Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

J37a76n 39S95o84u51k13u25p

19. 2. 2013 19:27

Já Vám nevím. Tak prvně, přijde mi to jakože docela fádní a ošuntělé téma v dnešní době, vlastně už posledních 20 let nadávat na počítače a moderní elektroniku, rozhodně ze svého okolí a mladšího okolí nemám pocit z absence vlastních úsudků. To mi přijde jako ta karavana se psy, analogické stesky jistě provázejí společnost už od vynálezu parostroje. Druhak, Vy vlastně nejste schopen generovat nějaký skutečný argument pro tato tvrzení, jenom povrchně shrnete pár poznatků a soudíte, aniž by bylo jasně definováno proč si to myslíte. Je mi jasné, že je to Váš postoj a dojem a tím to hasne, ale právě možná proto by nebylo od věci se zamyslet hlouběji nad tím, zda to prostě není pouhá posa.

7 3
možnosti
Foto

Účelem tohoto článku opravdu není vyprodukovat vědeckou studii na dané téma. Pojal jsem to od samého začátku spíše odlehčeně. Nicméně bych s vámi nesouhlasil, v názoru, že neregistruji u svého mladšího okolí absenci vlastních úsudků. Přílišná snadnost získávání informací může být velkou pastí. Pokud se nad věcí chcete zamyslet hlouběji, máte vždy možnost tak učinit vlastním článkem, není-liž pravda?

6 1
možnosti
Foto

Já bych navázala na ten citát Umberto Eca... Jak říká, že "novináři neměli zájem pochopit to, co se říkalo, ale jen chtěli zachytit svou kamerou či fotoaparátem to, co mohli vidět vlastníma očima..." Přesně to dělá i hodně lidí. Hlavně na dovolených. Neužívají si tu dovolenou, ale hlavně fotí, fotí a fotí... aby se pak mohli chlubit známým. Je to taky jistý způsob virtuálního světa... život z fotografií.

5 3
možnosti
Foto

Máte naprostou pravdu. O tomtéž mluvili Umberto Eco ve svém rozhovoru na jiném místě: "Při mnoha příležitostech jsem vyprávěl, jak jsem přestal fotografovat v roce 1960, po cestě po francouzských katedrálách, kdy jsem dělal obrázky jako blázen. Po návratu jsem měl sbírku velmi skromných fotografií, ale nevzpomněl jsem si na to, co jsem viděl. Odvrhl jsem fotografický přístroj a při příštích cestách jsem zaznamenával vše, co jsem viděl, jen svou myslí. Na památku, a spíše pro druhé než pro sebe, jsem kupoval ty nejlepší pohlednice."

1 1
možnosti
DS

Nemyslím si, že je příčina AŽ v mobilech, ono to začíná mnohem dříve... Doporučuji zhlédnout: http://www.youtube.com/watch?v=57lj2galvOU 

Hezký den!

0 0
možnosti
Foto

Já si v tomhle textu nečiním nárok obsáhnout celou problematiku komercializace či mnoha jiných forem ohlupování lidí. Článek byl vlastně inspirovaný rozhovorem s mou dcerou.

0 0
možnosti
AK

Já bych to tak nehrotila ;-)

Nedávno se mi dostala do ruky útlá knížečka z r. 1851, kde autor plakal nad klesající úrovní technického vzdělávání dětí (...na území dnešní ČR). Stejné nářky jako dnes. ...takže mobily prostě nezpůsobují to, že děti jsou hloupé nebo hloupější. Je to pohled starší generace na tu mladší: za mých mladých let to bylo lepší, hezčí....atd.

1 4
možnosti
Foto

Paní Kiršová, problém je přeci v tom, že děti přestávají používat vlastní rozum a spoléhají se na "umělou inteligencí". Další neblahou věcí je ignorace reality, skutečného života a jeho náhrada realitou "virutální". Lidé už nejsou schopni se zúčastnit dění, které se kolem nich děje, protože místo, aby se v něm angažovali, je fotí, nebo natáčejí. Připomínam S. Exupéryho výrok: "Čím bych byl, kdybych se núčastnil. K tomu abych byl, musím se účastnit."

1 1
možnosti
VT

Věnujte se dětem. Je to poklad nade vše. Kdo jim dá hračky místo svého času, ten jim ublížil.

3 0
možnosti
PK

P76a26v72e20l 14K29u83r70a44l

19. 2. 2013 14:19

Proč myslíte že to umělá inteligence nedokáže nahradit? funguje úplně stejně jako naše mozky.

