Úterý 15. června 2021, svátek má Vít
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 15. června 2021 Vít

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

B71a18r93b41o42r79a 32S65k15ř61e18č77k79o13v35á 4903699121491

jak už jste psal - na vině jsou rodičové...osobně bych nechtěla, aby mé dítě mělo do svých deseti let jeden z těch "chytrých telefonů", nechci totiž, aby se naprosto odpoutalo od společnosti a pak mělo problém se socializací...vidím to sama na sobě, v mé vesnici nebyl (a stále je jich pramálo) nikdo, kdo by se se mnou byl schopný a ochotný bavit, protože všechny mé tehdejší dvanáctileté vrstevníky zajímal alkohol a cigarety, kdežto já se zajímala o kluky z plakátů a psala povídky o mých vysněných idolech...díky tomu jsem převelice ráda, že jsem prožila vcelku normální dětství a že si na něj mohu kdykoliv s radostí vzpomenout

0/0
25.2.2013 16:04
Foto

V61i57l50é82m 42S78t63u40d82n95i42č65k70a 4603761801680

všechny mé tehdejší dvanáctileté vrstevníky zajímal alkohol a cigarety, proto nechci, aby mé dítě mělo jeden z těch "chytrých telefonů" ;-D;-D

+2/0
25.2.2013 18:34
Foto

E39v29a 89H44a44s20n25í30k78o86v28á 1774451786504

Jako horší problém spíš vidím, že se neustále zvyšuje příjem informací. Nedávno stačila škola a pár pořadů v televizi, teď ještě přidejme internet a počítačové hry. 

Zvýšení kriminality bych ale hledala jinde než ve hrát nebo na facebooku. Duševně zdravý člověk je schopen žít reálný i virtuální život a odlišovat mezi nimi.

Moc se to neliší od denního snění. :-)

+2/0
25.2.2013 13:26
Foto

V29l64a83d10i31m34í60r 61O78b48a49d68á71l95e47k 7271126313669

Já myslím, že paušalizujete. Samozřejmě že když student proleze školu jenom proto, že umí nepozorovaně opisovat z mobilu, je to špatné. Ale pokud má obecný přehled, což by mu měl učitel dát i přes pokusy o podvádění s chytrým telefonem, tak je to "on-line", jak říkáte, přínosem - člověk nemusí mít hlavu napumpovanou detailními vědomostmi a může se tak věnovat právě třeba té kreativitě. Ale to je už na rodičích a na vlohách samotného dítěte, jak se k tomu všemu postaví. Rozhodně přístup v duchu "nesmíš to používat, protože pak budeš hloupý" se mi nezdá jako správný směr.

+1/−2
23.2.2013 21:48
Foto

J60a50n 22K15r27k 1471357613632

O tempora o mores!

Pred 30 lety si na nas lidi stezovali, ze my deti porad sedime pred televizi, chceme pouzivat kalkulacky a poradne uz neumime pouzivat ani logaritmicke pravitko.

+10/−1
23.2.2013 13:46
Foto

D90a45n62i46e27l 90T45o16m76e76k 8589435778666

Vidím to podobně - mládež je vždy nenapravitelně zkažená.

Pokud jde o tablety, herní konzole a smartphony, tak je pravda, že na to ještě nemáme zažítá pravidla, v jaké míře je můžeme dětem dávat. Ono je to těžké, když za mého dětství neměli naši ani telefon, protože po 10 letech žádosti pořád nebyla kapacita ústředny. Takže se logicky nemohly nasbírat zkušenosti generací.

Osobně pochybuju, že by odpovědí byla nutná naprostá abstinence dětí od videoher nebo youtube. Bude to s tím, jako se vším - tj. všeho s mírou. A taky podle rodiny: je rozdíl i mezi rodiči, kolik času tráví online. Ten životní styl rodičů děti zkrátka nějak sdílejí - pokud rodiče jsou typové, že jsou hodně online, tak - a opět v nějaké kontrolované přijatelné míře - si myslím, že se to snese i u dětí.

