Diskuse
Bůh na lavici obžalovaných
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
J80i56ř57í 52B19e34r85á15n74e34k 6955655261590Osvěty není nikdy dost zvláště v naší ateistické zemi... |
![]() |
K70a98r64e83l 90B33l52a18ž91e73k 6130677557226Pane Pinci, máte smůlu, že žijete v tak hrozné době. Pokud bychom se, podobně jako pan Brouček, přenesli do středověku (nebo před rok 1789...), měl byste se mnou, coby atheistou, lehkou práci. Když bych vám odporoval, že bůh není nebo že panna Maria nemohla být pannou, vy byste mně prostě upálil na pomalém ohni nebo mně napíchnul na kůl. A všichni ti, co by naší disputaci sledovali, by se po mé popravě stali přesvědčenými křesťany. Nebo třeba počátek křesťanství vylíčený ve filmu Agora...paní filozofka Hypatia křesťanům drze odporovala, tak jí milí křesťané prostě stáhli z kůže. Karel Veliký zase pohanské Sasy kastroval. Katoličtí Španělé pohanské Inky upalovali, velký Inka měl strach z bolesti a tak se stal před smrtí křesťanem. Pak ho pouze uškrtili. Jde to, když se chce. Vy a pan Lewis byste to měli v minulosti lehčí. |
![]() |
M15a96r71t97i23n 89P65i77n96c 8951342874333Pane Blažku, s prominutím, ale pokud své znalosti o počátcích křesťanství čerpáte z nějakých tendenčních filmů, tak pochybuji, že budou za něco stát. Jinak, docela vám doporučuji si nějakou knihu C.S. Lewise přečíst sám (třeba K jádru křesťanství) - možná byste na něho změnil názor. Takto mohu jen poznamenat, že to byl profesor středověké a renesanční literatury na univerzitě v Cambridge a tedy vynikající znalec této doby (totéž se týká starověku). Jinak - počátky křesťanství sahají několik století před dobu, kdy v Alexandrii žila zmíněná filozofka, jejíž násilné smrti ze strany náboženských fanatiků je mi samozřejmě líto. Stejně tak je mi líto, že je vám zřejmě lhostejná mnohem krutější smrt tisíců křesťanů, kteří tehdy (jen o něco dříve) byli v římských arénách předhazováni lvům. K připomínce toho roku 1789 - pravděpodobně si neuvědomujete, s jakými masakry (nejen) křesťanů je právě období francouzské revoluce spojeno - např. genocida ve Vendée (tam došlo i na to stahování kůží "povstalců") - http://www.vendee.cz/texty/a-genocida-vendee.html). |
![]() |
K23a36r74e32l 41B68l37a80ž96e87k 6810547837626Ale to je normální, že představitelé hnutí, které se ještě nedostalo k moci, jsou mučeni a vražděni. Ale jak se pak dostanou k moci, sami vraždí. Toho jste si určitě všiml při své inteligenci. Komunisté byli stejnými mučedníky jako křesťané, ale hned, co se dostali k moci, začali vraždit také. A s tou francouzskou revolucí to bylo to samé. Takže by to chtělo spíše nějakou univerzální teorii a ne si idealizovat jeden směr. |
![]() |
M80a17r12t35i81n 74P60i81n73c 8131392944663Jeden zásadní rozdíl tu přeci jenom je. Cílem křesťanství (na rozdíl od komunismu) není získání politické moci a skuteční následovníci Krista o ni nikdy neusilovali. Pokud se tak stalo - počínaje císařem Konstantinem - muselo to nutně vést k degradaci zvěsti evangelia. Jádrem Kristova evangelia je kříž, a poselství kříže v zásadě spočívá ve zřeknutí se moci. Člověk rozdává co má, a slouží. Když křesťanství setrvává dlouho na místě, kde dosáhne moci a bohatství, jeho radikální poselství o hříchu, milosti a kříži pak postupně slábne, nebo se dokonce vytratí. Tehdy křesťanství zdegeneruje v úhledné, krotké náboženství, které vyhovuje spořádaným lidem, jejichž maximální životní aspirace je žít morálně. A jak jsem psal výše - jestliže z "dobrého života" učiníme svůj konečný cíl, míjíme se nejhlubším smyslem své existence. |
