Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

B65a85r43b94o66r57a 70S36k42ř73e22č57k60o90v55á 4183399241441

jak už jste psal - na vině jsou rodičové...osobně bych nechtěla, aby mé dítě mělo do svých deseti let jeden z těch "chytrých telefonů", nechci totiž, aby se naprosto odpoutalo od společnosti a pak mělo problém se socializací...vidím to sama na sobě, v mé vesnici nebyl (a stále je jich pramálo) nikdo, kdo by se se mnou byl schopný a ochotný bavit, protože všechny mé tehdejší dvanáctileté vrstevníky zajímal alkohol a cigarety, kdežto já se zajímala o kluky z plakátů a psala povídky o mých vysněných idolech...díky tomu jsem převelice ráda, že jsem prožila vcelku normální dětství a že si na něj mohu kdykoliv s radostí vzpomenout

0/0
25.2.2013 16:04

V49i11l43é35m 21S40t55u16d52n77i82č70k69a 4213291601430

všechny mé tehdejší dvanáctileté vrstevníky zajímal alkohol a cigarety, proto nechci, aby mé dítě mělo jeden z těch "chytrých telefonů" ;-D;-D

+2/0
25.2.2013 18:34

E13v77a 86H22a19s44n19í46k73o79v32á 1204771186974

Jako horší problém spíš vidím, že se neustále zvyšuje příjem informací. Nedávno stačila škola a pár pořadů v televizi, teď ještě přidejme internet a počítačové hry. 

Zvýšení kriminality bych ale hledala jinde než ve hrát nebo na facebooku. Duševně zdravý člověk je schopen žít reálný i virtuální život a odlišovat mezi nimi.

Moc se to neliší od denního snění. :-)

+2/0
25.2.2013 13:26

V20l57a89d67i32m60í32r 63O21b50a27d57á58l13e52k 7461406393219

Já myslím, že paušalizujete. Samozřejmě že když student proleze školu jenom proto, že umí nepozorovaně opisovat z mobilu, je to špatné. Ale pokud má obecný přehled, což by mu měl učitel dát i přes pokusy o podvádění s chytrým telefonem, tak je to "on-line", jak říkáte, přínosem - člověk nemusí mít hlavu napumpovanou detailními vědomostmi a může se tak věnovat právě třeba té kreativitě. Ale to je už na rodičích a na vlohách samotného dítěte, jak se k tomu všemu postaví. Rozhodně přístup v duchu "nesmíš to používat, protože pak budeš hloupý" se mi nezdá jako správný směr.

+1/−2
23.2.2013 21:48

J15a60n 37K31r39k 1661337883472

O tempora o mores!

Pred 30 lety si na nas lidi stezovali, ze my deti porad sedime pred televizi, chceme pouzivat kalkulacky a poradne uz neumime pouzivat ani logaritmicke pravitko.

+10/−1
23.2.2013 13:46

D60a33n95i73e69l 83T59o21m30e60k 8389825798236

Vidím to podobně - mládež je vždy nenapravitelně zkažená.

Pokud jde o tablety, herní konzole a smartphony, tak je pravda, že na to ještě nemáme zažítá pravidla, v jaké míře je můžeme dětem dávat. Ono je to těžké, když za mého dětství neměli naši ani telefon, protože po 10 letech žádosti pořád nebyla kapacita ústředny. Takže se logicky nemohly nasbírat zkušenosti generací.

Osobně pochybuju, že by odpovědí byla nutná naprostá abstinence dětí od videoher nebo youtube. Bude to s tím, jako se vším - tj. všeho s mírou. A taky podle rodiny: je rozdíl i mezi rodiči, kolik času tráví online. Ten životní styl rodičů děti zkrátka nějak sdílejí - pokud rodiče jsou typové, že jsou hodně online, tak - a opět v nějaké kontrolované přijatelné míře - si myslím, že se to snese i u dětí.