+1/0
25.2.2013 14:36
Foto

M21a94r94t50i52n 33K41o69p25e55c77k27ý 3108177589654

Samozřejmě máte naprostou pravdu, pokud jde o současný problém nahrazování skutečného světa, vztahů i zážitků těmi virtuálními. U mladých je to počítač a mobil, u starších televize (kterou jste vůbec nezmínil, ale je to úplně to samé). Nicméně takové konstatování faktů je samo o sobě k ničemu. Svět nezměníte, ani byste to neměl chtít. Měňte jen sebe. Ten povrchní a naivní idealismus ve vaší větě: "Je více než kdykoli dříve nutné se tomuto trendu ohlupování a dehumanizace vzepřít, znovu objevit základy lidskosti a vrátit se ke kořenům, k tomu, co dělá lidi lidmi." - to je jinými slovy myšlenka "lidé by se měli chovat lépe, moudřeji". Promiňte, ale takové postřehy opravdu neberu. Snaha vychovávat lidstvo k obrazu svému, představa, že lidé mají být "oduševnělejší", tato idea v místních poměrech někdy nazývaná "havlismus" je nejen nedemokratická (lidé mají svobodu dělat si, co chtějí oni a ne vy), ale především velmi opovážlivá. Vy byste přeci měl vědět, že řád věcí neplánujeme my a vše má svůj hluboký význam, který nejsme ani schopni pochopit v celé jeho dokonalosti. Pokládejme proto i současný svět za krásný, nikoliv za hloupý, zkažený, nelidský. Na nespokojenosti nelze vystavět nic hodnotného. Jen naším "krásným", pozitivním přístupem jsme schopni ovlivňovat své okolí, tím vnitřním světlem, které z nás může vycházet a svítit i na ostatní. Třeba i na ty hloupé děti s chytrým mobilem v ruce. ;-)

+3/−1
23.2.2013 12:36
Foto

T62o95m71á96š 69V42e85l12e51m80a59n 4415495357713

My lidé jsme pořád stejně líní a pohodlní, chceme si zjednodušit život. Dříve jste si ten tahák musel napsat sám (a něco jste si při tom sestavování informací i naučil), dnes na to máte nástroje. Neříkám tím, že taháky nebo jiná forma opisování je správné. Také ale mi ale nepřijde úplně správné stavět vzdělávání hlavně na biflování. Při své práci náročné na konkrétní a detailní informace využívám obojí - obecná znalost problematiky , která mi pomůže určit směr řešení, tak nástroje které mi dají detailní informace. Díky těm nástrojům jsem schopen připravit během několika minut složité řešení, které by si jinak vzalo 10x více času. Těmi nástroji je schopnost efektivně využívat softwarové nástroje jak pro vyhledání, tak pro aplikaci. Nelituji hodin, které jsem v mládí proseděl nad počítačem, protože se pro mě stal intuitivně využívaným nástrojem a naučil jsem se mnohem více než jiní, kteří se to učili jen na škole. Stejně tak ale nelituji toho, že mě od PC někdo vyháněl, protože mládí prosezené jen u PC by bylo promrhané. Hanit moderní techniku mi přijde poněkud zbytečné, protože o tom co vyroste z vašich dětí nerozhoduje ona, ale rodiče. A také striktní zákazy asi nejsou moc efektivní, protože to po čem touží a nesmí to nyní vlastnit si pak stejně s daleko větším zaujetím budou zajistí samy (to je má  osobní zkušenost z dětství ;-) ). Já osobně bych preferoval vyváženost ... moderní technika a zábavy ano, ale vyvážit to dalšími zájmy.

+2/−3
23.2.2013 11:03
Foto

V33l81a83d10i19m32í95r 81V37o32l31k30o 7165674100909

když naše neelektronická mládež kradla jablka sousedovi považovala to za normu....dnes už venku nevidíte "Češi nekraďte".....asi ne vše jde k horšímu....mimochodem, pokud by mládež bez koníčků neseděla u pc možná by z nudy venku házela kamením do oken nebo aspoň obaly od Lybaru do ohně rozdělaného na smeťáku...to dělali zase výlupci naší doby. Dnešní mladí jsou v průměru naopak v lecčems dál než my, jsou kultivovanější, zcestovalejší, jejich mentální svět ne vždy končí domácím dvorkem..a logicky mezi nimi jsou i tupci jako za našich "dobrých časů".