O tom co budeme dělat stejně jako u tranzistoru kde 1 implikuje napětí na bázi, v našem mozku o tom jestli elektrický vzruch projde nebo ne rozhoduje přítomnost chemikálie.

mezi "naší" a počítačou inteligencí je rozdíl pouze a jenom v uspořádání struktury tranzistorů. Nic více nic méně.

2 3
možnosti
Foto

umělá inteligence nemá duši.

8 3
možnosti
FB

Já bych to nesváděl na mobily ani na děti. Začátkem měsíce jsem jel na služební cestu do Rakous a protože jsem poslední dobou poněkud roztomile roztržitý, tak jsem nechal mobil ve druhém kabátě, který jsem vyměnil těsně před odjezdem, což jsem zjistil až u Linze. Při příjezdu na hotel jsem zjistil, že poslední aktualizace SW neudělala moc dobře OS mého notebooku a po jejím odstranění a restartování už mašinka nenaběhla vůbec. dva dny jsem tudíž nebyl IN, neboť jsem nebyl ON-LINE. A tady jsem zjistil, že je zcela jedno, jestli vám je deset nebo padesát, elektronická civilizace degeneruje rovnoměrně. Po příjezdu zpět domů jsem měl 44 (slovy čtyřiačtyřicet) nepřijatých hovorů a obdobný počet SMS zpráv a v mailové schránce, když si odmyslím spam, to nebylo lepší. Všichni ti, co se mi nedovolali psali rozhořčené zprávy, proč s nimi odmítám komunikovat a když ani na ně nedostali odpověď, chovali se uraženě. Nejmladšímu volajcímu bylo 12 (potomek), nejstaršímu 76 (máma), kolegové a zákazníci využili i mail, no lahůdka. A přitom ani jedna zpráva nebyla natolik důležitá, aby nepočkala 48 hodin. A jen tak na okraj - spousta mých vrstevníků mě často hledá na FB a ptají se, kdy už si konečně zřídím profil.......

9 1
možnosti
JM

Já takové výpadky či "půsty" provádím často a úmyslně. Prostě chci mít klid. A nic se neděje, všichni si už zvykli. ;-D

4 3
možnosti
JM

Snad ještě k té Bílé hoře a Zlaté bule...

Dá se skutečně říct, že mimo čtení, psaní a počítání do desíti člověk nic z toho, co se ve škole učil, k životu nepotřebuje.

Jenže tím učením si potrénoval mozek a myšlení, dá se říct, že si na mozku vypěstoval "svaly", kondici, které v životě potřebuje.

Sprinter taky při běhu jako takovém, nepotřebuje zvedat činky, přesto to při tréninku dělá kvůli své kondici...

5 1
možnosti
MS

Před mnoha lety jeden mravokárce varoval před zavedením plnicích per, protože absence nutnosti namáčet pero v kalamáři jistě povede ke zlenivění a tím k úpadku morálky.

Všechno se dá použít nebo zneužít, chytré mobily v tom nejsou ani první ani poslední. Problém je spíš na straně přijímače než různých technických vymožeností.

5 1
možnosti
Foto

Kdybyste se zamyslel nad tím, co jste napsal, sám byste pochopil, v čem je rozdíl mezi pery a "chytrými" mobily. Zkuste si, prosím, můj článek přečíst ještě jednou a pozorně. Mimochodem, např. v New Yorku školní mládež nesmí své mobily do škol vůbec nosit.

3 3
možnosti
JD

ono je to relativní: já na rozdíl od mého syna vím, kdy byla bitva na Bílé hoře. Ale pokud se nechci zrovna účastnit AZ kvizu, má pro mě tato vědomost nulovou přidanou hodnotu. naopak, když mi začne haprovat počítač, tak jdu o pomoc škemrat k synovi, který mě v tu chvíli považuje za naprostého blba, když si neumím poradit s něčím tak "primitivním". A v době, kdy elektronicky vyřizujete skoro všechno nejen soukromě, ale i pracovně, je ta jeho "vzdělanost" asi důležitější, než školometské znalosti nepotřebných informací.

8 2
možnosti
JM

Podle toho, kam lidstvo směřuje, jsou i důježitější informace:

jak rozdělat oheň, které dřevo hoří i mokré, která houba nebo lesní plodina je jedlá, jak připravit pitnou vodu ....;-)

10 2
možnosti
  • Počet článků 257
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2303x
Moje krédo je podle NZ, listu Filipským 3,14: "Běžím k cíli, abych získal nebeskou cenu, jíž je Boží povolání v Kristu Ježíši."