+1/0
25.2.2013 14:36

M75a70r90t85i59n 42K30o43p90e79c65k13ý 3478827359604

Samozřejmě máte naprostou pravdu, pokud jde o současný problém nahrazování skutečného světa, vztahů i zážitků těmi virtuálními. U mladých je to počítač a mobil, u starších televize (kterou jste vůbec nezmínil, ale je to úplně to samé). Nicméně takové konstatování faktů je samo o sobě k ničemu. Svět nezměníte, ani byste to neměl chtít. Měňte jen sebe. Ten povrchní a naivní idealismus ve vaší větě: "Je více než kdykoli dříve nutné se tomuto trendu ohlupování a dehumanizace vzepřít, znovu objevit základy lidskosti a vrátit se ke kořenům, k tomu, co dělá lidi lidmi." - to je jinými slovy myšlenka "lidé by se měli chovat lépe, moudřeji". Promiňte, ale takové postřehy opravdu neberu. Snaha vychovávat lidstvo k obrazu svému, představa, že lidé mají být "oduševnělejší", tato idea v místních poměrech někdy nazývaná "havlismus" je nejen nedemokratická (lidé mají svobodu dělat si, co chtějí oni a ne vy), ale především velmi opovážlivá. Vy byste přeci měl vědět, že řád věcí neplánujeme my a vše má svůj hluboký význam, který nejsme ani schopni pochopit v celé jeho dokonalosti. Pokládejme proto i současný svět za krásný, nikoliv za hloupý, zkažený, nelidský. Na nespokojenosti nelze vystavět nic hodnotného. Jen naším "krásným", pozitivním přístupem jsme schopni ovlivňovat své okolí, tím vnitřním světlem, které z nás může vycházet a svítit i na ostatní. Třeba i na ty hloupé děti s chytrým mobilem v ruce. ;-)

+3/−1
23.2.2013 12:36

T11o97m71á84š 13V87e53l52e87m74a52n 4405255787103

My lidé jsme pořád stejně líní a pohodlní, chceme si zjednodušit život. Dříve jste si ten tahák musel napsat sám (a něco jste si při tom sestavování informací i naučil), dnes na to máte nástroje. Neříkám tím, že taháky nebo jiná forma opisování je správné. Také ale mi ale nepřijde úplně správné stavět vzdělávání hlavně na biflování. Při své práci náročné na konkrétní a detailní informace využívám obojí - obecná znalost problematiky , která mi pomůže určit směr řešení, tak nástroje které mi dají detailní informace. Díky těm nástrojům jsem schopen připravit během několika minut složité řešení, které by si jinak vzalo 10x více času. Těmi nástroji je schopnost efektivně využívat softwarové nástroje jak pro vyhledání, tak pro aplikaci. Nelituji hodin, které jsem v mládí proseděl nad počítačem, protože se pro mě stal intuitivně využívaným nástrojem a naučil jsem se mnohem více než jiní, kteří se to učili jen na škole. Stejně tak ale nelituji toho, že mě od PC někdo vyháněl, protože mládí prosezené jen u PC by bylo promrhané. Hanit moderní techniku mi přijde poněkud zbytečné, protože o tom co vyroste z vašich dětí nerozhoduje ona, ale rodiče. A také striktní zákazy asi nejsou moc efektivní, protože to po čem touží a nesmí to nyní vlastnit si pak stejně s daleko větším zaujetím budou zajistí samy (to je má  osobní zkušenost z dětství ;-) ). Já osobně bych preferoval vyváženost ... moderní technika a zábavy ano, ale vyvážit to dalšími zájmy.

+2/−3
23.2.2013 11:03
Foto

V38l34a47d60i60m47í79r 73V55o26l27k41o 7255184650469

když naše neelektronická mládež kradla jablka sousedovi považovala to za normu....dnes už venku nevidíte "Češi nekraďte".....asi ne vše jde k horšímu....mimochodem, pokud by mládež bez koníčků neseděla u pc možná by z nudy venku házela kamením do oken nebo aspoň obaly od Lybaru do ohně rozdělaného na smeťáku...to dělali zase výlupci naší doby. Dnešní mladí jsou v průměru naopak v lecčems dál než my, jsou kultivovanější, zcestovalejší, jejich mentální svět ne vždy končí domácím dvorkem..a logicky mezi nimi jsou i tupci jako za našich "dobrých časů".