O tempora o mores je znak duševního zchátrání...škoda, že vás to raflo tak brzo...dle fota jste na to ještě "mlád" ;-)

+4/−2
23.2.2013 9:26
Foto

L38u56c21i23e 61M70r80á95z77i19k91o97v70á 6734985301883

Máte pravdu... Ono je špatné, když technika má zjednodušovat práci lidí, zejména pokud se jedná o věci, kde člověk musí přemýšlet... Protože pak už člověk nepřemýšlí nad ničím... Např. taková GPS. Lidé si na ni už tak zvykli, že bez ní nenajdou cestu z práce domů, není to smutné? Ach jo, lidi, myslete někdy trochu!!! :-)

+4/−5
21.2.2013 18:26
Foto

S82i54l44v25i16e 49W43a65t23s44o74n 9488227782440

Hloupi rodice = hloupe deti. Nic vic, nic min.

+17/−1
21.2.2013 3:23
Foto

K51a88r31e84l 38B21e20d62ř11i86c32h 9105394971210

Já myslím, že některé věci prostě patří ke všeobecnému přehledu a člověk by je měl vědět, i když se mu zdá, že každá jednotlivost je vlastně v životě k ničemu. Ale souhrn vědomostí právě dává ten všeobecný přehled, který je někdy pro život důležitý.

Nedávno někdo v nějaké diskusi napsal, že kdyby vyvěsil někde na Internet pojednání o tom, že „Pathagoras byl japonský admirál, který velel japonské invazi na Kanárské ostrovy za II. Světové války“, tak se najdou určitě studenti, kteří jsou schopni to „ošlehnout“. Když ale budu ze školy tušit, co to je pythagorova věta, že se týká pravoúhlého trojúhelníku (přesné znění si samozřejmě můžu na internetu najít, když to budu po letech potřebovat), kde leží Kanárské ostrovy a kde zhruba probíhaly boje s Japonskem atd., tak hned vím, že to je celé pitomost. Toto je samozřejmě triviální a absurdní příklad. Ale když budu mít určitý přehled, tak budu umět i na tom internetu třídit a posuzovat různé informace a to i ve věcech důležitých a třeba jednou nesednu na lep nějakému podvodníkovi, atd.

+9/0
20.2.2013 10:59
Foto

V63i32l10é40m 33S23t64u74d32n17i76č57k47a 4363161571640

Je obecne znamo, ze Pythagorova flotila vyzdvihla u Africke pevniny potopenou Nemeckou kapesni lod, kterou posleze dle nedaleko ustici reky pojmenovala Kongo a zaclenila do flotily Japonske.

+5/0
20.2.2013 14:17
Foto

J39a57n 56R81i52c24h91t77e72r 5912432383825

Zcela souhlasím. Není to o mentorování, ale stejně tak to není o umění "vědět kde co najdu". Naučit se slovo "google" totiž pro život nestačí.

Je mi 38 let, denně pracuji s počítačem, ale "chytrý telefon" jsem nepořídil ani sobě. Zkrátka nepotřebuji být pořád "onlajn", přátele mám raději živé než virtuální a když s nimi chci mluvit, prostě jim zavolám z obyčejného telefonu a někam spolu zajdeme.

Dnešních dětí je mi trochu líto. My jsme měli fantazii, kamarády, hry... oni mají "fejsbuk" a ke štěstí jim stačí rychlé připojení. Docela slabota, řekl bych.

(ostatně ono stačí mnohé mladé i vysokoškoláky vidět v některých soutěžích - bez mobilu často nevědí opravdu základní věci).

+8/−3
20.2.2013 10:18
Foto

J48o14s67e12f 79P51o47n81e55r30t 9858240982768

To máte pravdu, ale bohužel za to nemůžu děti,ale lidé vaší a tedy i mojí generace

+6/0
20.2.2013 10:20
Foto

J60a62n 71R35i94c38h67t69e81r 5502392213185

V jakém smyslu? Máte na mysli výchovu?

+1/0
20.2.2013 10:54
Foto

V18e62r59o30n31i46k48a 67N72e89j45e55d63l19á 7821822360706

Proč vyčítáte dětem chytrý telefon, facebook a internet, když sám užíváte počítač? Před x lety, když začínaly počítače v domácnostech, tak se to samé říkalo o nich... Proč tedy nepíšete na stroji a přátelům neposíláte dopisy? Neni potřeba lamentovat nad starými časy, lepší je se přizpůsobit současné době...