![]() |
M91i57l13a38n 89V41e79l88k73ý 8389435Nějak jsem se z blogu nedověděl, jaký dostal Bůh trest a zda ho vykonal. |
![]() |
M27a26r12t82i32n 22P42i22n16c 8251362334773Musíte umět číst "mezi řádky" |
![]() |
M23i83l40o62š 71P91e45c12h44a87r 6499840526637Hezká odpověď. |
![]() |
A52l82ž31b17ě78t68a 17K65a72h76o58u60t69o26v87á 6503657681788Vy proste nezklamete |
![]() |
M88a54r58t77i17n 95H37o36r98s39k75y 2262403687Krásný článek, díky. Že překonal hranici 500 čtenářů mne zvedlo náladu - v zemi s tak hlubokým a iracionálním strachem z křesťanství to je příjemné překvapení. Osvícený lid Boha odsoudil za nedostatek péče a spravedlnosti, to břemeno přesunul na tzv. "sociální stát" a pak žasl když lidský rozum a lidská spravedlnost začala ten problém lidského blahobytu řešit skrze GULAG, Osvětim, Velký Skok Vpřed nebo různé krvavé revoluce. Kdy se poučíme? |
![]() |
R89o98m46a67n 25P22o50l81a11c12h 9750564607775To jste si z těch dějin vybral jen to, co se vám hodí. Tak já taky: "Z toho důvodu dnes věřím, že jednám v souladu s vůlí všemocného Stvořitele: tím, že se bráním proti Židovi, bojuji za dílo Hospodina." Adolf Hitler - Mein Kampf |
![]() |
J96i15ř74í 74S34v78o52b68o77d88a 9555468893916Jenže když někdo lže o Stvořiteli a lže o tom, co je Stvořitelova vůle, pak to nevypovídá nic o Stvořiteli, ale právě a jenom o tom lháři. Vámi citovaný výrok je doslovným výsměchem Bohu. V Bibli je něco úplně jiného. Cituji z prastarého biblického Žalmu 83,2-5: Hleď, jak tvoji nepřátelé hlučí, kdo tě nenávidí, pozvedají hlavu, Bože, nebuď zticha, nemlč, Bože, nezůstávej v klidu! Kují proti tvému lidu tajné plány, radí se proti těm, které skrýváš: „Pojďme,“ praví, „vyhlaďme je, ať národem nejsou, ať se nikdy jména Izraele ani nevzpomene!“. Kdo tohle četl před Hitlerovou knihou Mein Kampf, tak pochopil, jak strašlivé zlo Hitler reprezentuje. |
![]() |
J35i88ř14í 97K52i65n47d48l 2758757153307Žalm jste si upravil podle svého. Zní takto " Nebo aj nepřátelé tvoji se bouří, a ti kterýž tě v nenávisti mají pozdvihují hlavy. Chytře rady proti tvému lidu skládajía rádi se proti těm, kteréž ty skrýváž. Říkajíc Pojďte a vyhlaďme je, ať nejsou národem, tak aby ani zapomínáno nebylo více jména Izraelova. Jednomyslně se na tom snesli , i smlouvu se proti tobě zavázali. Vidíte, že smysl je úplně jiný, než jste tomu dal. |
![]() |
M15a30r42t63i93n 84P65i29n93c 8971472324943Pane Kindle, pokud jste si toho nevšiml, pan Svoboda použil standardní ekumenický překlad části tohoto žalmu. Vy jste sáhl po Kralické bibli, takže může dnešnímu uchu (vzhledem k významovým posunům některých slov) vyznívat jinak. Takže stěží jej můžete na tomto základě obviňovat ze záměru změnit smysl tohoto textu. Ostatně při každém překladu - zvláště z hebrejštiny - jde vždy o částečné přetlumočení... |
![]() |
J92i49ř67í 56K79i75n14d57l 2588387973687Na základě vašeho upozornění jsem si vzal normální Bibli a ani ta se textově neliší od Bible Kralické. |