O tempora o mores je znak duševního zchátrání...škoda, že vás to raflo tak brzo...dle fota jste na to ještě "mlád" ;-)

+4/−2
23.2.2013 9:26
Foto

L69u59c40i21e 94M20r87á27z47i96k84o89v88á 6274225781373

Máte pravdu... Ono je špatné, když technika má zjednodušovat práci lidí, zejména pokud se jedná o věci, kde člověk musí přemýšlet... Protože pak už člověk nepřemýšlí nad ničím... Např. taková GPS. Lidé si na ni už tak zvykli, že bez ní nenajdou cestu z práce domů, není to smutné? Ach jo, lidi, myslete někdy trochu!!! :-)

+4/−5
21.2.2013 18:26

S36i72l42v98i82e 88W65a37t98s28o45n 9808867462540

Hloupi rodice = hloupe deti. Nic vic, nic min.

+17/−1
21.2.2013 3:23

K21a56r38e16l 94B36e34d41ř88i13c74h 9565234431710

Já myslím, že některé věci prostě patří ke všeobecnému přehledu a člověk by je měl vědět, i když se mu zdá, že každá jednotlivost je vlastně v životě k ničemu. Ale souhrn vědomostí právě dává ten všeobecný přehled, který je někdy pro život důležitý.

Nedávno někdo v nějaké diskusi napsal, že kdyby vyvěsil někde na Internet pojednání o tom, že „Pathagoras byl japonský admirál, který velel japonské invazi na Kanárské ostrovy za II. Světové války“, tak se najdou určitě studenti, kteří jsou schopni to „ošlehnout“. Když ale budu ze školy tušit, co to je pythagorova věta, že se týká pravoúhlého trojúhelníku (přesné znění si samozřejmě můžu na internetu najít, když to budu po letech potřebovat), kde leží Kanárské ostrovy a kde zhruba probíhaly boje s Japonskem atd., tak hned vím, že to je celé pitomost. Toto je samozřejmě triviální a absurdní příklad. Ale když budu mít určitý přehled, tak budu umět i na tom internetu třídit a posuzovat různé informace a to i ve věcech důležitých a třeba jednou nesednu na lep nějakému podvodníkovi, atd.

+9/0
20.2.2013 10:59

V91i19l19é47m 72S58t41u23d47n44i59č40k85a 4363911631440

Je obecne znamo, ze Pythagorova flotila vyzdvihla u Africke pevniny potopenou Nemeckou kapesni lod, kterou posleze dle nedaleko ustici reky pojmenovala Kongo a zaclenila do flotily Japonske.

+5/0
20.2.2013 14:17

J89a30n 43R97i90c63h32t13e12r 5402532953185

Zcela souhlasím. Není to o mentorování, ale stejně tak to není o umění "vědět kde co najdu". Naučit se slovo "google" totiž pro život nestačí.

Je mi 38 let, denně pracuji s počítačem, ale "chytrý telefon" jsem nepořídil ani sobě. Zkrátka nepotřebuji být pořád "onlajn", přátele mám raději živé než virtuální a když s nimi chci mluvit, prostě jim zavolám z obyčejného telefonu a někam spolu zajdeme.

Dnešních dětí je mi trochu líto. My jsme měli fantazii, kamarády, hry... oni mají "fejsbuk" a ke štěstí jim stačí rychlé připojení. Docela slabota, řekl bych.

(ostatně ono stačí mnohé mladé i vysokoškoláky vidět v některých soutěžích - bez mobilu často nevědí opravdu základní věci).

+8/−3
20.2.2013 10:18

J41o51s92e37f 36P36o70n49e73r94t 9788430892708

To máte pravdu, ale bohužel za to nemůžu děti,ale lidé vaší a tedy i mojí generace

+6/0
20.2.2013 10:20

J44a94n 47R14i95c48h39t66e91r 5982722113555

V jakém smyslu? Máte na mysli výchovu?

+1/0
20.2.2013 10:54

V86e44r70o28n86i26k39a 13N18e46j58e10d65l92á 7941262350636

Proč vyčítáte dětem chytrý telefon, facebook a internet, když sám užíváte počítač? Před x lety, když začínaly počítače v domácnostech, tak se to samé říkalo o nich... Proč tedy nepíšete na stroji a přátelům neposíláte dopisy? Neni potřeba lamentovat nad starými časy, lepší je se přizpůsobit současné době...