+8/−2
20.2.2013 11:51
Foto

P66a53v46e40l 24K11r65e47j98č25í77ř 2322261723686

Chlape, kolik vám je let? Píšete jako by vám bylo 90 ;-D

+9/−3
20.2.2013 9:56
Foto

Z43d39e29n95ě98k 63H76r59u19b87ý 5725368791406

Hluboce s Vámi nesouhlasím. Doba memorování skončila. Dříve člověk, aby byl úspěšný, neměl jinou možnost, než nasoukat do hlavy spoustu vědomostí. Případně mohl s sebou všude tahat batoh knih, ale i tak mohl mít při sobě jen omezené množství informací. Dnešní doba je jiná. Informace jsou díky mobilní konektivitě všude na dosah a je jich k dispozici milionkrát více. Je nereálné je nastudovat všechny. To co je důležité, je umět získat v krátké době přesně to co potřebuji. To by měl být hlavní cíl školy. Naučit děti analyzovat problém, získat potřebné informace, umět je aplikovat. Navíc skutečnost, že nastupující generace má k dispozici tuto techniku umožňuje, aby byli úspěšní i méně nadaní lidé, kteří tu schopnost pamatovat si spoustu věcí nemají. A to je přece ohromný pokrok pro celou společnost, i pro ty nadané.

+7/−6
20.2.2013 9:22
Foto

D29a84v85i54d 79H71o66m71o76l47a 4582642829463

Problém ovšem milý pane je, že s dítětem, které sice ví, jak si co vygooglit, ale v hlavně nemá v podstatě nic, si ani nepopovídáte, což jaksi zplytčuje jakýkoli sociální kontakt. Dříve, a to i když jsme třeba seděli v parku na lavičce, nebo v hospodě, to už je fuk, bylo o čem se bavit, neb jsme vědomosti měli v hlavě, dělali jsme si na věc názor a podobně. Dnes jsou děti, pokud náhodou nesedí u pc ale sejdou se v parku, schopny bavit tak akorát o tom, jak hrozný měla která superstar na sobě účes či model, neb to jim utkví v hlavě ze sledování všech těch úžasných moderních médií...ale když obrátíte jejich oči vzhůru a zeptáte se jich, kde je třeba velký vůz a nebo se jich zeptáte na to, co to za lavičkou kvete, či si s nimi budete chtít popovídat o historii olympismu (v případě, že budou náhodou vzývat právě nějakého sportovce), tak budou bez svého chytrého telefonu vedle jak ta jedle...

Taky jsme věděli, jak si poradit ve složitých životních situacích...zajímalo by mě, jak si poradí tyto děti až budou někde bez gůglu apod....

+11/−2
20.2.2013 9:40
Foto

J32o88s50e72f 71P86o30n79e62r86t 9368160882928

Stejně jako vy, ale přeci jen budou mít větší přehled

+3/−4
20.2.2013 10:16
Foto

D37a52v51i74d 85H16o79m40o90l76a 4462112119703

To je právě to, čím si zdaleka nejsem jist. Jestliže se v problematické situaci ocitnou v momentě nedostupnosti informačních technologií, budou mít docela problém si informace najít.

Protože s dětmi pracuji a trávím s nimi dost času na cestách, mohu vás ujistit, že za půl hodiny ve vlaku jim nejméně desetkrát vykulím oči tak, že lapou po dechu...a to pouze informacemi a všeobecným přehledem, který mám ze školy a doby studií. Nerozebíráme žádné složité filozofické otázky...prostě jen běžné věci...

+6/0
20.2.2013 11:26
Foto

P61e80t47r 44V79y40s37o29č46a98n 7638910200486

Tohle můžu potvrdit, i obyčejným věcem se diví. Ovšem alarmujícím jevem je, že nevzdělanost má čím dál vyšší věk. Pořád mluvím o dětech školou povinných.

+5/0
20.2.2013 23:56
Foto

M31a98r27t72i81n 73P44i33n95c 8821782764663

R^

+5/−1
20.2.2013 10:17
Foto

V91i97l72é35m 70S84t58u28d81n49i91č35k58a 4653171151510

Nebudou se zdrzovat recmi a pujdou za hospodou nebo na lavicce primo na vec!