![]() |
M14a98r76t47i66n 83P35i13n36c 8961332694683Opravdu nevím, jaký problém zde vzniká - Žalm 83, 2-5 Ekumenický překlad: Bože, nebuď zticha, nemlč, Bože, nezůstávej v klidu! Hleď, jak tvoji nepřátelé hlučí, kdo tě nenávidí, pozvedají hlavu, kují proti tvému lidu tajné plány, radí se proti těm, které skrýváš: „Pojďme,“ praví, „vyhlaďme je, ať národem nejsou, ať se nikdy jména Izraele ani nevzpomene!“ Bible Kralická: Bože, neodmlčujž se, nečiň se neslyše, aniž se upokojuj, ó Bože silný. Nebo aj, nepřátelé tvoji se bouří, a ti, kteříž tě v nenávisti mají, pozdvihují hlavy. Chytře tajné rady proti lidu tvému skládají, a radí se proti těm, kteréž ty skrýváš, Říkajíce: Poďte, a vyhlaďme je, ať nejsou národem, tak aby ani zpomínáno nebylo více jména Izraelova. |
![]() |
M19a98r14t42i52n 77P83i65n21c 8801222284503Děkuji za ocenění. Za ten vyšší počet čtenářů ale vděčím nejspíše týmu Blog iDNES.cz, který mě dal do výběru Zaujalo nás. |
![]() |
M44o10j71m82í34r 94R26o60d30e27n 6596805485687Paradoxem je že hybnou silou k duševnímu růstu člověka a samotného lidství není láska, ta je potřebná v dětství ale v dospělosti už tak ne. Životní moudrost přichází z tvrdých zkušeností a zakusení různých ústrk života, přírody atd. Zde Člověk "musí" být vystavován odmalička životním lekcím tak aby se formoval jeho charakter a nakonec probudila duševní síla a samostatnost. Zde si vlastně z Boha děláme berličku. Každý máme tzv. kód duše a aby se probudil a rozvinul, tak není potřeba láska, autorita, ale běžné lekce života, jež nás jednak oddělí od potřeb rodiny, společnosti a jejího světa a od svého živočišného světa a naplnění v této rovině a v prospěch duševní moudrosti. |
![]() |
M65i65c21h68a78l 98S46e79d70m71í15k 3799545416561Se svým pojetím lásky jste zřejmě ustrnul na stupni opičí lásky. Odpovědná láska tyto náročnější aspekty zahrnuje a najdete je jak v bibli, tak v křesťanské spiritualitě; např. známý koncept temné noci Jana od Kříže. Jen se nesmí přeskakovat etapy. Boží láska je přirovnána např. k orlici, která učí své mládě létat. Vynese je nahoru, pustí a pokud samo neletí, nad zemí je bezpečně chytí a zkouší to znovu, dokud se lítat nenaučí. |
![]() |
M32o85j57m96í31r 83R62o29d11e11n 6176185475917Jinak řečeno jde o projekci mateřského a otcovského instinktu na vyšší úroveň, jinak řečeno přírodní vyjádření vyššího stavu dle své přírodní formy. V mystice je určitý stav tzv. souznění či míru a všeobsaženství, jež vyjadřuje stav kdy vnímáme že vše co se zde děje má svůj řád, účel, smysl, že neexistuje dobro a zlo, jen je potřeba počítat s jinými měřítky času a přináležejícími dimenzemi. Je to stav tzv. vyvanutí, zde z lidského světa o pochopení jeho účelu a smyslu, že je to jeden z nespočtu ekosystémů světa a univerza. Je to stav v přítomnosti jež by asi pro Vás byl projev Boha, ale pro mně ne proto že jsem už na transpersonální úrovni. |
![]() |
M49i33c93h82a22l 27S54e52d11m23í80k 3709725386651Vy to vidíte svou optikou, ale některé projevy jsou velmi personální; tyto polohy lze také vysledovat prakticky u všech křesťanských mystiků. Je u nich také podstatná oblast rozlišování. |
![]() |