+8/−2
20.2.2013 11:51

P64a10v91e87l 17K63r35e56j57č77í74ř 2582921643346

Chlape, kolik vám je let? Píšete jako by vám bylo 90 ;-D

+9/−3
20.2.2013 9:56

Z79d83e14n12ě75k 91H27r60u67b35ý 5585888131406

Hluboce s Vámi nesouhlasím. Doba memorování skončila. Dříve člověk, aby byl úspěšný, neměl jinou možnost, než nasoukat do hlavy spoustu vědomostí. Případně mohl s sebou všude tahat batoh knih, ale i tak mohl mít při sobě jen omezené množství informací. Dnešní doba je jiná. Informace jsou díky mobilní konektivitě všude na dosah a je jich k dispozici milionkrát více. Je nereálné je nastudovat všechny. To co je důležité, je umět získat v krátké době přesně to co potřebuji. To by měl být hlavní cíl školy. Naučit děti analyzovat problém, získat potřebné informace, umět je aplikovat. Navíc skutečnost, že nastupující generace má k dispozici tuto techniku umožňuje, aby byli úspěšní i méně nadaní lidé, kteří tu schopnost pamatovat si spoustu věcí nemají. A to je přece ohromný pokrok pro celou společnost, i pro ty nadané.

+7/−6
20.2.2013 9:22
Foto

D54a44v49i66d 45H18o10m63o98l36a 4172922399673

Problém ovšem milý pane je, že s dítětem, které sice ví, jak si co vygooglit, ale v hlavně nemá v podstatě nic, si ani nepopovídáte, což jaksi zplytčuje jakýkoli sociální kontakt. Dříve, a to i když jsme třeba seděli v parku na lavičce, nebo v hospodě, to už je fuk, bylo o čem se bavit, neb jsme vědomosti měli v hlavě, dělali jsme si na věc názor a podobně. Dnes jsou děti, pokud náhodou nesedí u pc ale sejdou se v parku, schopny bavit tak akorát o tom, jak hrozný měla která superstar na sobě účes či model, neb to jim utkví v hlavě ze sledování všech těch úžasných moderních médií...ale když obrátíte jejich oči vzhůru a zeptáte se jich, kde je třeba velký vůz a nebo se jich zeptáte na to, co to za lavičkou kvete, či si s nimi budete chtít popovídat o historii olympismu (v případě, že budou náhodou vzývat právě nějakého sportovce), tak budou bez svého chytrého telefonu vedle jak ta jedle...

Taky jsme věděli, jak si poradit ve složitých životních situacích...zajímalo by mě, jak si poradí tyto děti až budou někde bez gůglu apod....

+11/−2
20.2.2013 9:40

J61o38s59e52f 92P75o84n18e89r23t 9588710462498

Stejně jako vy, ale přeci jen budou mít větší přehled

+3/−4
20.2.2013 10:16
Foto

D34a61v58i73d 31H26o12m42o34l90a 4572552349263

To je právě to, čím si zdaleka nejsem jist. Jestliže se v problematické situaci ocitnou v momentě nedostupnosti informačních technologií, budou mít docela problém si informace najít.

Protože s dětmi pracuji a trávím s nimi dost času na cestách, mohu vás ujistit, že za půl hodiny ve vlaku jim nejméně desetkrát vykulím oči tak, že lapou po dechu...a to pouze informacemi a všeobecným přehledem, který mám ze školy a doby studií. Nerozebíráme žádné složité filozofické otázky...prostě jen běžné věci...

+6/0
20.2.2013 11:26

P84e77t94r 82V61y58s98o39č75a16n 7948370550456

Tohle můžu potvrdit, i obyčejným věcem se diví. Ovšem alarmujícím jevem je, že nevzdělanost má čím dál vyšší věk. Pořád mluvím o dětech školou povinných.

+5/0
20.2.2013 23:56
Foto

M54a35r17t72i70n 59P38i46n77c 8421702234653

R^

+5/−1
20.2.2013 10:17

V28i13l67é93m 47S51t67u33d21n27i74č20k87a 4503941841510

Nebudou se zdrzovat recmi a pujdou za hospodou nebo na lavicce primo na vec!