+2/−1
20.2.2013 13:01
Foto

P20e92t94r 40V19y91s58o73č29a37n 7368370830636

Takže podle vás by měla škola děti ne učit, ale umět vyklikávat vědomosti? To s vámi tedy hluboce nesouhlasím. Že mám připojení kdykoliv a kdekoliv, to mi vzdělání nepřinese. Samozřejmě je velmi naivní si myslet, že milionkrát víc informací mě vzdělá. Tak to tedy ani omylem.

+4/0
20.2.2013 23:51
Foto

V65l13a73d44a 31S73i72m92o17n61i30k 3499583353465

Dítě by mohlo už v mladém věku  analyzovat třeba problém jak postavit podsadu stanu, když bude mít v hlavě Pythagovovu větu a pravidlo 3-4-5. V lese google obvykle není ..... dávám to jenom jako jeden z tisíců možností, jak dokázat, že googlování NENÍ a nemůže být základem pro obecnou kategorii vzdělání.

+1/0
23.2.2013 15:25
Foto

O32n17d36ř27e54j 72K84o80z35á82č15i23k 6612509571

Ale vzdyt to vse tu bylo i pred X lety, jeste nez si nekdo vubec umel predstavit krabicku o rozmerech mobilu, ktera v sobe ma vykon stolniho PC. I ja prosedel cast sveho detstvi u ZX Spectra, 286ky atd ... Poznamenan se tim necitim, ba naopak. Na rozdil od spousty svych vrstevniku jsem se s vypocetni technikou naucil pracovat a zivi me to do dnes, zatimco vetsina naroda marne hleda tlacitko power. Ve skole me o tom naucili velke kulove, dokonce si pamatuji hodiny IT na stredni, kde si ucitelka kamsi odesla a rekla Ondro, vysvetli jim to. Ono to z Vaseho pohledu tupe hrani her v utlem veku ma z meho pohledu jednu velmi pozitivni stranku, deti maji hlavy otevrene mnohem vic nez kdejaky staresina a nauci se s technikou naprosto bezbolestne pracovat. Ono behat cele detstvi po lesech, cvrnkat kulicky a pak nastoupit do pracovniho procesu, kde se te technice v dnesni dobe proste nevyhnete, neni dvakrat stastne. Imho mnohem vetsi problem vidim v naproste pocitacove negramotnosti samotnych rodicu, kteri dite posadi pred telefon/konzoli a dal uz je nezajima, co tam delaji ... to dite tomu nezridka kdy po chvili rozumi mnohem vic. V dnesni dobe je dostatek her (na rozdil od meho detstvi), ktere nejen ze zabavi, ale ty deti i neco nauci, nebo rozvinou jejich schopnosti.

+5/−3
20.2.2013 8:37
Foto

M31a89r96t85i35n 31P84i30n85c 8411772264853

Mluvíte z pozice otce dětí, nebo jen obecně? Já samozřejmě sleduji, jaké hry děti nejčastěji hrají a jejich skladba je alarmující - pokud to nejsou  "střílečky", tak to bývají "gtačka" (cílem hry je cesta prostého lupiče, který se pomocí dlouhého sledu vraždění stane mafiánským šéfem svého města). V lepším případě hrají hry o dobývání cizích území. Ještě tak nejméně škodlivé jsou stále přežívající "plošinovky", nebo všelijaké simulace. Děti se samozřejmě naučí ovládat počítače velice snadno - dnes ovšem také proto, že spuštění počítače a jeho software je nesrovnatelně snadnější, než před 20ti lety, kdy se vše dělalo z příkazové řádky. Článek je ale především o nebezpečí prožití svého života ve virtuálním světě, místo reálného.

+5/−1
20.2.2013 9:13
Foto

J43o20s68e42f 33P36o95n29e10r19t 9398900792328

Je zajímavé, že v 1.polovině 20-tého století nebyli domácí PC - tedy ani střílečky ani GTA a v Evropě se válčilo stále - např. V tom to není.