R13o79m63a68n 37P44o68l62a59c63h 9160454647205Pěkně napsané, ale nikde jsem se nedozvěděl, proč bych to autorovi měl vlastně věřit. Je zajímavé, že ačkoliv je většina lidí včetně křesťanů skeptická i k tomu, co psali v dnešních novinách(a dobře dělá), tak dva tisíce let staré knížce věří bez špetky pochybnosti, ačkoliv ani nevíme, kdo je autorem většiny novozákonních knih a z čeho čerpal. |
![]() |
M61a69r60t54i40n 47P76i32n67c 8361862144313Teď nějak nevím, co máte konkrétně na mysli. Tenhle článek se přece nezabývá věrohodností Bible. Drtivou většinu znalosti o postavách z dávné minulosti máme zprostředkované nějakými texty či knihami a tedy jinak neověřitelné. Mimochodem, i ve svém praktickém každodenním životě se přece musíme neustále spoléhat na informace, které nemáme ověřené, kterým pouze věříme. Jejich pravdivost a věrohodnost si ověřujeme tím, že je aplikujeme a ony se osvědčují. Není bez zajímavosti, že biblická definice víry zní: (Žd, 11,1, BK) "Víra pak jest nadějných věcí podstata, a důvod (= důkaz) neviditelných." V novém překladu to je možná srozumitelnější: "Věřit (Bohu) znamená spolehnout se na to, v co doufáme, a být si jist tím, co nevidíme." |
![]() |
J72i75ř35í 57Ř55e96z26n30í47k 7484805138329No nazdar. Co to je pak Věřit Leninovi. |
![]() |
R85o73m40a76n 75P62o43l89a41c61h 9350404357605Starověká i středověká literatura se jenom hemží zázraky a kouzly. To je dostatečný důvod brát ji s rezervou. A jestli ne, proč nebrát vážně i zázraky ostatních náboženství? Pak bychom ale zas nevěděli, které náboženství si vybrat. Píšete: "Jejich pravdivost a věrohodnost si ověřujeme tím, že je aplikujeme a ony se osvědčují." Není to trochu málo? Buddhisté mají svoje meditace a je i vědecky prokázané, že pomáhají proti stresu, lidé jsou díky nim vyrovnavější a nejspíš i šťastnější. Ale to přece nedokazuje pravdivost těch ostatních tvrzení buddhismu - o reinkarnaci, karmě, atd.. Stejně tak pokud někdo získá dobrý pocit tím, že uvěří v křesťanského boha, tak to nijak nedokazuje, že bůh existuje. Mimochodem psal jste: "ve skutečnosti chce vystačit s tím, že je "dobrý", aniž by se napřed pokusil opravdu zjistit, co znamená dobrý." Ale zároveň jste si vlastně o něco výše sám pěkně odpověděl, co si ateista představí pod pojmem dobrý: "Zvýší to štěstí většiny?" Je to určitě objektivnější definice, než říct: "dobré je cokoli, co po mě chce bůh...i kdyby to znamenalo, že budeme muset někoho upálit" |
![]() |
M43a44r53t75i63n 16P71i91n36c 8111182184283Pokud mám brát doslovně vaši nedůvěru k starověké a středověké literatuře, protože se "hemží zázraky kouzly", pak jakákoli informace o velikánech té doby - velkých filosofech, umělcích, vládcích a vojevůdcích, o jejichž životech a činech se učíme, by podle této logiky byla irelevantní. Ničemu - žádnému svědectví z té doby - by se nemohlo věřit, protože lidé té doby měli z vašeho pohledu iracionální zálibu v nepravděpodobných věcech. Mimochodem, oficiální dějepisci (nejen) totalitních společností často podávali zcela odlišný popis událostí, než jaký byl doopravdy - a to se dělo ve 20. století. Čemu můžeme skutečně věřit? Vlastně se ustavičně pohybujeme na tenkém ledu - prakticky ve všem, co děláme, se musíme spoléhat na své smysly. Naše smysly a zkušenosti samy ale nic nedokazují. "Jestliže člověk