+2/−1
20.2.2013 13:01

P77e92t69r 65V87y97s82o84č84a73n 7868470980616

Takže podle vás by měla škola děti ne učit, ale umět vyklikávat vědomosti? To s vámi tedy hluboce nesouhlasím. Že mám připojení kdykoliv a kdekoliv, to mi vzdělání nepřinese. Samozřejmě je velmi naivní si myslet, že milionkrát víc informací mě vzdělá. Tak to tedy ani omylem.

+4/0
20.2.2013 23:51

V22l48a91d79a 35S18i21m57o85n86i22k 3429173423625

Dítě by mohlo už v mladém věku  analyzovat třeba problém jak postavit podsadu stanu, když bude mít v hlavě Pythagovovu větu a pravidlo 3-4-5. V lese google obvykle není ..... dávám to jenom jako jeden z tisíců možností, jak dokázat, že googlování NENÍ a nemůže být základem pro obecnou kategorii vzdělání.

+1/0
23.2.2013 15:25

O81n19d43ř61e35j 64K76o52z98á40č14i83k 6182619771

Ale vzdyt to vse tu bylo i pred X lety, jeste nez si nekdo vubec umel predstavit krabicku o rozmerech mobilu, ktera v sobe ma vykon stolniho PC. I ja prosedel cast sveho detstvi u ZX Spectra, 286ky atd ... Poznamenan se tim necitim, ba naopak. Na rozdil od spousty svych vrstevniku jsem se s vypocetni technikou naucil pracovat a zivi me to do dnes, zatimco vetsina naroda marne hleda tlacitko power. Ve skole me o tom naucili velke kulove, dokonce si pamatuji hodiny IT na stredni, kde si ucitelka kamsi odesla a rekla Ondro, vysvetli jim to. Ono to z Vaseho pohledu tupe hrani her v utlem veku ma z meho pohledu jednu velmi pozitivni stranku, deti maji hlavy otevrene mnohem vic nez kdejaky staresina a nauci se s technikou naprosto bezbolestne pracovat. Ono behat cele detstvi po lesech, cvrnkat kulicky a pak nastoupit do pracovniho procesu, kde se te technice v dnesni dobe proste nevyhnete, neni dvakrat stastne. Imho mnohem vetsi problem vidim v naproste pocitacove negramotnosti samotnych rodicu, kteri dite posadi pred telefon/konzoli a dal uz je nezajima, co tam delaji ... to dite tomu nezridka kdy po chvili rozumi mnohem vic. V dnesni dobe je dostatek her (na rozdil od meho detstvi), ktere nejen ze zabavi, ale ty deti i neco nauci, nebo rozvinou jejich schopnosti.

+5/−3
20.2.2013 8:37
Foto

M79a85r21t64i62n 70P94i70n68c 8751402294173

Mluvíte z pozice otce dětí, nebo jen obecně? Já samozřejmě sleduji, jaké hry děti nejčastěji hrají a jejich skladba je alarmující - pokud to nejsou  "střílečky", tak to bývají "gtačka" (cílem hry je cesta prostého lupiče, který se pomocí dlouhého sledu vraždění stane mafiánským šéfem svého města). V lepším případě hrají hry o dobývání cizích území. Ještě tak nejméně škodlivé jsou stále přežívající "plošinovky", nebo všelijaké simulace. Děti se samozřejmě naučí ovládat počítače velice snadno - dnes ovšem také proto, že spuštění počítače a jeho software je nesrovnatelně snadnější, než před 20ti lety, kdy se vše dělalo z příkazové řádky. Článek je ale především o nebezpečí prožití svého života ve virtuálním světě, místo reálného.

+5/−1
20.2.2013 9:13

J81o53s54e89f 50P32o12n64e53r84t 9738960442948

Je zajímavé, že v 1.polovině 20-tého století nebyli domácí PC - tedy ani střílečky ani GTA a v Evropě se válčilo stále - např. V tom to není.

+2/−2
20.2.2013 10:18
Foto

M92a49r31t34i12n 95P18i16n36c 8301522784903

Pane Ponerte, nezlobte se, ale vaše argumentace je úchylná. Srovnáváte nesrovnatelné. Mimochodem, právě zkušenost 2 světových válek (a obava z použití jaderných zbraní v případném konfliktu) vedla Evropu k ukončení otevřených válek. 40 let ale trvala válka studená, během které jsme byli, jako obyvatelé "východního bloku" zajatci svých států. Porovnejte raději celkovou úroveň morálky tehdy a dnes, jak se odráží v rozvodovosti, množství potratů, kriminalitě, atd. V čem to tedy podle vás je?