+2/−2
20.2.2013 10:18
Foto

M47a61r25t59i21n 51P58i39n40c 8511722984243

Pane Ponerte, nezlobte se, ale vaše argumentace je úchylná. Srovnáváte nesrovnatelné. Mimochodem, právě zkušenost 2 světových válek (a obava z použití jaderných zbraní v případném konfliktu) vedla Evropu k ukončení otevřených válek. 40 let ale trvala válka studená, během které jsme byli, jako obyvatelé "východního bloku" zajatci svých států. Porovnejte raději celkovou úroveň morálky tehdy a dnes, jak se odráží v rozvodovosti, množství potratů, kriminalitě, atd. V čem to tedy podle vás je?

+5/−1
20.2.2013 11:18
Foto

J47i85ř50í 85V75l55a98c46h 3256235728892

Já bych řekl, že to určitě nebude hrama nebo moderníma technologiema, spíše výchovou, hrozícími tresty za kriminalitu.... Ono, když se podíváme např. na naše nejvyší představitele, tak u Dooma, C&C ani Facebooku určitě v mládí moc času nestrávili a morálku kdo ví jakou nemají. A pokud se takové příklady dají dohromady s nezájmem rodičů, vtoukáním do hlavy práv a nikoli povinností, tak moderní technologie mají na úpadku "morálky" jistě minimální podíl.

+3/−1
22.2.2013 21:54
Foto

D35a54v37i31d 79H66o94m55o98l46a 4682692819663

Víte, i já jsem "ajťák" a prošel jsem podobnou cestou jako vy. I já nemám problém s tím, že je třeba, aby se děti naučily s tou technikou zacházet, protože v konečném důsledku je to může velmi solidně živit a zabezpečit. Ale situace, kdy si děti místo učení prostě otevřou v telefonu prohlížeč a najdou příslušnou stránku, aby ji mohly opsat do písemky...to opravdu nevede ke vzdělání.

Víte, za našich dob...kdy na gymplu se objevily první IQ151 právě v době, kdy jsem byl ve druhém ročníku, učitelé vcelku nebyli proti psaní taháků...protože bylo třeba ty informace vyhledat, zpracovat, přepsat...čímž se člověk do problému dostal, něco se o něm naučil a v konečném důsledku zvládnul látku. dnes děti nejlépe umí Ctrl+C a Ctrl+V .... kolikrát ani nečtou obsah toho, co za svou samostatnou práci vydávají, čímž dochází i k úsměvným, až absurdním minelám....

+10/0
20.2.2013 9:46
Foto

V74l36a13d79a27n 69K33a21h57a43n 9591334624442

Naše mládež miluje luxus. Má špatné chování a opovrhuje autoritami – neprokazuje úctu starším a místo pohybu a cvičení raději plácá hlouposti.

Děti jsou dnes tyranské; doma vůbec nepomáhají. Už se nepostaví, když někdo starší vstoupí do místnosti. Odmlouvají a vzpírají se svým rodičům, ve společnosti mluví hlouposti, nenasytně hltají jídlo a tyranizují učitele.

Toto napsal o mladých lidech své doby filozof Sokrates, který žil kolem roku 400 před naším letopočtem. Jedne co tam chybi je pridat vetu o pocitacih a/nebo drogach ...

+13/−1
19.2.2013 23:30
Foto

M79a84r32t48i52n 68P85i96n31c 8181592844773

Zdánlivě se to podobá... Co to má ale společného s dnešní závislostí na počítačích a virtuální realitě? Naprosto nic. Zkuste prosím napsat nějakou konkrétnější reakci.

+6/−6
20.2.2013 0:05
Foto

J53o25s10e27f 79P13o19n80e72r43t 9458950122658

R^

+4/−1
20.2.2013 7:34
Foto

R23u95d93a 70S55l13a59v74í23k 5243298276221

Většina škol nedovoluje používat během vyučovací hodiny mobil.

+7/0
19.2.2013 23:03
Foto

J79a76n 14Č93e29r41m90á79k 7953570253796

Nechcete snad mladším generacím dávat za vinu, že se narodily do doby, kdy jím technika umožňuje všechny tyto věci? Máme Vám snad my, osoby z mladší generace dávat za vinu, že jste měli naprosto trapné koníčky? Že jste jako malí klečeli na kolenou a cvrnkali kuličky do díry? Samozřejmě, že ne. Člověk se přizpůsobuje možnostem své doby. Nevím, proč bychom si měli odříkávat věci, které jsou nám snadno dostupné a technický pokrok je umožňuje. 