pochybuje, zda spí, či bdí, žádný experiment nerozptýlí jeho pochybnosti, neboť každý experiment může sám být součástí snu". Ve své další argumentaci ohledně toho, co je dobré, se dopouštíte argumentačních faulů, když tvrdíte, že Bůh může pro dobro chtít někoho upálit. Vědomě jste přitom přehlédl novozákonní příběh, citovaný v mém článku - příběh muže, který se nechce zbavit svého bohatství (ať už je tím míněno cokoliv - majetek, znalosti, osobní prestiž, či společenské postavení), aby následoval Krista. Nikde v evangeliích nenajdete, že by vtělený Bůh - Ježíš Kristus - po někom vyžadoval, aby byl kvůli němu upálen. Byl to naopak on, kdo se obětoval za nás. Skutečná víra je "skrze lásku konající". Rozdíl mezi křesťanstvím a všemi náboženstvími je především v osobě Ježíše Krista. |
![]() |
R43o71m23a88n 57P32o53l73a46c54h 9900734527245Ve Starém zákoně je spousta případů, kdy bůh přikázal lidem vraždit jiné lidi. Jeden z mnoha příkladů: "Toto praví Hospodin zástupů: Mám v patrnosti, co učinil Amálek Izraeli; položil se mu do cesty, když vystupoval z Egypta. Nyní jdi a pobij Amáleka; jako klaté zničíte vše, co mu patří. Nebudeš ho šetřit, ale usmrtíš muže i ženu, pachole i kojence, býka i ovci, velblouda i osla!“ Takže bylo podle vás správné poslechnout boha a zabít všechny ty lidi? |
![]() |
J89i20ř49í 94K32i93n62d80l 2768707833737Citujete nepravdu. Výrok zní. Pamatuj na to, coť učinil Amalech na cestě, když jste šli z Egypta. kterak vyšed tobě v cestu, zadní houf tvůj všech mdlých, kteríž šli za tebou, pobil, když jsi ty zemdlelý a ustalý, a nebál se Boha. Protož když Hospodin Bůh tvůj dal tobě odpočinutí ode všech nepřátel tvých vůkol v zemi, kterouž Hospodin Bůh tvůj dává v tobě, v dědictví, vyhladíš památku na Amalecha pod nebem. O násilí, které píšete ani slovo. Ono se to nehodilo, že. |
![]() |
R41o39m59a71n 31P67o56l28a71c76h 9510144137865Potom je podle vás nepravda ekumenický překlad bible :) 1. Samuelova 15, 2-3 |
![]() |
M60a24r87t53i79n 33P49i26n60c 8521402774243Pane Polachu, byl bych rád, kdybyste neměnil téma, neuhýbal a argumentoval poctivě. Myslím, že se shodneme, že nenajdeme žádný novozákonní příklad, kdy by vtělený Bůh - Ježíš Kristus - po někom vyžadoval, aby byl kvůli němu usmrcen. K výkladu starozákonních příběhů je potřeba mít určitý - a to velmi rozsáhlý - znalostní "fundament" - bez něho těmto příběhům stěží správně porozumíme. Velmi poučné je si přečíst knihy na téma Starého zákona od prof. Hellera - např. Hlubinné vrty. Minimálně je třeba znát všechny tyto příběhy v jejich kontextu. Ve svém předchozím článku "Radim Uzel a Bible = krátké spojení na tomto blogu jsem ukázal na příkladu sexuologa Uzla, jak snadno lze dojít ke zcela nesprávným závěrům, když někdo - třeba i tak vzdělaný pán - tento kontext pomine... |
![]() |
R55o46m66a11n 38P25o25l92a92c11h 9240864437545Já myslím, že stále jsme u tématu. Starý zákon je také ten samý bůh. Nebo se od něj distancujete? A faktem je, že tam bůh po lidech požadoval, aby vraždili. Na tom se nic nezmění, ani když budeme celý život studovat "kontext". Ledaže bychom řekli, že se nic takového nikdy nestalo a je to jenom nějaký smyšlený příběh s ponaučením. Křesťanům nezbývá, než tyto starozákonní příběhy popřít, nebo uznat že dopouštět se genocidy je v pořádku, pokud to přikáže bůh. Nepopírám, že v novém zákoně bůh obrátil o 180 stupňů. |
![]() |
M80a46r47t15i46n 18P71i78n74c 8371962474443Jsem rád, že jsme si vyjasnili otázku Nového zákona, v němž Bůh skrze Krista zjevil svou lásku ke všem lidem a dal najevo, že své spasení již neomezuje na jeden vyvolený národ. Ve Starém zákoně jde o jiný příběh - příběh nepatrné, v porovnání s velkými státotvornými národy, žijícími v okolí, bezbranné skupinky nomádů, ke které se později Bůh sklonil, aby jim předal své zákony a nařízení. Tehdejší svět byl ovšem velmi krutý, národy tehdejší doby se k sobě chovaly naprosto nemilosrdně (stěhování celých národů do jiných zemí, vybití všech mužů kmene a znásilnění a zotročení všech žen bylo na denním pořádku) a příběhy Starého zákona tuto krutost reflektují. To je např. ten kontext, který musíme mít na mysli, pokud chceme hodnotit události, jež jsou zcela bez příkras a snahy vylepšit obraz Izraelitů, zachyceny v Bibli. Mne například právě tento aspekt, ta naprostá syrovost líčení dějin židovského národa, kdy jsou všichni jeho hrdinové (vůdci, kněží, králové) ukázáni jako velmi chybující a hříšní lidé, nesmírně fascinuje. |
![]() |
R56o79m86a28n 93P17o21l19a61c69h 9480354877205Lidé byli v té době primitivní. Ale nezdá se vám, že stejně primitivní je v té bibli i bůh? Podle mě to skvěle dokládá, že si toho boha vymysleli lidé..a jací lidé, takový bůh.. To se týká i Ježíše...jistě, říkal "nastav druhou tvář", ale taky říkal, že většina z nás skončí v pekle..jinými slovy bůh se s neznabohy a jinověrci vypořádá tak jako tak, jen to už nebude přímo na zemi, ale v pekle.. |
![]() |
M92a58r10t10i19n 34P51i13n77c 8551152324163Lidé starověku rozhodně nebyli primitivní. O tom dostatečně svědčí archelogické vykopávky skvělých měst té doby. Jsem architekt, takže tuto stránku věci mohu odborně posoudit. Předkové izraelitů ale opravdu byli prostí nomádi - pastevci dobytka. Mohli si ale opravdu Boha, tak, jak je o něm dosvědčováno ve Starém zákoně, vymyslet primitivní lidé, kočující pasáci ovcí a krav když žádná, nesrovnatelně rozvinutější civilizace (Egypt, Babylon) s propracovaným ekonomickým systémem a pozoruhodnou kulturou podobnou představu Boha - Stvořitele, který je oddělený a nadřazený nad stvořeným světem, nevymyslela? Rád bych vás v této souvislosti upozorornil na stránky Věda a víra doc. Miroslava Krále, který se dlouhodobě specializuje na otázky filosofie vědy. To, o čem mluví, je mimořádně inspirativní (třebaže ne se vším, co prohlašuje, souhlasím) http://www.vedaavira.cz/index.aspx?p=96 |
![]() |
M44i80c19h68a63l 93S67e45d15m73í17k 3169745336921Lidé, kteří mají zkušenost s umírajícími, říkají toto: Jestli člověk umírá v pokoji či s výčitkami záleží víc na tom, jak žili, než na tom, co vyznávali. To neznamená, že mezi těmito polohami není souvislost, ale není to zcela deterministické. Viz též známý Augustinův výrok: Mnozí z těch, kteří jsou venku, jsou uvnitř; a mnozí z těch, kteří jsou uvnitř, jsou venku. Někteří lidé si systematicky budují takovou karikaturu Boha, kterou je pak snadné odmítnout. S obrazem Boha, který se sám staví na lavici obžalovaných se můžeme setkat na Velký Pátek v improperiu "Lide můj, co jsem ti učinil? Řekni, čím jsem tě zarmoutil!" |
![]() |
J20i97ř22í 26Ř35e24z22n77í73k 4282712943415V každém případě jste kápl na zřejmě jediný skutečný monstrproces v dějinách komunistické justice. Ale z čeho všeho ten Bůh byl obviněn, tak to jste nebyl schopen přetlumočit čtenářům ani po devadesáti letech. |
![]() |
M77a33r80t95i87n 71P40i10n91c 8161532664523Je mi to mi líto, ale přesnější informace jsem nikde na internetu nenalezl. Pokusím se to ještě někde vypátrat v knihovnách. |
![]() |
J14i28ř51í 93Ř34e84z41n40í14k 7654385788179Jeden tip bych měl. Možná, že byl Bůh obviněn z toho, že dopustil na lidstvo kapitalismus. Něco takového si lidstvo ani vy nezasloužilo. A také by ztěží obhajil existenci massmedií. A mimochodem, co se toho monstrprocesu týče, negativní reklama, také reklama. |
![]() |
M92o66j16m90í95r 68R62o89d21e34n 6776295435437V rámci historických náboženství zde bude vždy určité schizma, dokud nedojde k prohlédnutí a vypořádání z jeho podstatou a příběhem jež jej utvářelo a utvářelo lidskou společnost a jí úděl. My se nacházíme v nové epoše, epochy svobody duše, jedinců, jež mají vlastní prostor a přístup ke vzdělání, informacím, což vyvolává procesy určitých hledání a následných revizí. Dokud se společnost duševně v rámci jedinců nerozroste a nevytvoří se tah k vypořádání se s minulostí lidstva, zde v náboženské rovině, na pozadí historického příběhu vzniku a uhájení lidského bytí a společnosti, bude se ve společnosti vytvářet velké pnutí a nedorozumění co se týče víry a vlastního tahu. My dnes máme mnohem vyspělejší tah a vnímání světa, což koliduje s "archaickou" minulostí, ale nesmíme zapomínat že to co máme dnes, kolem sebe, nebylo a život a lidské bytost byly velmi drsní. Zde jde o ono zrcadlo v nás jež zrcadlí a ztvárňuje svět kolem nás a každý jej má nastavený jinak. Víra a tah jsou stále přítomni ale jejich vyjádření nemusí být k Bohu, Ježíši, může mít "vyspělejší" formu a projev, zde umělecký,intelektuální,či individuální v nějakém koníčku, či duševní ve formě žít a nechat žít ... . |
![]() |
M33a10r14t53i54n 73P31i95n70c 8831482424403Kulisy světa se možná mění, ale to podstatné zůstává neměnné - každý člověk se rodí s deficitem, který se nazývá hřích: (1 Timoteovi 1:15) "Věrohodné je to slovo a zaslouží si plného souhlasu:Kristus Ježíš přišel na svět, aby zachránil hříšníky. Já k nim patřím na prvním místě..." Vlastním úsilím se tohoto deficitu nedokážu zbavit, maximálně dokážu sám sebe obelhat a vytvořit si kolem sebe jakousi bublinu iluze své samospravedlnosti, to je ale si tak vše, co mohu. S pravdou to ale nic společného nemá... |
![]() |
J67a57r65o14s35l76a26v 32N88á34p37r19s23t14e66k 6625766Oni se věřící i "věřící" rádi vymlouvají na to, že za vé hříchy (nebo taky sviňárny) sami nemohou, takoví jsou od pánaboha ale ať provedou cokoliv a ublíží komukoliv, Ježíš je nakonec spasí. |
![]() |
M43a50r55t47i34n 57P80i98n37c 8751102404523Pane Náprstku, nebylo by lépe, kdybyste mluvil sám za sebe a ne za "ony věřící"? Každý člověk je odpovědný za své činy a podle toho bude také souzen. A čím více má světla (tj. čím lépe zná vůli Boží), tím přísněji. |
![]() |
J76a71r33o66s61l39a42v 64N98á24p56r60s97t31e80k 6475366Je to dlouhé a poněkud neuspořádané. Ale řekl bych, že za to, že je bůh (s malým písmenem jej píšu záměrně, není to jméno, je to profese) na lavici obžalovaných může poděkovat především sám sobě. Vybral si špatné lidi k tomu, aby jej reprezentovali. |
![]() |
J68i96ř44í 31S17v65o83b56o19d75a 9665768583766Tímto příspěvkem dokonale ilustrujete a potvrzujete problém, který autor popsal. Bůh nás stvořil jako svůj obraz, tedy jako svobodné bytosti nadané schopností tvořit a milovat. Jsme jako Bůh – stvořil nás jako své partnery v tvořivém díle. A nejen to. Biblický Bůh je natolik účasten na svém stvoření, že se nechal těmi, které miluje, tedy lidmi, zbičovat, poplivat, přibít na dřevo a přitom se modlil za své katy. Byl popraven způsobem, který byl určen nejsprostším zločincům a vrahům. To je jediný Bůh, který má smysl – Bůh, který miluje do krajnosti, protože i v té krajnosti on představuje dokonalou naději. Láska je silnější, než smrt. A Bůh je láska. Existuje něco kvalitnějšího a nádhernějšího, než láska? |
![]() |
L76u42b72o67m78í64r 19V45í20t 7864751560846Stručně a pravdivě řečeno.God bless. |
![]() |
M72a64r16t32i38n 76P47i44n27c 8371852604433
|
![]() |
M10o67j12m23í70r 44R54o42d42e93n 6196795215757ANO, hudební symfonie, životní moudrost, rezonance. Láska má jednu nectnost a to "umrtvuje" proces osobního růstu a transformace, jež přichází díky ústrkům a tvrdosti života a nespočtu krizí, pak přichází prohlédnutí a vnitřní mír a souznění, kde už není samota a oddělenost, je jen je ... . Od malička jsem vlastně vnímal určitou přítomnost a trochu jinak svět, více jako rezonanci, kde vedle toho co svět lidsky vyjadřuje, tedy že je to strom, má zelenou barvu, kvete, nekvete, je určitého rodu, či ... , byla další rozměr jež lze těžko vysvětlit, jedině snad hudebně či malířsky, neboť v jedné setině prožitku je vyjádřen velký příběh a rozměr ... . Právě hudba a zvláště symfonická a vážná má nejblíže k tomuto fenoménu, neboť jak dovede podbarvit filmový příběh, děje, situace ... . Navíc není personální ... . |
![]() |
J43a11r74o37s95l75a12v 69N90á53p89r25s56t14e84k 6485566Je to dlouhé a poněkud neuspořádané. % |
Žebříčky
- Ladislav Pokorný
Vládo České republiky, je těch dezolátů v Čechách nějak moc…
- Šárka Razýmová
Ňaderná zbraň
- Lukáš Burget
Arogantní policie versus Železný charakter
- Markéta Šichtařová
Buď inflace, nebo banky
- David Vlk
Já chci mír!
- Aleš Merta
Furt, že máme šetřit, ale tady se vyhazuje z oken
- Aleš Merta
EU opět zapráskala bičem
- Jiří Turner
Neomlouvejte se Železnému, ale omluvte se za fatální pochybení veřejnosti!
- Tomáš Vodvářka
Záhada ztráty alkoholu v Lánech je vyřešena
- Josef Ulman
Manipulační techniky proruských dezolátů 3. díl - Praktická ukázka
- Ladislav Pokorný
Vládo České republiky, je těch dezolátů v Čechách nějak moc…
- Lukáš Burget
Arogantní policie versus Železný charakter
- Aleš Merta
EU opět zapráskala bičem
- Ladislav Větvička
Polsko zahajilo zavody ve zbrojeni
- Ladislav Větvička
Česká kolonizace
- Markéta Šichtařová
Buď inflace, nebo banky
- Josef Nožička
Špína režiséra Jana Hřebejka
- Josef Nožička
Fiala nenechá nikoho padnout – ani Jurečku!
- Aleš Merta
Furt, že máme šetřit, ale tady se vyhazuje z oken
- Lubomír Stejskal
K reakci primátora v záležitosti moderátora Železného