+5/−1
20.2.2013 11:18

J86i48ř73í 84V94l44a69c69h 3556845238422

Já bych řekl, že to určitě nebude hrama nebo moderníma technologiema, spíše výchovou, hrozícími tresty za kriminalitu.... Ono, když se podíváme např. na naše nejvyší představitele, tak u Dooma, C&C ani Facebooku určitě v mládí moc času nestrávili a morálku kdo ví jakou nemají. A pokud se takové příklady dají dohromady s nezájmem rodičů, vtoukáním do hlavy práv a nikoli povinností, tak moderní technologie mají na úpadku "morálky" jistě minimální podíl.

+3/−1
22.2.2013 21:54
Foto

D85a58v23i36d 10H47o67m27o75l12a 4302462519373

Víte, i já jsem "ajťák" a prošel jsem podobnou cestou jako vy. I já nemám problém s tím, že je třeba, aby se děti naučily s tou technikou zacházet, protože v konečném důsledku je to může velmi solidně živit a zabezpečit. Ale situace, kdy si děti místo učení prostě otevřou v telefonu prohlížeč a najdou příslušnou stránku, aby ji mohly opsat do písemky...to opravdu nevede ke vzdělání.

Víte, za našich dob...kdy na gymplu se objevily první IQ151 právě v době, kdy jsem byl ve druhém ročníku, učitelé vcelku nebyli proti psaní taháků...protože bylo třeba ty informace vyhledat, zpracovat, přepsat...čímž se člověk do problému dostal, něco se o něm naučil a v konečném důsledku zvládnul látku. dnes děti nejlépe umí Ctrl+C a Ctrl+V .... kolikrát ani nečtou obsah toho, co za svou samostatnou práci vydávají, čímž dochází i k úsměvným, až absurdním minelám....

+10/0
20.2.2013 9:46

V33l97a74d27a33n 47K70a41h25a25n 9781104784612

Naše mládež miluje luxus. Má špatné chování a opovrhuje autoritami – neprokazuje úctu starším a místo pohybu a cvičení raději plácá hlouposti.

Děti jsou dnes tyranské; doma vůbec nepomáhají. Už se nepostaví, když někdo starší vstoupí do místnosti. Odmlouvají a vzpírají se svým rodičům, ve společnosti mluví hlouposti, nenasytně hltají jídlo a tyranizují učitele.

Toto napsal o mladých lidech své doby filozof Sokrates, který žil kolem roku 400 před naším letopočtem. Jedne co tam chybi je pridat vetu o pocitacih a/nebo drogach ...

+13/−1
19.2.2013 23:30
Foto

M74a34r47t64i18n 90P25i46n94c 8791352824833

Zdánlivě se to podobá... Co to má ale společného s dnešní závislostí na počítačích a virtuální realitě? Naprosto nic. Zkuste prosím napsat nějakou konkrétnější reakci.

+6/−6
20.2.2013 0:05

J61o24s83e27f 37P43o66n21e70r93t 9378600742708

R^

+4/−1
20.2.2013 7:34

R54u43d96a 56S10l68a15v52í50k 5643658386591

Většina škol nedovoluje používat během vyučovací hodiny mobil.

+7/0
19.2.2013 23:03

J21a85n 13Č94e90r50m63á19k 7263410973516

Nechcete snad mladším generacím dávat za vinu, že se narodily do doby, kdy jím technika umožňuje všechny tyto věci? Máme Vám snad my, osoby z mladší generace dávat za vinu, že jste měli naprosto trapné koníčky? Že jste jako malí klečeli na kolenou a cvrnkali kuličky do díry? Samozřejmě, že ne. Člověk se přizpůsobuje možnostem své doby. Nevím, proč bychom si měli odříkávat věci, které jsou nám snadno dostupné a technický pokrok je umožňuje. 