Proč bych nemohl denně vzít svůj telefon do ruky a podívat se, co je nového ve světě, jak dopadl fotbalový zápas, kde mám další hodinu anebo si třeba zkrátit čekání na autobus tím, že si zahraji nějakou hru. Je to všechno o volbě člověka samotného. Jestliže si toto všechno dopřát chce, tak v tom nevidím žádný problém. 

Jistě máte pravdu v tom, že někteří lidé se až velice snadno nechají pohltit tímto světem, nechť je jím to souzeno. Já ale nemám tendence vyfotit každý roh ulice, kde jsem se zrovna objevil. Mám rád svoje soukromí. Taky občas ve škole, když jsem fakt s vědomostmi v koncích, se podívám na internet a zjistím odpověď na otázku v písemce, ale rozhodně na to nejsem pyšný, protože tím podvádím sám sebe. Proto se po hodině na dané téma podívám a to, co jsem nevěděl se naučím, protože kdybych tam neučinil, šidil bych sám sebe. 

Menší děti se asi nebudou na věc koukat tak, jako třeba já - zároveň nechci říci, že můj pohled na věc je ideální a nejlepší. Proto je třeba, aby jejich výchovu usměrnili rodiče, ale ne tak, že jim zakážete všechno, co se Vám nelíbí, ale naučíte je s tím zacházet tak, aby neohrozili sami sebe, svoji osobnost, rozhodování apod.

Nakonec si myslím, že hodně lidí, kteří do styku s chytrým telefonem přijdou, si jej oblíbí. Nabízí totiž tolik možností a je schopný člověku ušetřit mnoho času, byť se Vám může zdát, že právě kontaktem s touto věcí ten čas ztrácíme.

+9/−3
19.2.2013 22:58
Foto

M30a52r63t17i51n 86P52i49n13c 8711102374463

Pane Čermáku, zdá se, že berete tuto věc velmi osobně. Já vás přece neobviňuji z toho, že je nějaký zločin, že umíte dobře využívat moderní technologie - to je naprosto v pořádku. Problém je, že pro mnoho lidí (zvláště dětí) jsou tyto technologie velikým svodem - místo, aby oni ovládali je, stávají se na nich závislými. Jsem ale optimista: Pokud se týká dětských her, v poslední době pozoruji u našich dětí zajímavý jev - čím dál více je baví ty naše staré hry a podle vás "trapné koníčky (třeba i s kuličkami). Objevují kouzlo deskových a jiných stolních her, velice "in" je teď třeba i jojo. Nejlepší část svých prázdnin tráví na táboře v lesích, kde není signál a kde si všechno dělají sami. Přikláním se dokonce k tomu, že k počítačovým hrám se uchylují především v momentu, kdy se nudí a nemají lepší náplň svého volného času. To, že se mládež v MHD chová naprosto ignorantsky (a buď předstírá, že se zabývá svými mobily, nebo si s nimi hraje doopravdy), je ovšem zcela prokazatelná každodenní realita.

+7/−1
19.2.2013 23:28
Foto

J13o80s27e77f 11P85o96n61e89r38t 9138670482258

Dříve měli walkmany, předtím byli zabráni do komiksů, předtím do knih a ještě dříve? To MHD neexistovalo :-)

+3/−3
20.2.2013 7:37
Foto

D63a20n85a 27S48m77é90k35a60l94o67v71á 5367766763192

Dříve se uličnicky vozili načerno pivovarským vozem a taky se tvářili že neexistují, haha ;-D

+4/0
20.2.2013 8:18
Foto

M18a76r76t56i25n 60P73i11n93c 8701272274393

Nevím, co je pro vás osobně dříve, ale my jsme byli vychovaní, že jsme v tramvajích ze svých míst vstali, když nastoupili senioři, nebo invalidé. K tomu ostatně nabádaly i cedulky, které byly tehdy v MHD ("mladší uvolněte místo starším").

