste "něco naprogramovat" před 20 lety a dnes? Pokud ano, tak byste věděl, jak je to nebetyčný rozdíl.

+6/−1
20.2.2013 0:01

J89o23s15e12f 89P35o79n33e63r71t 9498660582968

To je pravda, s vědomostma o programování před 20ti lety by vás dnes nevzali ani do "kroužku" ve škole.

+3/−1
20.2.2013 7:41
Foto

L96u25k97a55s 85P66l20a87c31h30y 2677988821367

To bych si dovolil zkorigovat. Před dvaceti lety byly nástroje na mnohem nižší úrovni a tyto principy zůstaly zachovány dodnes. Jen bohužel jsou zakryty takovým množstvím nástaveb, že už se dnes počítač programuje jako robot Karel. Některé profesionální nástroje doopravdy umožňují programování už i graficky. Že za tím vším se ale řinou jen sekvence jedniček a nul, které jen překlapávají gatewaye, prohazjí data mezi paměťovými adresami a registry a občas nahodí smyčku či větvení (a to rozhodně ne nějaké IF) a jako vrchol luxusu zavolají subrutinu nebo přerušení, aniž bych musel s celým zásobníkem někam hýbat já, to už skoro nikdo neví. A právě tyto znalosti mnohdy osvětlují problematiku toho, co vlastně právě PŘESNĚ programuji. Dovoluji si přidat jeden malý link, kde to rozepisuji trochu více: http://lukasplachy.blog.idnes.cz/c/202280/Priznejme-si-to-IT-je-v-pikach.html

+1/0
20.2.2013 10:11



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.