Proč bych nemohl denně vzít svůj telefon do ruky a podívat se, co je nového ve světě, jak dopadl fotbalový zápas, kde mám další hodinu anebo si třeba zkrátit čekání na autobus tím, že si zahraji nějakou hru. Je to všechno o volbě člověka samotného. Jestliže si toto všechno dopřát chce, tak v tom nevidím žádný problém. 

Jistě máte pravdu v tom, že někteří lidé se až velice snadno nechají pohltit tímto světem, nechť je jím to souzeno. Já ale nemám tendence vyfotit každý roh ulice, kde jsem se zrovna objevil. Mám rád svoje soukromí. Taky občas ve škole, když jsem fakt s vědomostmi v koncích, se podívám na internet a zjistím odpověď na otázku v písemce, ale rozhodně na to nejsem pyšný, protože tím podvádím sám sebe. Proto se po hodině na dané téma podívám a to, co jsem nevěděl se naučím, protože kdybych tam neučinil, šidil bych sám sebe. 

Menší děti se asi nebudou na věc koukat tak, jako třeba já - zároveň nechci říci, že můj pohled na věc je ideální a nejlepší. Proto je třeba, aby jejich výchovu usměrnili rodiče, ale ne tak, že jim zakážete všechno, co se Vám nelíbí, ale naučíte je s tím zacházet tak, aby neohrozili sami sebe, svoji osobnost, rozhodování apod.

Nakonec si myslím, že hodně lidí, kteří do styku s chytrým telefonem přijdou, si jej oblíbí. Nabízí totiž tolik možností a je schopný člověku ušetřit mnoho času, byť se Vám může zdát, že právě kontaktem s touto věcí ten čas ztrácíme.

+9/−3
19.2.2013 22:58
Foto

M65a21r50t14i39n 19P13i43n29c 8701132974333

Pane Čermáku, zdá se, že berete tuto věc velmi osobně. Já vás přece neobviňuji z toho, že je nějaký zločin, že umíte dobře využívat moderní technologie - to je naprosto v pořádku. Problém je, že pro mnoho lidí (zvláště dětí) jsou tyto technologie velikým svodem - místo, aby oni ovládali je, stávají se na nich závislými. Jsem ale optimista: Pokud se týká dětských her, v poslední době pozoruji u našich dětí zajímavý jev - čím dál více je baví ty naše staré hry a podle vás "trapné koníčky (třeba i s kuličkami). Objevují kouzlo deskových a jiných stolních her, velice "in" je teď třeba i jojo. Nejlepší část svých prázdnin tráví na táboře v lesích, kde není signál a kde si všechno dělají sami. Přikláním se dokonce k tomu, že k počítačovým hrám se uchylují především v momentu, kdy se nudí a nemají lepší náplň svého volného času. To, že se mládež v MHD chová naprosto ignorantsky (a buď předstírá, že se zabývá svými mobily, nebo si s nimi hraje doopravdy), je ovšem zcela prokazatelná každodenní realita.

+7/−1
19.2.2013 23:28

J35o24s78e19f 73P29o61n97e82r54t 9348660982468

Dříve měli walkmany, předtím byli zabráni do komiksů, předtím do knih a ještě dříve? To MHD neexistovalo :-)

+3/−3
20.2.2013 7:37

D20a21n61a 38S11m97é14k43a56l64o47v21á 5547626943402

Dříve se uličnicky vozili načerno pivovarským vozem a taky se tvářili že neexistují, haha ;-D

+4/0
20.2.2013 8:18
Foto

M50a82r15t70i64n 35P84i10n52c 8211452534823

Nevím, co je pro vás osobně dříve, ale my jsme byli vychovaní, že jsme v tramvajích ze svých míst vstali, když nastoupili senioři, nebo invalidé. K tomu ostatně nabádaly i cedulky, které byly tehdy v MHD ("mladší uvolněte místo starším").

+6/−1
20.2.2013 9:55

J66o25s46e39f 71P91o31n67e42r11t 9988280912668

Samozřejmě,ale taky se našli v naší generaci mladí, kteří nevstávali. A jelikož jsem byl na rodičovské dovolené s malým synem, tak můžu porovnávat, kdo mi pomáhal např s kočárkem. Většinou to nebyli lidé středního věku, ale mladí cca 15 – 20 let, takže si myslím, že to nebude tak zlé jak zde líčíte. A když vidím jaký má přehled můj starší syn v 10-ti letech tak se nestačím divit. A to myslím nejen v oblasti PC, ale všeobecně. Ba ne, tahle generace je opět výš jak ta předešlá!! Například sociální přístup k slabším, to bysme se mohli od nich učit, my vyrostlí v socialismu.