+6/−1
20.2.2013 9:55
Foto

J23o60s48e13f 70P87o38n26e54r61t 9588540762308

Samozřejmě,ale taky se našli v naší generaci mladí, kteří nevstávali. A jelikož jsem byl na rodičovské dovolené s malým synem, tak můžu porovnávat, kdo mi pomáhal např s kočárkem. Většinou to nebyli lidé středního věku, ale mladí cca 15 – 20 let, takže si myslím, že to nebude tak zlé jak zde líčíte. A když vidím jaký má přehled můj starší syn v 10-ti letech tak se nestačím divit. A to myslím nejen v oblasti PC, ale všeobecně. Ba ne, tahle generace je opět výš jak ta předešlá!! Například sociální přístup k slabším, to bysme se mohli od nich učit, my vyrostlí v socialismu.

+2/−6
20.2.2013 10:27
Foto

M32a20r39t58i30n 83P80i30n35c 8901902984123

Nerad bych jednostranně generalizoval, v MHD jezdím denně, popsal jsem své zkušenosti. Je možné, že je máme odlišné. Pokud má váš syn v 10 letech o všem perfektní přehled, pak blahopřeji. Já doufám, že i naše děti jsou dobře vychované, ale rozhodně to není zásluhou počítačových technologií. Ty s tím nemají nic společného. Daleko spíš to je díky křesťanskému prostředí, které je obklopuje.

+6/−1
20.2.2013 11:46
Foto

J46a83k32u76b 60U73r95b46á44n28e68k 6652879484926

Neskutečně naivní článek. Každá další generace pracuje s větším množstvím informací než generace předešlá a o internetové generaci to platí dvojnásob. Schopnost vyhledávání relevantních informací je jednou z nejdůležitějších dovedností, které si člověk může osvojit.

+12/−11
19.2.2013 21:30
Foto

V62á25c27l12a47v 40Z50e89l64i22n96k42a 2572920343562

Bohužel ten článek není naivní ale spíše znepokojivě pravdivý. Docházím na část úvazku učit na vysokou školu technického směru a s mnoha dalšími kolegy se stále více shodujeme na tom, že současná přemíra superchytré technologie začíná z mladé generace pomalu ale jistě vytvářet omezené pitomce. Oni už totiž přestávají umět s informacemi pracovat. Oni mnohdy jen tupě přežvýkají, co jim vypadne z vyhledávačů. Počítač má každý už i v mobilu, ale něco naprogramovat, to už neumí skoro nikdo.

+15/−2
19.2.2013 23:09
Foto

V21l71a84d90a41n 32K83a97h80a80n 9821864904702

S informace se zacina spatne pracovat protoze jich je prilis. A nemate pravdu,  "neco naprogramovat" nyni umi mnohem vice lidi nez treba pred 20 lety.

+3/−3
19.2.2013 23:29
Foto

M92a41r45t87i67n 20P72i88n61c 8711942924663

Pane Kahane, zkoušel jste "něco naprogramovat" před 20 lety a dnes? Pokud ano, tak byste věděl, jak je to nebetyčný rozdíl.

+6/−1
20.2.2013 0:01
Foto

J64o62s40e47f 52P19o71n56e92r12t 9568600402408

To je pravda, s vědomostma o programování před 20ti lety by vás dnes nevzali ani do "kroužku" ve škole.

+3/−1
20.2.2013 7:41
Foto

L30u66k56a62s 98P93l28a65c96h69y 2357238831327

To bych si dovolil zkorigovat. Před dvaceti lety byly nástroje na mnohem nižší úrovni a tyto principy zůstaly zachovány dodnes. Jen bohužel jsou zakryty takovým množstvím nástaveb, že už se dnes počítač programuje jako robot Karel. Některé profesionální nástroje doopravdy umožňují programování už i graficky. Že za tím vším se ale řinou jen sekvence jedniček a nul, které jen překlapávají gatewaye, prohazjí data mezi paměťovými adresami a registry a občas nahodí smyčku či větvení (a to rozhodně ne nějaké IF) a jako vrchol luxusu zavolají subrutinu nebo přerušení, aniž bych musel s celým zásobníkem někam hýbat já, to už skoro nikdo neví. A právě tyto znalosti mnohdy osvětlují problematiku toho, co vlastně právě PŘESNĚ programuji. Dovoluji si přidat jeden malý link, kde to rozepisuji trochu více: http://lukasplachy.blog.idnes.cz/c/202280/Priznejme-si-to-IT-je-v-pikach.html

+1/0
20.2.2013 10:11

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz