Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Saša

11. 5. 2011 10:04
Je to dobře napsáno, ale...

Doporučuji k porovnání katolický výklad zde:

http://www.katechismus.cz/paragraf.php?sel_paragraf=362

a následující paragrafy po č. 369.

0 0
možnosti

martin pinc

11. 5. 2011 15:30
Re: Je to dobře napsáno, ale...

Díky, rád se poučím - ale, mám za to, že jsem nedopustil nějaké hereze. Otázka nesmrtelnosti duše mně dlouhodobě zajímala a připadá mi, že může zajímat leckoho jiného - zde jsem opět umístil výtěžek ze studia Bible a  několika dalších křesťanských autorů, zejména opět profesora Jana Hellera  R^

0 0
možnosti

pgjed

11. 5. 2011 8:01
Předpokládáte, že židé v Jeruzalémě na přelomu letopočtu zna

"Další představa, která je pevně zafixovaná dokonce i v dogmatu církve, je řecká představa nesmrtelné duše. Je to ona představa, kterou filosoficky rozvinul Platón..."

Pane Pinci, vše mě bolí, užse ani nemůžu smát. Vysvětle te mě, prosím, proč někteří cítí nepřekonatelné nutkání nacpat do omezeného prostoru lidského rozumu věci, které jej přesahují a o kterých se lze rozumem pouze rozhodnout, zda jim budu, nebo nebudu věřit?

0 0
možnosti

pgjed

11. 5. 2011 8:02
Re: Předpokládáte, že židé v Jeruzalémě na přelomu letopočtu zna

znali Platóna?

To je část nadpisu, která se nezobrazila

0 0
možnosti

neznámý pachatel

10. 5. 2011 23:09
Jediná nesmrtelnost,

jaké člověk může dosáhnout, je nesmrtelnost jeho díla. Beethoven je nesmrtelný, Einstein je nesmrtelný, Sokrates je nesmrtelný... Někteří z nás ostatních hledají a vždycky budou hledat naivní útěchu.

0 0
možnosti

martin pinc

10. 5. 2011 23:43
Re: Jediná nesmrtelnost,

To, o čem píšete je už námětem Gilgamešova eposu (tedy opravdu nic nového pod sluncem). Ježíš Kristus nezemřel na kříži, aby "nám ostatním" dal naivní útěchu. Musel by být buď blázen (nebyl, což je zřejmé z evangelií), nebo podvodník a lhář (rovněž nebyl - opět viz svědectví o něm v Novém zákoně). Doporučuji tedy před vynesením jakéhokoli soudu si napřed o něm zjistit relevantní informace.

0 0
možnosti

KJV

10. 5. 2011 21:51
Nesmrtelnost není vrozená, ale získaná Boží milostí

P. Pinci, dík za toto pojednání o duši. Ano, takovéto pojetí lidské duše odpovídá biblickému pojetí přesněji, než obecná představa o nesmrtelné duši, která při smrti opouští lidské tělo. Já ji chápu jako  vědomí, či, jak Vy píšete, vnitřní podstata člověka, která je ve smrti spolu s Kristem skrytá v Bohu a v jeho vzkříšení je opět přivedena do existence.

0 0
možnosti

martin pinc

10. 5. 2011 23:32
Re: Nesmrtelnost není vrozená, ale získaná Boží milostí

Děkuji za pozitivní reakci :-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 257
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2303x
Moje krédo je podle NZ, listu Filipským 3,14: "Běžím k cíli, abych získal nebeskou cenu, jíž je Boží povolání v Kristu Ježíši."