+2/−6
20.2.2013 10:27
Foto

M24a70r61t73i98n 13P52i14n51c 8611372814833

Nerad bych jednostranně generalizoval, v MHD jezdím denně, popsal jsem své zkušenosti. Je možné, že je máme odlišné. Pokud má váš syn v 10 letech o všem perfektní přehled, pak blahopřeji. Já doufám, že i naše děti jsou dobře vychované, ale rozhodně to není zásluhou počítačových technologií. Ty s tím nemají nic společného. Daleko spíš to je díky křesťanskému prostředí, které je obklopuje.

+6/−1
20.2.2013 11:46

J36a60k85u89b 62U60r60b88á48n11e80k 6822699724716

Neskutečně naivní článek. Každá další generace pracuje s větším množstvím informací než generace předešlá a o internetové generaci to platí dvojnásob. Schopnost vyhledávání relevantních informací je jednou z nejdůležitějších dovedností, které si člověk může osvojit.

+12/−11
19.2.2013 21:30

V18á80c16l51a71v 67Z69e39l89i47n46k49a 2392620723842

Bohužel ten článek není naivní ale spíše znepokojivě pravdivý. Docházím na část úvazku učit na vysokou školu technického směru a s mnoha dalšími kolegy se stále více shodujeme na tom, že současná přemíra superchytré technologie začíná z mladé generace pomalu ale jistě vytvářet omezené pitomce. Oni už totiž přestávají umět s informacemi pracovat. Oni mnohdy jen tupě přežvýkají, co jim vypadne z vyhledávačů. Počítač má každý už i v mobilu, ale něco naprogramovat, to už neumí skoro nikdo.

+15/−2
19.2.2013 23:09

V11l89a17d94a16n 55K21a46h67a41n 9771744694802

S informace se zacina spatne pracovat protoze jich je prilis. A nemate pravdu,  "neco naprogramovat" nyni umi mnohem vice lidi nez treba pred 20 lety.

+3/−3
19.2.2013 23:29
Foto

M90a38r39t79i94n 70P55i85n19c 8251652314943

Pane Kahane, zkoušel jste "něco naprogramovat" před 20 lety a dnes? Pokud ano, tak byste věděl, jak je to nebetyčný rozdíl.

+6/−1
20.2.2013 0:01

J25o20s30e36f 75P25o78n91e62r76t 9658610692698

To je pravda, s vědomostma o programování před 20ti lety by vás dnes nevzali ani do "kroužku" ve škole.

+3/−1
20.2.2013 7:41
Foto

L83u40k89a94s 68P19l55a18c19h58y 2667118391257

To bych si dovolil zkorigovat. Před dvaceti lety byly nástroje na mnohem nižší úrovni a tyto principy zůstaly zachovány dodnes. Jen bohužel jsou zakryty takovým množstvím nástaveb, že už se dnes počítač programuje jako robot Karel. Některé profesionální nástroje doopravdy umožňují programování už i graficky. Že za tím vším se ale řinou jen sekvence jedniček a nul, které jen překlapávají gatewaye, prohazjí data mezi paměťovými adresami a registry a občas nahodí smyčku či větvení (a to rozhodně ne nějaké IF) a jako vrchol luxusu zavolají subrutinu nebo přerušení, aniž bych musel s celým zásobníkem někam hýbat já, to už skoro nikdo neví. A právě tyto znalosti mnohdy osvětlují problematiku toho, co vlastně právě PŘESNĚ programuji. Dovoluji si přidat jeden malý link, kde to rozepisuji trochu více: http://lukasplachy.blog.idnes.cz/c/202280/Priznejme-si-to-IT-je-v-pikach.html

+1/0
20.2.2013 10:11

KDO VYHRÁL?

BR17

Poputují Italské dvojhubky Marty Kučíkové právě k vám? Podívejte se na výsledky soutěže.

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz